כתיבת מודעה מנצחת (וממירה) באדוורדס

אם אתם עוסקים בקידום ממומן בגוגל, ודאי שמתם לב שעולם ה-PPC עבר הרבה תהפוכות בעשור האחרון – אם פעם מספיק היה לדעת כמה תווים מכילה כותרת וכמה תווים מכיל גוף המודעה, ולהימנע משימוש בסימני קריאה מרובים, הרי שהיום, למרות שעקרונות הקופירייטינג (כי חייבים איזשהו כישרון בכתיבה) וכמות התווים עדיין תופסים, ישנם פרמטרים רבים שאפשר וצריך לקחת בחשבון כשמבצעים אופטימיזציה למודעת אדוורדס.

האבולוציה של הפרסום במובייל

לפני כ-4 שנים עבר עולם ה-PPC בגוגל ל- enhanced campaigns, שאפשר לעסקים להציג את המודעה הנכונה ביותר לגולש, בהתאם למיקום שלו, לשעה ביום וסוג המכשיר ממנו מבוצע החיפוש, מבלי הצורך לייצר קמפיין מותאם לכל תרחיש אפשרי. לדוגמא, מסעדה איטלקית יכולה להציג מודעה אחת למי שנמצא בקרבתה בשעות הצהריים וחיפש מסעדה איטלקית (למשל הזמנה לעסקית במחיר מוזל, 5 דקות הליכה ממך), ומודעה אחרת למי שמחפש את אותו הדבר בשעות הערב במרחק אחר מהמסעדה (למשל מודעה שמציעה משלוח חינם עם תוספת של click-to-call). מהלך זה ייתר את הצורך בקמפיינים מוכווני מובייל בלבד.

אולם בשנת 2016 גוגל החזירה למשחק את האפשרות לטרגט קמפיין למובייל בלבד, על ידי האופציה לקבוע ש- -100% מהביד ילך לדסקטופ וטאבלטים.

ואז הגיעה פונקציית ה- If

לפני פחות מחודש השיקה גוגל את המטעם החדש שלה: פונקציית If, המאפשרת לשנות את המסר במודעה שלנו בהתאם למכשיר ממנו הגולש מבצע את החיפוש (בהמשך נוכל לבחור גם להציג מסר שונה בהתאם לקהל רימרקטינג).

אז לאור כל השינויים והעדכונים שחלו בשנים האחרונות, כיצד יכול המפרסם לכתוב מודעה נכונה, קולעת, ובעיקר ממירה, תוך שימוש במגוון האופציות המטורפות שמציע עולם ה- PPC?

הכותרת כמלכת הכוורת

זה אמנם קצת Stating the obvious, אבל חשוב לציין את זה (שלא תגידו שלא אמרנו). הכותרת היא החלק החשוב ביותר במודעה. כל שאר החלקים: התיאור, ה-url, ה-sitelinks, נמצאים שם כדי לשמש משענת לכותרת.

נכון ששאר חלקי המודעה חשובים גם הם, ושימוש נכון בנכס הנדל"ני הזה יכול לשפר או לפגוע ב-CTR שלכם, אבל מחקרים מראים כי החלק במודעה שמהווה טריגר להקלקה הוא ללא ספק הכותרת. לכן חשוב מאד לכלול בכותרת את מילת המפתח, והנעה ברורה לפעולה, וכמובן לכלול בידול מהמתחרים, ואף ליצור דחיפות באמצעות קופון / מבצע וכו'. בקיצור, מה שיש לכם לומר, תשדלו לומר בכותרת.

מה ההבדל בין מודעה לקהל חדש למודעה לקהל רימרקטינג?

אפשר לומר שקהל הרימרקטינג הוא סוג של "קהל שבוי" הוא כבר ביקר באתר (ואנחנו מקווים שעשה זאת במודע ומתוך התעניינות בשירות שלנו, ולא כי לחץ בטעות על מודעה), כך שאבן דרך אחת חשובה כבר יש לנו. עכשיו השאלה היא איך אנחנו מנצלים את הטראפיק הזה לטובתנו?

בעוד שלגולש שעוד לא היה באתר נרצה להציג פירוט נרחב יותר שמסביר את מהות השירות, נציין את ה- USP שלנו כי הוא עוד לא מכיר אותנו, ובעצם נרצה לעניין אותו במוצר/שירות, הרי שלגולש שכבר היה באתר ומכיר אותנו נרצה להציג הצעת המשך. למשל – קופון עם הנחה לרכישה הבאה / תזכורת של המסר העיקרי שלנו ועוד.

דוגמא קטנה להמחשה: אם אני עסק שמוכר כרטיסים להופעה מסוימת, והמטרה שלי היא למכור כמה שיותר כרטיסים עד מועד ההופעה:

  1. אני אייצר מודעה נפרדת למי שעוד לא ביקר בעמוד הנחיתה שלי – המסר שלי יהיה להציג את המופע, מתוך נקודת הנחה שיש סיכוי גדול שמי שצופה במודעה שלי בכלל לא שמע עליי עדיין. אני אספר, בקצרה כמובן, מה סוג המופע (הצגה? סטנדאפ? ריקוד?) ולמה הוא כ"כ מיוחד ששווה להם להגיע דווקא אליו.
  2. מודעה נפרדת לקהל רימרקטינג שכבר ביקר בעמוד הנחיתה שלי אבל עדיין לא רכש – המסר יהיה יצירת דחיפות: "עדיין לא החלטתם מה אתם עושים בשבת הקרובה?". הם כבר ראו את פרטי המופע באתר, ולכן המודעה תתמקד יותר בתועלות של רכישת כרטיס בהקדם. אולי אשקול להציע להם הטבה ייחודית לרכישה מידית מהלינק.

וטיפים אחרונים לסיום

אז בהתחשב בשלל הכלים והאפשרויות שגוגל מציע לכם, יש לכם את כל הסיבות לייצר מודעה מוצלחת שתשיג את מטרותיה! הנה כמה נקודות נוספות שכדאי לזכור:

  • מודעת Count-down – אם ביצירת דחיפות עסקינן, הרי ששעון עצר שרץ לי מול העיניים הוא בהחלט דרך נהדרת להניע לפעולה, ומהר
  • פחות זה יותר – המודעה צריכה לייצר סוג של טיזר, טריגר ללחיצה על הלינק. אל תחשפו את כל הקלפים שלכם, השאירו את הגולש רעב למידע, כך תגבירו משמעותית את שיעור ההקלקה (אסייג ואומר שלא צריך להגזים בכתיבת מודעות אפופות מסתורין יותר מדי, גולשים לא באמת יתעסקו בפענוח רמזים).
  • נצלו את שורת ה-url לטובתכם – עצבו את ה-url בצורה שמעודדת לחיצה ומדגישה את התועלת לגולש- למשל: http://www.domain.co.il/פנקו_אותי_בהטבה

וכמובן חשוב לזכור שתמיד עדיף להשאיר את העבודה למקצוענים בתחום 🙂 זקוקים לעזרה בהקמת קמפיין מנצח? צרו איתנו קשר כבר היום ונשמח לעזור!

כותבת המאמר – לנה צלר- מנהלת תיקי לקוחות בתחום SEO בצוות אפליד

שלחו לנו מייל

חדש בבלוג​

מקצועיות לאורך כל הדרך

קידום אתרים סמנטי
בלוג קידום אתרים מקצועי

שימוש במילות מפתח ו-LSI

על ידי שילוב מילות מפתח LSI באופן טבעי בתוכן האתר, ניתן לשפר אופטימיזציית מילות מפתח, לספק חוויית משתמש עשירה ורלוונטית יותר וכך- להגביר את סיכויי הדירוג הגבוה במנועי החיפוש.
הטכניקה של LSI מאפשרת להרחיב את הנושא המרכזי באמצעות מילים וביטויים נוספים וקשורים, מבלי להידרש לשימוש חוזר במילים זהות וכך להמנע מדחיסת מילות מפתח.מעולה לאיזון בין קידום האתר לבין טקסט רהוט וטבעי.

קרא עוד »
ייעוץ תקשורת וניהול משברים
בלוג קידום אתרים מקצועי

ייעוץ תקשורת וניהול משברים

לא הייתם חושבים לקבל עובד.ת לעבודה, בלי לקבל קורות חיים ויש להניח שאתם גם נוהגים לעשות תחקיר מקדים ברשתות החברתיות וברחבי הרשת. הגיוני.

קרא עוד »
כתיבת תוכן AI והשפעתו על SEO וגוגל
בלוג קידום אתרים מקצועי

כתיבת תוכן באמצעות AI: לשמור על איכות ולהימנע מענישת גוגל

במאמר זה, אנו נתאר כיצד ניתן לשמור על איכות גבוהה ולהימנע מהענישה של גוגל כאשר משתמשים בטכנולוגיות AI לכתיבת תוכן. נכיר גם את האופן שבו גוגל מתייחס לתוכן שנוצר על ידי AI מבחינת SEO, ונראה כיצד מדגישים בגוגל את חשיבותו העולה של מודל E-E-A-T על ידי פירוט השאלות אותן כל יוצר תוכן לשאול את עצמו בעת פרסום תכנים חדשים באתר.

קרא עוד »