4 שיטות להשגת לידים איכותיים

לכל מי שעובד בתחום השיווק, ובפרט בתחום השיווק באינטרנט, יש מטרה אחת עיקרית: השגת לידים איכותיים. מדובר בלידים שיש סבירות גבוהה שיהפכו בהמשך ללקוחות אשר ירכשו מוצר או שירות שמציעים להם. כל הרעיון של קידום מכירות הן באופן כללי והן באינטרנט מתבסס על הכוונה להשיג לידים איכותיים.

על מנת להבין איך להביא לידים איכותיים לאתר, צריך להבין תחילה מה זה ליד, מה המשמעות שלו וכיצד הוא מגיע לעסק.

ליד הוא לקוח פוטנציאלי שהגיע אלינו דרך אחד ממקורות הפרסום שלנו ומטרתו לרכוש מוצר או שירות שלנו. כיום מרבית הלידים מגיעים אלינו, דרך מקורות פרסום דיגיטליים, כלומר, אתר אינטרנט, עמוד פייסבוק, עמוד נחיתה, אינדקסים ומדריכים בהם אנחנו רשומים, SMS או רשתות חברתיות שונות.

השגת לידים איכותיים

המשמעות של ליד, כאמור, היא שמדובר בלקוח פוטנציאלי שאנחנו יכולים למכור לו את המוצר או את השירות שלנו. במובן מסוים, זה דומה ללקוח שנכנס לחנות ומבקש לרכוש מאיתנו דבר מה. ההבדל בין ליד איכותי, כזה שאנחנו רוצים להשיג בכל מחיר, לבין ליד שהוא לא איכותי, מזכיר את ההבדל בין לקוח שנכנס לחנות ויודע מה הוא רוצה לקנות, לבין לקוח שלא יודע ונכנס רק בשביל להסתכל.

בעוד שבמקרה הראשון, מרבית הסיכויים שהוא יקנה, הרי שבמקרה השני אנחנו נצטרך להשקיע זמן יקר בתהליך המכירה. כך גם בתחום הדיגיטלי- ליד איכותי הוא גולש שמגיע אלינו כשהוא יודע בדיוק מה הוא רוצה לקנות ומעוניין לעשות את זה אצלנו, ליד רגיל הוא גולש שמשאיר פרטים אך הוא לא בטוח מה הוא רוצה לקנות ובוודאי שאיננו החליט אם לרכוש את זה אצלנו.

כיצד משיגים ליד איכותי? 4 שיטות:

מצד אחד, כפי שכולנו יודעים, בשביל להשיג ליד בכלל וליד איכותי בפרט צריך לעבוד מול קשה. מצד שני, יש לא מעט כלים שיכולים לעזור לנו בכך. נציג כאן כמה אפשרויות שיעזרו לכם בהשגת לידים איכותיים.

1. פרסום ממוקד

אסור לבזבז זמן על פרסום כללי או פרסום לא מפורט או מדויק. צריך לעבוד אך ורק על פרסום ממוקד, כזה שיפנה לגולשים שמחפשים את המוצרים או השירותים שמוצעים במודעות אלו.

2. צ’אט אנושי

שימוש במערכות צ’אט אנושיות שידעו להציג לגולשים שאלות ממוקדות על מנת שהגולשים יוכלו לתת תשובות מדויקות. רצוי שהשאלות גם יובילו את הגולשים למוצר או שירות מסוים בצורה פרטנית.

3. טפסי צור קשר

בכל עמוד של מוצר או שירות שאנחנו מבקשים להציג לגולשים, צריך להיות טופס צור קשר מפורט עד לרזולוציה הכי נמוכה האפשרית. כך שכשגולש ימלא את הפרטים, אנחנו נדע בדיוק מה הוא רוצה ולא נצטרך לבזבז זמן יקר על תהליך המכירה.

4. דפי נחיתה

זהו אחד מכלי הפרסום הטובים ביותר אשר קיימים ברשת. דף נחיתה שמיועד לשיווק מוצר או שירות ספציפי. דף זה כולל אפשרות ליצירת קשר. עבורנו, כל גולש שנכנס לעמוד ומשאיר פרטים, מרבית הסיכויים שהוא מתעניין במה שמוצע לנו בדף ולכן הוא ליד איכותי.