קידום אתרים בחו"ל- לא מה שחשבתם

אם חשבתם שעומדים בפניכם אתגרים רבים בעת קידום אתר בגוגל בארצנו הקטנטונת, תחשבו שוב. קידום אתר בחו"ל הוא עבודה מורכבת הרבה יותר, הן בעקבות לתחרותיות העצומה והן מבחינת נפח החיפוש. ההבדל המשמעותי ביותר הוא כמובן נושא הפילוח הגיאוגרפי, המשפיע על כל חלקה טובה בעבודת הקידום.

Local SEO- מה זה אומר

יש הבדל בין קידום של מותג גנרי, שרלוונטי לכולם, לבין קידום של עסק מקומי, או כזה המספק שירות לאזורים מסוימים בלבד. חשבו על מדינות בארה"ב- לעסק שנותן שירות בטקסס אין שום צורך להופיע בתוצאות החיפוש של אותו שירות בניו יורק.

אם בישראל המשמעות הגיאוגרפית לא תופסת משקל רב, הרי שבשאר העולם, זהו פרמטר קריטי, ואחד האתגרים החשובים העומדים בפני מקדם אתרים.

כדי להיסרק במקום טוב בעת חיפוש עסק לפי מיקום גיאוגרפי, ישנם כמה דברים שחשוב להקפיד עליהם, ופה נסתמך פחות על פרופיל קישורים, ויותר על ביקורות, אזכורים וכמובן נוכחות ב-Google my business.

כללי הזהב לקידום אתר בחו"ל

Google my business

הממשק החדש מציג בפנינו מגוון אפשרויות, החל מהיכולת לרשום את העסק למפה של גוגל ולאמת את המיקום, כך שבעת חיפוש יופיע העסק עם כל הפרטים החשובים ללקוח, ועד ליכולת לתקשר עם גולשים ולקוחות פוטנציאלים ולהגיב לביקורות שלהם. מעתה תוכלו אפילו לצפות בנתונים אנליטיים ולראות מי הקהל שנחשף לעמוד העסק שלכם.

Google my business- קידום לוקאלי

אזכורים/ ציטוטים

Citations או אזכורים, מהווים כ-25% ממשקל הקידום הלוקאלי. אזכור, כשמו כן הוא- ציון פרטי בית העסק ברחבי האינטרנט. זה יכול להיות אזכור מלא, הכולל את שם העסק, כתובת או מספר טלפון, וזה יכול להיות אזכור חלקי הכולל רק את שם העסק. אזכורים יכולים לכלול או לא לכלול קישורים, ואלה יכולים להיות קישורי follow או nofollow.

ישנם אתרים המאפשרים יצירת אזכורים מובנים ומלאים, כמו אתרי אינדקס המחייבים להזין את כל השדות הדרושים (למשל- דפי זהב, אתרי ביקורות כמו yelp ועוד), אבל אזכורים יכולים להיות גם ציון פרטי העסק בפורום או בבלוג. כמובן שלאלה יהיה משקל נמוך הרבה יותר מאזכור באתר חשוב ורלוונטי. אזכורים באתרי ספאם לא יועילו הרבה לקידום האתר, לעומת אזכורים באתרים בעלי סיומות כמו org או gov, שיהיו בעלי משמעות חזקה ביותר.

אז איך בונים נכון את המידע שנרצה להזין?

  • שם בעל העסק
  • כתובת אימייל עסקית
  • שם העסק בדיוק כפי שמופיע ב- Google my business
  • כתובת מדויקת, בדיוק כפי שמופיעה ב- Google my business
  • עיר בדיוק כפי שמופיעה ב- Google my business
  • מדינה
  • מיקוד
  • מספר טלפון מקומי של העסק
  • כתובת אתר / עמוד נחיתה (רצוי מאד שיהיה מאוחסן בשרת מקומי מתאים)

חשוב להקפיד על רישום זהה לחלוטין של פרטי העסק בכל האינדקסים והאתרים המקשרים. NAP הוא פרמטר קריטי בבניית פרופיל אזכורים. NAP  הם ראשי תיבות של Name, Address, Phone number, ושלושתם חייבים להיות זהים בכל אתר בו אתם מבצעים רישום של בית העסק, ויש שיאמרו שפרמטר זה חשוב אף יותר מהקישור לאתר, שאפשרי בחלק מן האינדקסים הללו.

כמה דגשים:

חשוב לבדוק שאינכם רשומים כבר באתר בו ברצונכם לבצע את הרישום. רישום כפול ייחשב כספאם, גם אם נעשה בתום לב.

אם כבר קיים רישום, יש לוודא שכל השדות זהים לחלוטין לתנאים שהוגדרו לעיל (ולמה שהגדרתם בגוגל פלוס העסקי), ואם יש הבדל כלשהו, ולו הקטן ביותר, יש לפנות לאחראים על האתר בבקשה לתקן אם הרישום. תוכלו לבדוק את פרופיל האזכורים שלכם על ידי הזנה של פרטי העסק כפי שמופיעים באינדקסים השונים, בשדה החיפוש של גוגל.

אזכורים לאתר אינטרנט בחו"ל

ביקורות לוקאליות

הביקורות מהוות פרמטר בעל משקל גדול מאד בקידום הלוקאלי. חשוב להשיג כמה שיותר ביקורות מקומיות דרך גוגל, וכמובן דרך אתרי ביקורת כמו Yelp. לעת עתה, גוגל לא אוסרת עלינו לבקש מלקוחות מרוצים לדרג אותנו, אולם יש לשים לב כי לגופים כמו Yelp יש מדיניות נוקשה מאד בנוגע לצורה בה אתם משיגים את הביקורות.

בין השאר Yelp אוסרת על פנייה ישירה ללקוח לצורך כתיבת ביקורת, מה שאומר שאסור לכתוב באתר משהו כמו "Rate us on Yelp ", אלא רק משהו בסגנון "Check out our Yelp page".

כמו כן, yelp אוסרת לחלוטין להציע ללקוחות תמריץ כלשהו, קטן ככל שיהיה, בעבור ביקורת, שכן מבחינתם זה נקרא שידול לביקורת חיובית.

מיותר לציין (אך נעשה את זה בכל זאת) שאין לקנות ביקורות, ואתרים שיקנו ביקורת ייענשו. כמו כן אסור לתייג את yelp בטוויטר או בפייסבוק, שכן פעולה כזו תוביל לסנקציה.

במקרה ש-yelp חושדים בטוהר הכוונות של מפרסם הביקורת, בית העסק יקבל את ההודעה הבאה:

Yelp- קידום אתר באמצעות ביקורות חיוביות

ביקורות ממשתמשים חדשים מדליקות נורות אצל צוות הבקרה של Yelp, וביקורות בעלות חשיבות הן כאלה של משתמשים וותיקים  ובעלי מוניטין חיובי ב-Yelp.

אופטימיזציית Onpage

יש כמה פעולות פשוטות ובסיסיות למדי שתוכלו לבצע על עמוד הנחיתה שלכם, על מנת לשפר את המיקום של האתר במנועי החיפוש המקומיים:

  • הוספת העיר/ המחוז + מילת חיפוש רלוונטית לכמה מקומות בעמוד הנחיתה: תגיות המטא, כותרת h1, אחת הפסקאות הראשונות בתוכן, תגית alt של תמונה (כמובן יש לוודא שהתמונה רלוונטית), ואם אפשר שיהיו נוכחים ב-url- אפילו יותר טוב!
  • הטמעת מפת גוגל אזורית, ממוקדת על מיקום בית העסק
  • טקסט ייעודי המתאר את השירות באיזור הגיאוגרפי
  • טופס יצירת קשר או הנעה לפעולה
  • סמלים של ארגונים מקצועיים מעוררי אמון
  • תגים (Badges) של אתרי ביקורות המקשרים לעמוד העסק המקומי באתר הביקורות
  • קישור לעמוד גוגל פלוס המקומי של העסק

אז מה עוד משתנה בעת קידום של עסק מקומי?

קישורים

רצוי לדאוג שכמה שיותר מהקישורים שלכם יהיו מ-IP התואם את המיקום הגיאוגרפי של בית העסק. בחו"ל פחות קיימת תרבות החלפת קישורים, לכן קניית קישורים יכולה להגיע לסכומים של מאות דולרים לקישור. אם יש באפשרותכם לדאוג לקישורים מכתובת יח"צ- אלו קישורים מוערכים על ידי גוגל.

חשוב להמשיך ולגוון תמיד באנקור ממנו מקשרים- לא רק ביטויים מדוייקים, אלא יותר (ובעיקר) קישורי דומיין, או ביטויים טבעיים יותר כמו שם העסק, "לחץ כאן", "בקר באתר" ועוד.

המיקום הגיאוגרפי של השרת

אם השרת עליו מאוחסן האתר תואם את המיקום הגיאוגרפי של בית העסק- הרווחתם כמה נקודות זכות בעיני האלגוריתם של גוגל. האמת היא שבגוגל טוענים שלמיקום השרת המאחסן רלוונטיות נמוכה בכל הנוגע לתחום ה-SEO, אבל הדעות על כך חלוקות, ולכן המלצה זו עדיין מופיעה כאן. יתרון נוסף לאחסון האתר במיקום הגיאוגרפי של בית העסק הוא מהירות הטעינה.

אין מקום לשטויות

אם בארץ עוד יש אתרים שמקודמים בזכות קישורי ספאם חסרי משמעות, הרי שבחו"ל התנאים לקידום איכותי הם נוקשים הרבה יותר, וכמותם גם הסנקציות שמגיעות בעקבות טכניקות קידום פסולות בעיני גוגל. מעבר לקישורים לא טבעיים, נוכל למשל להבחין בהבדל בתגיות המטא– בחו"ל לא תראו תגיות מטא מפוצצות מילות מפתח או משפטים חסרי כל משמעות. לא שאנו מצדיקים שימוש בטכניקות כאלה גם בארץ, אולם חשוב לדעת שהאלגוריתם הרבה פחות סבלני לפעולות כאלה כשמדובר בקידום אתרים בארה"ב, אירופה וכו', והענישה קשה הרבה יותר.

ביטויי לונג טייל

לפעמים נדמה כי לקדם אתר בחו"ל זו עבודה קשה הרבה יותר. זה נכון, אולם לצד האתגרים, יש גם יתרונות לנפח החיפוש ולתחרותיות. אחד היתרונות הוא שבעוד שבארץ, לחלק מהעסקים אין משמעות רבה לקידום ביטויי זנב ארוך כיוון שכמות החיפושים של ביטויים אלה זניחה, הרי שבחו"ל לרוב נראה חיפושים רבים גם לביטויי זנב ארוך המופרכים ביותרJ. בגדול, אופציות הקידום רחבות הרבה יותר כשקידום של ביטויים פחות גנריים הוא בעל משמעות אמיתית לבית העסק.

לסיכום

קידום אתרים בחו"ל הוא בעל מאפיינים משותפים רבים לקידום אתרים בארץ, אולם הבדלים רבים הקשורים לקידום ברמה הגיאוגרפית מציבים בפנינו אתגרים לא פשוטים. אולם להבדלים שנראים לעתים מאיימים, יש גם יתרונות רבים שדווקא משפרים את איכות העבודה שלנו ולעתים אף מקלים על מאמצי הקידום.

מעוניינים לקדם אתר אינטרנט בינלאומי או אתר אינטרנט בחו"ל? לנו יש את הניסיון והכלים! צרו קשר כבר היום- 03-6121039

כותבת המאמר – לנה צלר- מנהלת תיקי לקוחות בתחום SEO בצוות אפליד

שלחו לנו מייל

חדש בבלוג​

מקצועיות לאורך כל הדרך

קידום אתרים סמנטי
בלוג קידום אתרים מקצועי

שימוש במילות מפתח ו-LSI

על ידי שילוב מילות מפתח LSI באופן טבעי בתוכן האתר, ניתן לשפר אופטימיזציית מילות מפתח, לספק חוויית משתמש עשירה ורלוונטית יותר וכך- להגביר את סיכויי הדירוג הגבוה במנועי החיפוש.
הטכניקה של LSI מאפשרת להרחיב את הנושא המרכזי באמצעות מילים וביטויים נוספים וקשורים, מבלי להידרש לשימוש חוזר במילים זהות וכך להמנע מדחיסת מילות מפתח.מעולה לאיזון בין קידום האתר לבין טקסט רהוט וטבעי.

קרא עוד »
ייעוץ תקשורת וניהול משברים
בלוג קידום אתרים מקצועי

ייעוץ תקשורת וניהול משברים

לא הייתם חושבים לקבל עובד.ת לעבודה, בלי לקבל קורות חיים ויש להניח שאתם גם נוהגים לעשות תחקיר מקדים ברשתות החברתיות וברחבי הרשת. הגיוני.

קרא עוד »
כתיבת תוכן AI והשפעתו על SEO וגוגל
בלוג קידום אתרים מקצועי

כתיבת תוכן באמצעות AI: לשמור על איכות ולהימנע מענישת גוגל

במאמר זה, אנו נתאר כיצד ניתן לשמור על איכות גבוהה ולהימנע מהענישה של גוגל כאשר משתמשים בטכנולוגיות AI לכתיבת תוכן. נכיר גם את האופן שבו גוגל מתייחס לתוכן שנוצר על ידי AI מבחינת SEO, ונראה כיצד מדגישים בגוגל את חשיבותו העולה של מודל E-E-A-T על ידי פירוט השאלות אותן כל יוצר תוכן לשאול את עצמו בעת פרסום תכנים חדשים באתר.

קרא עוד »