הקמת קמפיין ממומן בגוגל

חלפו הימים בהם ניהול המוניטין של עסק עבר מפה לאוזן, והעסק נמדד אך ורק לפי איכות המוצר או השירות שלו. בשנים האחרונות, במגמה הגוברת והולכת של "נראות", צצים להם, כפטריות אחר הגשם, מונחים חדשים הנוגעים לתחום, ואפיקים וכלי פרסום חדשים ומשוכללים, כאשר כל כלי מנסה להתחרות במשנהו בהיותו יעיל יותר, מהיר יותר, אינפורמטיבי יותר, ידידותי יותר למשתמש. אחת מפלטפורמות הפרסום, הבולטת ביעילותה מול מתחריה, היא Google AdWords.

הפלטפורמה מאפשרת לבעלי עסקים לפרסם בתשלום קישורים למוצרים ושירותים רלוונטיים אותם הם מספקים, המופיעים יחד עם תוצאות החיפוש ה"רגילות" שהתקבלו עבור מילות חיפוש שכתב הגולש המחפש. מחירי הפרסום ב- Google AdWords תלויים בהקלקה (PPC – Pay Per Click ), כלומר, המפרסם משלם רק עבור "הקלקה" על פרסומו על ידי משתמש, כאשר באפשרותו של המפרסם להגדיר תקציב מוגדר מראש אותו, הוא מוכן לשלם עבור הפרסום בפלטפורמה זו, המעניקה הזדמנות שווה לחברות ענק ולעסקים קטנים, ומאפשרת לכולם ליהנות ממיקום בולט בקדמת הבמה של מנוע החיפוש.

קידום אתרים ממומן

נקודות חשובות בתכנון ובביצוע קמפיין

ידידותה של פלטפורמת Google AdWords גורמת לכך, שלכאורה, כל אחד יכול לבנות לעסקו (או לשרות אותו הוא מספק) קמפיין פרסומי ללא מאמץ יוצא דופן. אולם, כדי לבנות מסע פרסום שיביא למקסימום תוצאות בזמן הקצר ביותר ובמינימום עלויות, יש לבצע תכנון שיווקי אסטרטגי, אשר כולל מחקר מילות מפתח מקיף ותכנון (תוכני, טכני ותקציבי) מדוקדק. לצורך תכנון כזה, יש לבחון את הסוגיות הבאות:

  • ביטויי החיפוש – מה הם ביטויי החיפוש המתאימים לפרסום מודעות עבור המוצר/השירות המשווק? מה נפח החיפוש עבור כל אחד מהביטויים ומה נפח התחרות? מה היא מידת הרלוונטיות של כל ביטוי לשירות או למוצר המשווק? לצורך מענה על סוגיות אלה, ניתן להעזר ב-Google Keywords.
  • התחרות – מי הם המתחרים העיקריים שלך? מה הם מפרסמים באמצעות הפלטפורמה? אילו מודעות המתחרים מפרסמים?
  • המודעה – למי פונה המודעה (מי הוא הלקוח האולטימטיבי של העסק)? מה הם הדגשים שיש להכניס למודעה, אשר יבדלו אותך משאר מתחריך על תשומת הלב של הגולש (למשל, תכונה ייחודית של העסק או הצעה אטרקטיבית במיוחד)?
  • קביעת העלות לקליק – התשלום לקליק נקבע על פי שני פרמטרים עיקריים: התחרות הקיימת על מונח החיפוש ורלוונטיות המודעה לחיפושי הגולשים. אמנם מערכת Google AdWords מספקת המלצות לעלות, אך כדי להורידה ולייעל את הקמפיין יש צורך לבצע כיוונים עדינים יותר, כמיקומים גיאוגרפיים של הגולשים, וכד'.
  • דף הנחיתה אליו יגיע הגולש לאחר ההקלקה – דף נחיתה טוב כולל בתוכו פרטים רלוונטיים ומושכים על בית העסק ואזור ייעודי, בו יוכל הגולש להשאיר פרטי התקשרות חוזרת עימו/להצטרף לרשימת התפוצה תכני האתר, במידה וקיימת כזו.

המודעה שתכניס אותך למודעות

ניתן להבין מהכתוב למעלה, כי ישנה חשיבות רבה מאד למודעה המתפרסמת, כי היא זו שיכולה להזניק או להפיל קמפיין, לכן, ברשותך, נרחיב מעט בנושא.

אחת הדילמות הנפוצות בעיצוב מודעה, הוא האם לפרסם מספר הטלפון של בית העסק בתוכה. מצד אחד, חלק מהגולשים יתקשרו ללא הקלקה על המודעה, ובכך זכית בלקוח ללא חיוב הקלקה, אבל מצד שני, Google מודד כמה פעמים לחצו גולשים על המודעה, כאשר הופיעה בתוצאות החיפוש, וכך ה- CTR- Click Threw Rate שלה גבוה יותר, מה שמעניק ציון איכות גבוה יותר למודעה. אשר, כאמור, לא יעלה, במידה שלא יקליקו על המודעה.

קידום אתרים ממומן PPCלאחרונה, השיקה Google גירסה משופרת שלה ל-AdWords Editor, אשר מקל על השימוש ב- Google AdWords ומכיל תכונות רבות שיסייעו לך בניהול הקמפיינים שלך. למשל, שימוש בכלי עריכה לביצוע עריכות מרובות לצורך החלה מהירה של שינויים רבים, ייצוא וייבוא קבצים לשיתוף הצעות או לביצוע שינויים בחשבון, הצגת נתונים סטטיסטיים של כל מסעות הפרסום או של קבוצת משנה של מסעות פרסום, העברה של פריטים בין קבוצות מודעות ומסעות פרסום ועוד.

לסיכום:

Google Ads (לשעבר Google AdWords) מספקת לך אופציה קלה, מהירה וידידותית להשקת קמפיין ממומן ולא יקר, דרך מנוע החיפוש של Google. אולם, אף בתחום זה, כמו בתחומים אחרים, אם שליטתך בחומר איננה מושלמת, עדיף להעביר את הטיפול בנושא לידי חברה המתמחה בפרסום מסוג זה (לאמור- קידום ממומן PPC במנועי חיפוש).

שלחו לנו מייל

חדש בבלוג​

מקצועיות לאורך כל הדרך

קידום אתרים סמנטי
בלוג קידום אתרים מקצועי

שימוש במילות מפתח ו-LSI

על ידי שילוב מילות מפתח LSI באופן טבעי בתוכן האתר, ניתן לשפר אופטימיזציית מילות מפתח, לספק חוויית משתמש עשירה ורלוונטית יותר וכך- להגביר את סיכויי הדירוג הגבוה במנועי החיפוש.
הטכניקה של LSI מאפשרת להרחיב את הנושא המרכזי באמצעות מילים וביטויים נוספים וקשורים, מבלי להידרש לשימוש חוזר במילים זהות וכך להמנע מדחיסת מילות מפתח.מעולה לאיזון בין קידום האתר לבין טקסט רהוט וטבעי.

קרא עוד »
ייעוץ תקשורת וניהול משברים
בלוג קידום אתרים מקצועי

ייעוץ תקשורת וניהול משברים

לא הייתם חושבים לקבל עובד.ת לעבודה, בלי לקבל קורות חיים ויש להניח שאתם גם נוהגים לעשות תחקיר מקדים ברשתות החברתיות וברחבי הרשת. הגיוני.

קרא עוד »
כתיבת תוכן AI והשפעתו על SEO וגוגל
בלוג קידום אתרים מקצועי

כתיבת תוכן באמצעות AI: לשמור על איכות ולהימנע מענישת גוגל

במאמר זה, אנו נתאר כיצד ניתן לשמור על איכות גבוהה ולהימנע מהענישה של גוגל כאשר משתמשים בטכנולוגיות AI לכתיבת תוכן. נכיר גם את האופן שבו גוגל מתייחס לתוכן שנוצר על ידי AI מבחינת SEO, ונראה כיצד מדגישים בגוגל את חשיבותו העולה של מודל E-E-A-T על ידי פירוט השאלות אותן כל יוצר תוכן לשאול את עצמו בעת פרסום תכנים חדשים באתר.

קרא עוד »