כלים חיוניים לאופטימיזציה וקידום אתר – 2016

כאשר אנו מתחילים פרויקט SEO חדש, אנו מתחילים בתהליך מסוים של "הכנת הקרקע" לקראת ביצוע העבודה השוטפת של קידום האתר. באמצעות בניית צ'ק ליסט ראשוני לקראת ביצוע הפעולות השונות נוכל להכיר טוב יותר את הפרויקט והאתר ברמת חוזקות וחולשות בדגש על מגבלות שקיימות ושאנו מצפים לפתור בעתיד. ייתכן שלא נוכל לסמן v על כל הצ'ק ליסט, בטח לא בשלב הראשוני, אך ככל שנהיה במעקב אחר הפעולות השונות, כך נוכל לשפר את רמת הביצוע שלנו ובמקביל להפעיל גורמים נוספים ביחס לפרויקט בכדי להביא לפעילות אורגנית איכותית באתר.

צ'ק ליסט 2016 - הכנת הקרקע לקידום האתר.

צ'ק ליסט 2016

  • חברו את האתר לגוגל אנליטיקס.
  • במידה ומדובר באתר וורדפרס, התקינו תוסף של גוגל אנליטיקס באתר.
  • חברו את האתר לכלי מנהל האתרים של גוגל.
  • במידה ואתם מתמקדים בקהל בינ"ל בצעו חיבור של האתר לכלי מנהל האתרים של בינג.
  • במידה ומדובר באתר וורדפרס, התקינו תוסףSEO כדוגמת Yost Seo.
  • בדקו בכלי מנהל האתרים של גוגל שגיאות סורק 404 ו-500, בדקו בעיית שכפול תוכן, חוסרים בתגיות מטא ושגיאות טכניות נוספות.
  • אתרו שגיאות של כפילות תוכן ובצעו בהתאם הפניות 301 או הטמעת תגי קנוניקל. בכך תוכלו למנוע שכפולי תוכן שאונדקס וכן ענישה עתידית של האתר.
  • השתמשו בכלי BROW SEO לזיהוי שגיאות נוספות באתר כמו הפניות 302 (הפניה זמנית) שאמורות להיות 301 (הפניה קבועה).
  • היעזרו בתכנת Screamingfrog בכדי לאתר קישורים שבורים, שגיאות ובעיות סריקה.
  • היעזרו בכלי מתכנן מילות המפתח של גוגל לטובת ביצוע מחקרי מילים ואיתור מילות מפתח שרלוונטיות עבור האתר.
  • שיקלו היטב את בחירת מילות המפתח לקידום ובחרו בביטויים שמתאימים לאתר ולקהל היעד. כמו כן, בחרו עד 3 מילות מפתח לקידום בכל עמוד.
  • השתמשו בכלי kwfinder לאיתור ביטויי זנב ארוך בעלי תחרות.
  • השתמשו בכלי Sem Rush לאיתור מילות מפתח נוספות ובחינת פעילות מתחרים.
  • השתמשו בכלי Seo quake וקבלו אינפורמציה נוספת או משלימה לפעילות התוכן, הקישורים והיבטים טכניים נוספים לשיפור פעילות ה-SEO באתר.
  • בניית פעילות חוץ אתרית ופרופיל קישורים לאתר הנם אחד הגורמים המשפיעים בקידומו. בכדי לפתח את פרופיל הקישורים לאתר, בדקו את פרופיל הקישורים של המתחרים שלכם והסיקו מסקנות לגבי האנקורים בהם נעשה שימוש וסוג האתרים מהם מגיעה ההפניה. ניתן להיעזר בכלים כמו:  AhrefsLink DiagnosisOpen Site ExplorerMajestic
  • שלבו את מילות המפתח שלכם במבנה הurl וצרו כתובת ידידותית.
  • באמצעות כלי מנהל האתרים של גוגל, בדקו שאילתות חיפוש מובילות, אתרו מילות חיפוש בעלות יחס המרה גבוה ושלבו אותן בכותרת מטא ובתיאור מטא.
  • בדקו שכותרות המטא ותיאורי המטא אינם ארוכים מדי. שימו לב שכותרת המטא צריכה להכיל עד 70 תווים ותיאור המטא צריך להכיל עד 160 תווים.
  • שימו לב להיררכיית הכותרות באתר ושלבו כותרות מסוג H1, H2, H3 וכדומה, בסדר כרונולוגי.
  • בדקו את כמות הטקסט שקיים בכל עמוד באתר. מומלץ לשלב בין 100 ל-400 מילים בכל עמוד לפי סגנון העמוד (מוצר או מאמר) לפי שיקול דעת, באופן איכותי ועם הקשר לנושא. בדרך זו תוכלו לסייע למנועי החיפוש להבין על מה מדבר העמוד ומהו הנושא העיקרי. שימו לב לא להעמיס בתוכן שאינו נחוץ.
  • שלבו בטקסט העמוד מילות מפתח נרדפות ומגוונות ואל תעמיסו במילות מפתח גלובליות.
  • השתמשו בטקסט אלטרנטיבי לתיאור התמונות. מנוע החיפוש מבחין בתמונות באמצעות טקסט זה, נסו להיות תיאוריים ככל שניתן ביחס לטקסט בכל תמונה.
  • שלבו קישורים פנימיים בין עמודי האתר ובכך עזרו לגולש ולמנוע החיפוש להכיר ולהיחשף לנושאים נוספים באתר. בצעו את ההפניות הללו באמצעות SEO  ידידותי והפנו בעזרת מילות מפתח מגוונות, בהקשר של הטקסט וללא שימוש במילות מפתח גלובליות למניעת אופטימיזציית יתר.
  • בדקו האם קיים בקוד האתר שימוש ב-url אבסולוטי או יחסי. url אבסולוטי מתחיל ב- http, כולל את כל הכתובת ומפנה תמיד לאותו משאב מטרה.  url יחסי אינו מתחיל ב-http  ויכול להשתלב עם url אבסולוטי של דף הבסיס.
  • בצעו אופטימיזציה למהירות האתר באמצעות כלי המהירות של גוגל.
  • בדקו אם האתר מותאם לגלישה ממכשירים ניידים באמצעות כלי גוגל לבדיקת התאמת האתר למכשירים ניידים.
  • צרו מפת אתר והעלו אותה בכלי מנהל האתרים.
  • במידה וחסר, צרו קובץ txt ועקבו אחר הופעתו בכלי מנהל האתרים.
  • בצעו פעילות בפלטפורמות חיצוניות והגבירו באמצעותן חשיפה לשם המותג בתוצאות החיפוש. לדוגמה: גוגל מפות, פייסבוק, טוויטר, Yelp, יוטיוב, לינקדאין, פינטרסט, בלוגר ועוד. פעילות באותן פלטפורמות תוכל להגביר ולחזק את ההפניות לאתר ממקורות חיצוניים.

עולם השיווק הדיגיטלי ועולם ה- SEO בפרט מאוד דינמיים ולכן חשוב לבחון את אותן פעולות תשתית והרלוונטיות שלהן לעדכונים ולשינויים שקיימים מדי יום. באמצעות רענון הצ'ק ליסט שאנו מבצעים בתחילת התהליך, נוכל לבצע את הפעולות האפקטיביות ביותר ברמת האתר ולהביא לחיסכון בזמן ומשאבים.

מעוניינים שנבנה וגם ננהל לכם את הצ'ק ליסט? צרו קשר כבר היום – 03-6121039

כותב המאמר – אהוד שמחי- מנהל תיקי לקוחות בתחום SEO בצוות אפליד

המאמר נכתב בהשראת Click Minded.

שלחו לנו מייל

חדש בבלוג​

מקצועיות לאורך כל הדרך

בלוג קידום אתרים מקצועי

מה זה Google SGE וכיצד יכול לשפר את תוצאות החיפוש שלך?

מנוע החיפוש של גוגל הוא אחד מהכלים החשובים ביותר בעידן הדיגיטלי העכשווי וכפי שתמיד הייתה בחזית החדשנות, היא משיקה כעת כלי חדש בשם Google SGE המבוסס בינה מלאכותית וטכנולוגיות מתקדמות המאפשרים גישה מתקדמת וממוקדת יותר לחיפוש וקבלת מידע.

קרא עוד »
קידום אתרים סמנטי
בלוג קידום אתרים מקצועי

שימוש במילות מפתח ו-LSI

על ידי שילוב מילות מפתח LSI באופן טבעי בתוכן האתר, ניתן לשפר אופטימיזציית מילות מפתח, לספק חוויית משתמש עשירה ורלוונטית יותר וכך- להגביר את סיכויי הדירוג הגבוה במנועי החיפוש.
הטכניקה של LSI מאפשרת להרחיב את הנושא המרכזי באמצעות מילים וביטויים נוספים וקשורים, מבלי להידרש לשימוש חוזר במילים זהות וכך להמנע מדחיסת מילות מפתח.מעולה לאיזון בין קידום האתר לבין טקסט רהוט וטבעי.

קרא עוד »
ייעוץ תקשורת וניהול משברים
בלוג קידום אתרים מקצועי

ייעוץ תקשורת וניהול משברים

לא הייתם חושבים לקבל עובד.ת לעבודה, בלי לקבל קורות חיים ויש להניח שאתם גם נוהגים לעשות תחקיר מקדים ברשתות החברתיות וברחבי הרשת. הגיוני.

קרא עוד »
כתיבת תוכן AI והשפעתו על SEO וגוגל
בלוג קידום אתרים מקצועי

כתיבת תוכן באמצעות AI: לשמור על איכות ולהימנע מענישת גוגל

במאמר זה, אנו נתאר כיצד ניתן לשמור על איכות גבוהה ולהימנע מהענישה של גוגל כאשר משתמשים בטכנולוגיות AI לכתיבת תוכן. נכיר גם את האופן שבו גוגל מתייחס לתוכן שנוצר על ידי AI מבחינת SEO, ונראה כיצד מדגישים בגוגל את חשיבותו העולה של מודל E-E-A-T על ידי פירוט השאלות אותן כל יוצר תוכן לשאול את עצמו בעת פרסום תכנים חדשים באתר.

קרא עוד »