מה בין מהירות טעינה לקידום אתרים?

הדירוג האורגני של האתרים במנועי החיפוש, והגדול מביניהם – גוגל, מושפע במידה רבה ממהירות טעינת האתר. גוגל שמה דגש רב על נוחות הלקוח וחווית המשתמש, ולכן מתעדפת אתרים מזמינים ונוחים יותר למשתמש. בעידן בו אנו חיים אין ללקוחות זמן להמתין לטעינת האתר, ההמתנה מתסכלת את הלקוח וסביר להניח שהוא יצא מהאתר. עזיבה של לקוחות רבים את האתר משפיעה גם כן על הדירוג שגוגל מספק לאתרים. בשנים האחרונות נכנס עולם אינטרנטי חדש גם במכשירי הטלפונים החכמים. לרוב זמן טעינה של אתר במכשירים אלה הוא איטי יותר, ולכן יש לספק פתרון ואתר מותאם לגלישה בטלפון, שכן אם לא נעשה זאת, זמן הטעינה יעלה והדירוג של האתר שלנו יפגע משמעותית.

מהירות גלישה
איך נשפר את מהירות הגלישה?

מקדמים אתר? יש לאן למהר!

מקדמי אתרים מקצועיים טוענים כי למהירות האתר השפעה מכרעת בנושא קידום האתר והדירוג האורגני שלו, והשפעה זו ממשיכה להתעצם ולגדול. אחת הפעולות החשובות ביותר בדרך להשקת אתר מוצלח או קידום אתר קיים, הוא הליך של קיצור זמן הטעינה של האתר באמצעות שיפור האתר עצמו ובאמצעות שיפור האופן שבו מאוחסן האתר על גבי שרת אחסון אתרים מתאים ומהיר. ישנן דרכים רבות לקיצור זמני טעינה של אתר וכתוצאה מכך- להעלאת הדירוג של האתר והמיקום שלו במנוע החיפוש.

איך נבדוק מהי מהירות האתר שלנו?

ישנם כלים רבים שבודקים עבורנו את מהירות טעינת האתר, הכלי הנפוץ ביותר הוא ה-PageSpeed Insights מבית גוגל. חלק מהכלים הללו גם מספקים המלצות כיצד לקצר את מהירות הטעינה.

פעולות למען שיפור מהירות טעינת האתר:

ישנן דרכים רבות בהן נוכל לנקוט בעת הטיפול וההתמודדות עם מהירות האתר, ותמיד יש מקום לשיפור. שילוב של מספר פעולות יגרום לירידה משמעותית בזמן טעינת האתר.

  1. צמצום בקשות לשרת– ניתן לעשות זאת במספר דרכים, ביניהן: תוספי קאש שגורמים לדפדפן לטעון דפים וקבצים מראש בפעם הראשונה ובפעמים הבאות המידע נשמר ולא ייטען שנית. בנוסף, ניתן להשתמש בפרוטוקול שמאפשר העברת קבצים. זוהי סוג של טכנולוגיית ענן שמפחיתה את העומס על השרת. ניתן להתשמש גם ב- CDN רבים בבת אחת.
  2. שינוי בסדר טעינת הקבצים– לעיתים נטענים תחילה קבצים כבדים, ואופטימיזציה של סדר הטעינה יכול לאפשר טעינה מהירה יותר.
  3. אתר מותאם לנייד– לרוב במכשירים ניידים זמן הטעינה ארוך מהרגיל. בגוגל מייחסים חשיבות גדולה לאתרים מותאמים לנייד שמהירות טעינתם טובה יותר במכשירי טלפונים ניידים. התאמת האתר למכשירים ניידים היא צעד חשוב בשיפור מהירות הטעינה.
  4. ניקיון בקבצים– ניקיון ומחיקת קבצים מיותרים מקל על השרת ומשפר את מהירות הטעינה. כמובן שאופטימיזציית תמונות היא צעד הכרחי שאין לוותר עליו, שיכול לשפר פלאים את מהירות הטעינה!
  5. שיפור שרת אחסון אתרים בו אנו בוחרים לאחסן את האתר- ישנם שרתים מהירים יותר מאחרים והדבר חשוב במיוחד עבור קידום אתרים מוצלח.

למהירות טעינת האתר חשיבות מכרעת בנושא הקידום של האתר במנועי החיפוש, ולכן יש לשקול בכובד ראש ולפעול למען טעינה מהירה יותר של האתר.

שלחו לנו מייל

חדש בבלוג​

מקצועיות לאורך כל הדרך

קידום אתרים סמנטי
בלוג קידום אתרים מקצועי

שימוש במילות מפתח ו-LSI

על ידי שילוב מילות מפתח LSI באופן טבעי בתוכן האתר, ניתן לשפר אופטימיזציית מילות מפתח, לספק חוויית משתמש עשירה ורלוונטית יותר וכך- להגביר את סיכויי הדירוג הגבוה במנועי החיפוש.
הטכניקה של LSI מאפשרת להרחיב את הנושא המרכזי באמצעות מילים וביטויים נוספים וקשורים, מבלי להידרש לשימוש חוזר במילים זהות וכך להמנע מדחיסת מילות מפתח.מעולה לאיזון בין קידום האתר לבין טקסט רהוט וטבעי.

קרא עוד »
ייעוץ תקשורת וניהול משברים
בלוג קידום אתרים מקצועי

ייעוץ תקשורת וניהול משברים

לא הייתם חושבים לקבל עובד.ת לעבודה, בלי לקבל קורות חיים ויש להניח שאתם גם נוהגים לעשות תחקיר מקדים ברשתות החברתיות וברחבי הרשת. הגיוני.

קרא עוד »
כתיבת תוכן AI והשפעתו על SEO וגוגל
בלוג קידום אתרים מקצועי

כתיבת תוכן באמצעות AI: לשמור על איכות ולהימנע מענישת גוגל

במאמר זה, אנו נתאר כיצד ניתן לשמור על איכות גבוהה ולהימנע מהענישה של גוגל כאשר משתמשים בטכנולוגיות AI לכתיבת תוכן. נכיר גם את האופן שבו גוגל מתייחס לתוכן שנוצר על ידי AI מבחינת SEO, ונראה כיצד מדגישים בגוגל את חשיבותו העולה של מודל E-E-A-T על ידי פירוט השאלות אותן כל יוצר תוכן לשאול את עצמו בעת פרסום תכנים חדשים באתר.

קרא עוד »