עדכון האלגוריתם של גוגל- RankBrain

שנת 2013 זכורה למקדמי האתרים בעיקר, ולעולם כולו, כשנה שבה תוצאות החיפוש ברשת החיפוש של גוגל עברו טלטלה. באותה השנה, אלגוריתם בשם hummingbird נכנס לתודעה כפקטור משמעותי בהצגת התוצאות של מנוע החיפוש הפופולארי על סמך החיפושים של הגולשים. מאז שחשפה את העדכון, גוגל שואפת לספק עבורינו הגולשים תוצאות אשר יתנו מענה מדוייק ככל הניתן לכוונות שלנו, ולא רק בהקשר לביטויים אותם חיפשנו.

עד היום, כל המנגנון על פיו עובד האלגוריתם היה חסוי, אך כעת גוגל חושפת לראשונה את המנגנון המרכזי של האלגוריתם- ה- rankbrain.

אז מה הוא בעצם ה- rankbrain?

זהו ״מנגנון החשיבה״ בתוך ה״בינה המלאכותית״ של גוגל, העוזר לפענח את תוצאות החיפוש שלנו. הבינה המלאכותית של גוגל, מתוכנתת בצורה כזו כך שהיא לומדת אותנו, ובונה הקשרים על סמך הלמידה שלה אותנו. יש להבהיר כי עדכון זה הוא לא הדרך בה גוגל מדרגת את תוצאות החיפוש, אלא רק עוד בורג בתוך הסך הכולל של מערכת האלגוריתמים שבה גוגל עושה שימוש על מנת לספק לגולש את התוצאה המדוייקת ביותר עבורו.

כזכור, במהלך השנתיים האחרונות זכינו לשלל עדכונים של האלגוריתם הכללי, אשר כל אחד מהם היה אחראי בצורה כזו או אחרת על שיפור התוצאות במנוע החיפוש. בין אם זה הפנדה, הפינגווין, או היונה- כל אחד הוא חלק אינטגרלי בתוך מערכת משומנת אשר לה מטרה אחת סופית- סינון תוצאות לא רלוונטיות עבור הגולש, והתמקדות בתוצאה הרלוונטית ביותר אשר לה התכוון הגולש.

במאמר שנכתב בבלומברג, נכתב כי העדכון החדש הוא אחד מתוך מאות פרמטרים אשר משפיעים על האלגוריתם הכללי אשר קובע איזו תוצאה תופיע בעמוד החיפוש ובאיזה מיקום. מתוך מאות הפרמטרים הללו, ה- rankbrain מדורג במקום השלישי בחשיבותו על תרומתו להשפעה על תוצאות החיפוש. מהם השניים הראשונים אתם שואלים? גוגל לא מספרים (:

על הדירוג של הפרמטרים המשפיעים ביותר על תוצאות החיפוש מטעם MOZ תוכלו לקרוא כאן.

 אז מה בעצם תפקידו של ה- RankBrain ?

ככל הנראה, תפקידו של ה- RankBrain הוא לפרש את החיפושים שגולשים מבצעים, על מנת למצוא עמודים אשר לא בהכרח מכילים את המילים הספציפיות אותן הם חיפשו. אז נכון, גוגל כבר מצאו דרכים להתגבר על מכשולים של שגיאות כתיב, והטיות, ויודעים לספק לנו התאמות של תוצאות שרלוונטיות לנו על ידי ״האם התכוונת ל..״. אך זהו שיפור נוסף.

כיצד ה- RankBrain ממקד את החיפושים שלנו?

גוגל סורקת ומעבדת למעלה מ3 מיליארד ביטויים בכל יום. הבעיה הגדולה בכל הסיפור הזה היא שבערך כ 10-15 אחוז מסך כל הביטויים שגוגל מעבדת בכל יום- בכלל לא בוצעו על ידי הגולשים. כלומר, בסביבות ה- 300-400 מיליון ביטויים בכל יום שמעולם לא הוקלדו בגוגל. בין כל הביטויים האלו, יכולים להיות גם ביטויי זנב ארוך למיניהם. ה- RankBrain מתוכנת בצורה כזו כך שיידע לפרש את הביטויים הללו כך שיוכל לספק בסופו של דבר את הדפים הרלוונטיים ביותר עבור הגולש.

לפי גוגל, ניתן לזהות דפוסים בין חיפושים מורכבים אשר לכאורה אינם קשורים אחד לשני, בכדי להבין איך הם דומים אחד לשני. מורכבות התהליך של האלגוריתם מאפשרת לחבר בין כל קבוצות הביטויים המורכבים הללו, עם תוצאות אשר גוגל מאמין שהגולשים יאהבו הכי הרבה.

דירוג מיקומים בגוגל

מתי נתחיל לחוש בשינויים?

לפי מקורות בגוגל, העדכון המשמעותי החל כבר בתחילת השנה, ובמשך החודשים האחרונים הוא פועל באופן מלא, כך שאנו חווים אותו ממש בזמן קריאת שורות אלה.

מערכת האלגוריתם מבוססת על למידה של כלל החיפושים באופליין, כך שהיא בעצם לומדת נתונים היסטוריים בכל יום, בוחנת אותם, ובמידה והבדיקות יוצאות טובות – מיישמת אותם על תוצאות החיפוש שלנו בהווה. זהו תהליך מעגלי שחוזר על עצמו שוב ושוב כל הזמן לצורך שיפור.

בכל זאת קצת סקפטיים

בעבר הלא רחוק היו כאלה אשר אמרו ששינויים ועדכונים באלגוריתמים של גוגל כמעט ולא משפיעים ואין סיבה לקחת אותם ברצינות בכל פעם, וכי הכל בסופו של דבר עניין של יחסי ציבור. מניסיון עבר, גוגל עושה אינספור עדכונים ושינויים, אך יוצאת בהכרזות רק כאשר יש לה משהו ממשי להסתמך עליו. לכן סביר להניח שגם ההכרזה הנוכחית על עדכון ה- RankBrain היא איננה חסרת בסיס.

לסיכום

למיטב הבנתנו, ה- RankBrain עוזר לגוגל להחליט על דירוג התוצאות על סמך התוכן, ופחות על סמך פרמטרים אחרים אשר משפיעים על דירוג. העדכון האחרון שלו אמור לעזור לגוגל לאבחן על מה כל עמוד מדבר טוב יותר מאשר היה עד כה. ולכן, מגמת ״התוכן הוא המלך״ ממשיכה בצעדי ענק- השקיעו בתוכן ייחודי, מקורי, מעניין ורלוונטי. סביר להניח שזה מה שגם גוגל רוצים שתעשו.

 

אפליד - חייגו עכשיו 03-6121039 או צרו קשר

 

כותב המאמר – ליאור שניידר – מומחה SEO ואסטרטג תוכן מצוות אפליד

 

[TheChamp-FB-Comments]

שלחו לנו מייל

חדש בבלוג​

מקצועיות לאורך כל הדרך

קידום אתרים סמנטי
בלוג קידום אתרים מקצועי

שימוש במילות מפתח ו-LSI

על ידי שילוב מילות מפתח LSI באופן טבעי בתוכן האתר, ניתן לשפר אופטימיזציית מילות מפתח, לספק חוויית משתמש עשירה ורלוונטית יותר וכך- להגביר את סיכויי הדירוג הגבוה במנועי החיפוש.
הטכניקה של LSI מאפשרת להרחיב את הנושא המרכזי באמצעות מילים וביטויים נוספים וקשורים, מבלי להידרש לשימוש חוזר במילים זהות וכך להמנע מדחיסת מילות מפתח.מעולה לאיזון בין קידום האתר לבין טקסט רהוט וטבעי.

קרא עוד »
ייעוץ תקשורת וניהול משברים
בלוג קידום אתרים מקצועי

ייעוץ תקשורת וניהול משברים

לא הייתם חושבים לקבל עובד.ת לעבודה, בלי לקבל קורות חיים ויש להניח שאתם גם נוהגים לעשות תחקיר מקדים ברשתות החברתיות וברחבי הרשת. הגיוני.

קרא עוד »
כתיבת תוכן AI והשפעתו על SEO וגוגל
בלוג קידום אתרים מקצועי

כתיבת תוכן באמצעות AI: לשמור על איכות ולהימנע מענישת גוגל

במאמר זה, אנו נתאר כיצד ניתן לשמור על איכות גבוהה ולהימנע מהענישה של גוגל כאשר משתמשים בטכנולוגיות AI לכתיבת תוכן. נכיר גם את האופן שבו גוגל מתייחס לתוכן שנוצר על ידי AI מבחינת SEO, ונראה כיצד מדגישים בגוגל את חשיבותו העולה של מודל E-E-A-T על ידי פירוט השאלות אותן כל יוצר תוכן לשאול את עצמו בעת פרסום תכנים חדשים באתר.

קרא עוד »