3 טעויות שיכולות להרוג קמפיין

ניהול קמפיינים ממומנים במערכת גוגל אדוורדס היא פעילות יומיומית בסיסית עבור מקדמי אתרים ומומחי PPC. קידום בגוגל אדוורדס מגדיל משמעותית את חשיפת המותג ברשת ללקוחות פוטנציאליים, מגדיל את כמות הפניות שיגיעו לעסק, וכמובן שהמטרה הסופית היא הגדלת ההמרות.

אמנם מערכת גוגל אדוורדס אינה מסובכת מדי לתפעול, אולם ניהול קמפיין מוצלח היא עבודה לא פשוטה, שעדיף להפקיד בידי מומחים בתחום, שצברו מספיק ניסיון והצלחות. ניהול של קמפיין באדוורדס על ידי מישהו לא מנוסה, עשוי לעלות לא רק בנזק לכיס, אלא גם בנזק תדמיתי למפרסם.

קידום אתרים ממומן

הנה דוגמא ל- 3 שגיאות שכדאי מאד להימנע מהן בעת תפעול הקמפיין שלכם:

1. הגדרת מילות מפתח הכוללות שמות של מתחרים בעת שימוש במודעה עם תכונת keyword insertion:

שימוש בתכונת הכנסות מילות מפתח (keyword insertion) מאפשר לטקסט המודעה להתעדכן אוטומטית באחת ממילות המפתח המוגדרות לקבוצת המודעות, בהתאם לשאילתת החיפוש של הגולש. זוהי תכונה מצוינת, שהופכת את המודעה שלך רלוונטית יותר עבור הלקוח, בהתאמה מדויקת למה שהוא חיפש.

הבעיה מתחילה כאשר במילות המפתח שמגדירים לקבוצת החיפוש כוללים שמות של מתחרים. מה שיכול לקרות במצב כזה הוא לא רק טקסט חסר כל היגיון, אלא גם פרסום למתחרים שלך. לדוגמא: אתם עסק בשם X שמוכר רהיטים. קבוצת המודעות כוללת את מילות המפתח הבאות: רהיטים לבית, מיטות נוער, שולחנות לחדר ילדים, רהיטי Y.

Y הוא המתחרה שלך, ומודעה שנוסחה כך:

מחפש {רהיטים איכותיים Keyword:}? לרהיטי X  יש את הפתרון עבורך!

תיראה לגולש שחיפש רהיטים של חברת Y  כך:

מחפש רהיטי Y? לרהיטי X יש את הפתרון עבורך!

לא לוגי, מפרסם את המתחרה שלך, ובאופן כללי, נראה די מגוחך…

2. אי שימוש במילות מפתח שליליות (negative keywords):

אתם מכלים המון זמן במחקר מילות מפתח, על מנת למצוא את הביטויים המדויקים שסביר שהלקוח הפוטנציאלי שלכם יחפש, ותופרים מודעה אטרקטיבית במיוחד. כל עוד המודעה שלכם מופיעה בעמוד הראשון, זה נראה לכם מספיק, כי אין פרסום רע. במקרה של גוגל אדוורדס, המשפט האחרון אינו נכון. מדוע?

הגדרה של מילות מפתח שליליות מונעת מגולשים שחיפשו משהו שאתם לא מספקים, ללחוץ על המודעה שלכם ולבזבז מהתקציב שלכם. נאמר שיש לכם עסק שמוכר רהיטים (ההוא מהדוגמא הקודמת). אם המודעה שלכם מופיעה בעת הקלדת הביטוי “רהיטים יד שניה למסירה”- אתם מפסידים. לא רק שהמון גולשים שמחפשים רהיטים חינם, או רהיטים ישנים, יקליקו על המודעה וינגסו לכם בתקציב היומי, הרי שלקוחות אלה הם בעלי סיכוי נמוך מאד עד לא קיים לבצע המרה, או לספק ליד. לא חבל?

3. הפניית כל המודעות לעמוד הבית:

השקעתם הרבה זמן, כסף ומחשבה בעיצוב האתר שלכם, עם דגש מיוחד על עמוד הבית. ואללה? יצא יפה! אז למה לטרוח ולהפנות גולשים לעמודים פנימיים, כשכל המידע שהם צריכים נמצא בעמוד הבית והם יכולים לנווט ממנו לבד? זה יעלה את כמות העמודים הנצפים באתר, יעלה את זמן השהייה הממוצע באתר, יוריד את שיעור הנטישה וכו’, ואולי הגולש אפילו ימצא במהלך השיטוט באתר שירותים נוספים שיעניינו אותו?

טעות! אף גולש לא יבזבז זמן על משהו שדורש ממנו השקעת מאמץ. אם גולש חיפש שירות אחד מסוים מתוך מגוון שירותים שהעסק שלך מציע, והגיע לעמוד הבית, מושקע ויפה ככל שיהיה, כעת עליו לחפש את הדרך להגיע אל השירות המדויק שהוא חיפש. לא רק שיש פה משום הטעיה, שכן הגולש מקליק על מודעה ולא מגיע לעמוד המציג את השירות הספציפי שמציעה המודעה; סביר להניח שרוב הגולשים לא יטרחו לבצע חיפוש באתר, לחקור אותו ולהתפעל מהעבודה הרבה שהשקעתם בו. גולש מקליק על מודעה עם ציפייה מסוימת: להגיע לעמוד שייתן לו בדיוק את מה שחיפש.

השקיעו ביצירת עמודי נחיתה למודעות שלכם, שיענו בדיוק על הצורך עליו באה המודעה לענות, ושיציגו בצורה ברורה את הבעיה, כיצד השירות שלכם פותר את הבעיה, והכי חשוב- אפשרות לביצוע רכישה או יצירת קשר, באופן פשוט, נוח ואינטואיטיבי כמה שיותר. אל תשכחו- המטרה היא לידים והמרות!

אנחנו באפליד מספקים ללקוחותינו ניהול מקצועי, ליווי צמוד ושקיפות מלאה. רוצים למכור? תנו למקצוענים לעשות את העבודה בשבילכם!

פנו אלינו להקמה וניהול קמפיין פרסום בגוגל ותתחילו לקבל פניות מלקוחות פוטנציאליים כבר מהיום הראשון!

חייגו עכשיו 03-6121039 או לחצו לטופס צור קשר

כותבת המאמר – לנה צלר- מנהלת תיקי לקוחות בתחום SEO בצוות אפליד