לימודי תעודה מקצועיים ללא תעודת בגרות

עוד מאז שאנחנו ילדים, יש לנו תסריט מפורט איך החיים שלנו אמורים להיראות. איך אנחנו רואים את עצמנו כשאנחנו מתבגרים. אצל כולם, מדובר פחות או יותר באותו מסלול. מהגן לבית ספר, משם לשנתיים או שלוש לצבא (במידה ולא חתמתם קבע), מהצבא רובינו נוסעים להתנתק בטיול הגדול ומשם שוב ללימודים. השאלה היא מה קורה כשלא הכל הולך לפי המסלול ולא סיימתם בגרות, האם יש דבר כזה לימודים ללא בגרות?

computer-2242264_640

אתם בטח מנחשים את התשובה לשאלה. לפני שאפרט לגביה, אני רוצה להתייחס דווקא לסיבות שבגללן אנשים לא מסיימים 12 שנות לימוד או שלא אוחזים בתעודת בגרות מלאה.

גירויים רבים מדיי

מי לא מכיר את הסיטואציה הזו שמחר יש מבחן, אבל בדיוק כשצריך ללמוד יש משחק כדורגל שכונתי נגד הכיתה המגבילה? או שהסדרה האהובה בדיוק משודרת בטלוויזיה. בואו נודה בזה, בתיכון, לא תמיד היה בא לנו להשקיע. הגירויים מסביבנו רק הולכים ומתרבים וזה נהיה קשה יותר להתמקד בלימודים.

הקצאת משאבים

זמן הוא משאב יקר, יש שיגידו שהוא אף חשוב יותר מכסף, אבל זה נתון לוויכוח. רבים מבני הנוער, נאלצים שלא מבחירתם, לעבוד כבר בגיל צעיר כדי לעזור למשפחתם. אותם בני נוער, מקדישים את הזמן שהיו אמורים להקדיש ללימודים בעבודה ולכן לא מספיקים לסיים את התיכון עם תעודת בגרות.

עוד לא גילינו את היכולות שלנו

החיים הם דינמיים ואנחנו בכל יום מגלים על עצמנו משהו חדש. יש אנשים שכבר בגיל מוקדם, יודעים במה הם טובים ואיפה הם יכולים להתבלט ולהצליח. אחרים בטוחים שהם לא טובים בתחומים מסוימים ושנים אחרי זה פתאום הם מוצאים את עצמם דווקא מצליחים בתחום שחשבו שהם גרועים בו. כך שהמון אנשים שנכשלו במקצועות מורכבים כמו מתמטיקה או כימיה יכולים בגילאים בוגרים יותר, למצוא עצמם פורחים בתחום.

אלו רק חלק מהסיבות שבגללן אנשים מוצאים את עצמם בסופו של דבר ללא תעודת בגרות. וזה מחזיר אותי לשאלה שנשאלה בתחילת הכתבה, האם יש דבר כזה לימודים ללא בגרות? התשובה לשאלה הזו, היא כמובן שכן! לא רק שקיימות המון אופציות של מסלולי לימודים בלי בגרות, אלא גם שהמשרות שמחכות לכם בסופם, הן יוקרתיות, מעניינות עם פוטנציאל שכר מאוד גבוה. אם תמיד חלמתם לעבוד בהייטק ופחדתם שבלי בגרות, לא תוכלו להיכנס, תמשיכו לקרוא.

ההיי-טק הוא המנוע הצמיחה של המשק הישראלי. הוא כולל חברות מכל מיני סוגים החל מסטארט-אפים השייכים לאדם אחד, ועד חברות גדולות שכוללות המון עובדים בארץ וגם בעולם. המנעד של המשרות והתפקידים הוא רחב והוא מכיל את כל המגוון החל ממשרות טכניות, המצריכות לימודים גבוהים ומורכבים ועד משרות עסקיות ומשרות מטה. בכל המשרות קיים פוטנציאל התקדמות, הן למשרות ניהול והן לתפקידים אחרים בחברה.

לא מזמן קראתי כתבה על הליך המיון וההשמה לעבודה של ענקית מנועי החיפוש, Google. מה שתפס אותי בכתבה, היה שההליך של בחירת מועמד לא מתבסס על התעודות שהוא מגיע איתן, אלא על הניסיון שלו. זה נתן לי תקווה לדעת שחברה כל כך גדולה כמו גוגל, הבינה שמה שחשוב, הוא לא הציונים של המועמד אלא היכולת שלו לספק את הסחורה בשטח.

כשהתחלתי לחקור מעט את הנושא, גיליתי שעוד ועוד חברות מתחקות אחר עקבותיה של גוגל והן משנות את כללי המשחק כשמדובר בגיוס עובדים חדשים. אני מוצאת בזה דבר מדהים שגם לאנשים שהתקשו בילדותם ולא השלימו בגרות מסיבות כאלה ואחרות, יש הזדמנות שווה להצליח. תעודת בגרות כבר לא מהווה תעודה להצלחה בחיים או להישגים כלכליים. זו הסיבה שנפתחים יותר ויותר מסלולי לימודים ללא בגרות שפותחים דלתות בפני כל אותם אלו שלא אוחזים בבגרות מלאה.

בהקשר זה, מי שעלתה על קונספט גאוני הייתה המכללה ללימודי הייטק, HackerU. מתוך ההבנה שלכולם מגיעה הזדמנות שווה להצליח, היא יצרה שיטה לבחון את התאמתו ובשלותו של מועמד ללימודים ובסופו של דבר, לעבודה בתחום.

על פי עיקרי השיטה, לכל קורס ממגוון הקורסים של המכללה קיים שלב מיון מקדים. על מנת לספק הזדמנות שווה למועמדים, אחרי שהם עוברים ריאיון אישי, הם נכנסים למעין קורס מקוצר שמכיל את עיקרי התכנים הנלמדים בקורס. שלב המיון נמשך 20-40 שעות (בהתאם לקורס) ובו הסטודנט חווה את התעשייה ומבצע פרויקטים שיכולים להוות מדד של הצלחה מאוחר יותר בתעשייה. שלב המיון עולה כמה מאות בודדות, כך שגם החשש מסיכון כספי מתפוגג לו.

מה שיפה בשיטה הזו שפיתחה האקריו, הוא שבמידה וסטודנט או המרצים מרגישים שהסטודנט לא מתאים לתחום אחרי שסיים את קורס המיון, הסטודנט יכול לפרוש מהקורס וכל כספו יוחזר לו. כך שהסטודנט לא סיכן את הכסף ששילם. במידה ובסופו של דבר הסטודנט החליט להמשיך לקורס המורחב וללמוד את המקצוע על בוריו, הוא ירכוש בו את הניסיון הנדרש על מנת שיוכל לצאת לתעשייה ולמצוא עבודה. מעבר לכך, HackerU מבטיחה למצוא עבודה לסטודנטים שעמדו בכל הקריטריונים של הקורס.

פעמים רבות, לימודים מקצועיים נותנים מענה לאנשים שמחפשים לימודים בלי בגרות, אבל זו לא הסיבה היחידה לבחור בהם. החדשות הטובות באמת, הן שהתחומים שבהם ניתן להשתלב הם רבים ומגוונים וכל אחד יכול למצוא את הכיוון שמתאים לו כדי להצליח, גם אנשים שכבר הספיקו לעשות תואר, שמעוניינים בהסבת מקצוע או אפילו חיילים משוחררים.

מה שמאפשר לכל כך הרבה אנשים להשתלב בהייטק, הוא המגוון הרחב של התחומים שקיימים בו. שלא כמו בעולמות אחרים, כמו תחום הרפואה, שכל מי שמשתלב בתחום, גם אחים וסניטרים, צריכים ללמוד לימודי רפואה, גם אם הם קצרים, בהייטק יש כל כך הרבה מקצועות שכל אחד פשוט יכול למצוא משהו שהוא אוהב או מתחבר אליו. האקריו, המרכז ללימודי הייטק, מציע 13 קורסים שונים בהם ניתן להשתלב.

כאמור, הקורסים ב-HackerU אמנם לא דורשים ידע מוקדם, או תעודת בגרות, אבל הם מכינים את הסטודנטים לשוק העבודה על ידי צבירת ידע וניסיון הכי מעודכנים למה שקורה בשוק. אז, באיזה תחומים ניתן להשתלב?

לאנשים טכניים

אם יש לכם אוריינטציה ריאלית, אתם יכולים לבצע חישובים מורכבים בראש ואתם מאוד אוהבים אתגרים, אתם לגמרי יכולים להשתלב בקורסים עם אוריינטציה טכנית. תוכלו למצוא עניין בקורסים שונים כמו קורס QA או QA אוטומציה, קורס ניהול שרתי לינוקס, קורס ניהול רשתות ואבטחת מידע ואפילו קורס סייבר.

לאנשים בעלי חוש יצירתי

אם הדמיון שלכם מפותח, אתם אוהבים משחקי מחשב ואתם ממש שמים לב לפרטים הקטנים, תוכלו למצוא את עצמכם משתלבים בקורסים מעולם הארט. בין הקורסים שמציעה האקריו – קורס גיימינג ומציאות רבודה, קורס אנימציה תלת ממדית ואפילו קורס עיצוב גרפי.

לאנשים בעלי חוש עסקי

אם אתם אנשי עסקים מלידה, אומרים עליכם שאתם אנשי מכירות בחסד ואתם יזמים במהות שלכם, קורס שיווק דיגיטלי יהיה מעולה עבורכם בשביל לפתח את היכולות האלו. בתוך התפקיד הזה, תוכלו למצוא קשת רחבה של נושאים ותפקידים שונים בהם תוכלו להפיק את המיטב מהכישרון שלכם.

לסיכום, יש המון אופציות בהן תוכלו לממש את הפוטנציאל שלכם. לפני שאתם מתחילים, בחרו את התחום שמעניין אתכם ולאחר מכן בדקו איזו התמקצעות תהיה הטובה ביותר עבורכם. מקווה שהצלחתי להעביר את המסר שגם אם אין לכם בגרות, לימודים ללא בגרות בקורסים מקצועיים הם פתרון מעולה.

שיהיה המון בהצלחה ☺

שלחו לנו מייל

חדש בבלוג​

מקצועיות לאורך כל הדרך

בלוג קידום אתרים מקצועי

מה זה Google SGE וכיצד יכול לשפר את תוצאות החיפוש שלך?

מנוע החיפוש של גוגל הוא אחד מהכלים החשובים ביותר בעידן הדיגיטלי העכשווי וכפי שתמיד הייתה בחזית החדשנות, היא משיקה כעת כלי חדש בשם Google SGE המבוסס בינה מלאכותית וטכנולוגיות מתקדמות המאפשרים גישה מתקדמת וממוקדת יותר לחיפוש וקבלת מידע.

קרא עוד »
קידום אתרים סמנטי
בלוג קידום אתרים מקצועי

שימוש במילות מפתח ו-LSI

על ידי שילוב מילות מפתח LSI באופן טבעי בתוכן האתר, ניתן לשפר אופטימיזציית מילות מפתח, לספק חוויית משתמש עשירה ורלוונטית יותר וכך- להגביר את סיכויי הדירוג הגבוה במנועי החיפוש.
הטכניקה של LSI מאפשרת להרחיב את הנושא המרכזי באמצעות מילים וביטויים נוספים וקשורים, מבלי להידרש לשימוש חוזר במילים זהות וכך להמנע מדחיסת מילות מפתח.מעולה לאיזון בין קידום האתר לבין טקסט רהוט וטבעי.

קרא עוד »
ייעוץ תקשורת וניהול משברים
בלוג קידום אתרים מקצועי

ייעוץ תקשורת וניהול משברים

לא הייתם חושבים לקבל עובד.ת לעבודה, בלי לקבל קורות חיים ויש להניח שאתם גם נוהגים לעשות תחקיר מקדים ברשתות החברתיות וברחבי הרשת. הגיוני.

קרא עוד »
כתיבת תוכן AI והשפעתו על SEO וגוגל
בלוג קידום אתרים מקצועי

כתיבת תוכן באמצעות AI: לשמור על איכות ולהימנע מענישת גוגל

במאמר זה, אנו נתאר כיצד ניתן לשמור על איכות גבוהה ולהימנע מהענישה של גוגל כאשר משתמשים בטכנולוגיות AI לכתיבת תוכן. נכיר גם את האופן שבו גוגל מתייחס לתוכן שנוצר על ידי AI מבחינת SEO, ונראה כיצד מדגישים בגוגל את חשיבותו העולה של מודל E-E-A-T על ידי פירוט השאלות אותן כל יוצר תוכן לשאול את עצמו בעת פרסום תכנים חדשים באתר.

קרא עוד »