יסודות השיווק באמצעות ניוזלטר

שימוש בדיוור אלקטרוני (ניוזלטר) הוא אחת משיטות השיווק הנפוצות ביותר, אולם שליחת דוא"ל עם המבצעים המשתלמים ביותר, לרשימת תפוצה גדולה ואיכותית ככל שתהיה, לא תהיה אפקטיבית אם אין שימוש בטכניקות נכונות של שיווק באמצעות ניוזלטר. שימוש לא נכון במערכת הדיוור האלקטרוני יכולה להיתפס בעיני הלקוח כמעיקה, ולהעביר את כתובת המייל שלכם ישירות אל תיבת הספאם. לעומת זאת, דיוור נכון, מעניין ורלוונטי יכול בהחלט להתבטא בהרחבת קהל הלקוחות ובהגדלת יחס ההמרה, ולהפוך לכלי מרכזי באסטרטגיית הפרסום באינטרנט עבור העסק שלכם. כך עושים את זה נכון:

שיווק באמצעות ניוזלטר

בניית אסטרטגיית שיווק באמצעות ניוזלטר- 3 כללי הזהב

  1. זהו ואפיינו את קהל היעד ותחומי העניין שלו:

אנו כמפרסמים מחויבים לזכור כי הניוזלטר נכתב ונוצר בראש ובראשונה על מנת לתת ערך מוסף ללקוח. מרבית הגולשים לא פותחים את המייל שלהם במחשבה "מעניין היכן אני יכול לבזבז את כספי לריק היום". אנו מוצפים במידע פרסומי, אך נהנים ממעט מדי תוכן איכותי.

כשאתם כותבים ניוזלטר מוצלח, הקפידו לתת ערך מוסף ללקוח. ספקו לו מידע מקורי ורלוונטי על נושאים שמעניינים אותו.

דוגמא מצוינת לניוזלטר מוצלח אפשר למצוא בחברת "האגיס". הדיוור של החברה כמעט ואינו כולל מידע פרסומי. מה הוא כן כולל? מידע מעניין, חשוב ורלוונטי להורים צעירים, שהם קהל היעד של המותג. הניוזלטר כולל מאמרים שנכתבים על ידי אנשי מקצוע, ונותנים מענה אמיתי ואותנטי לנושאים "החמים" שמעניינים את המכותבים אליו: ליווי התפתחותי, הזנת תינוקות, גמילה מחיתולים (כן כן, חשוב לא ללכת עם הראש בקיר!), מאמרים בנושא שינת תינוקות ועוד.

המאמרים נכתבים בשיתוף פעולה עם אנשי מקצוע, מה שהופך אותם לאקטואליים ואמינים, כאלה שמעניין לקרוא, שזורמים, ושנותנים מידע אמיתי. דוא"ל מסוג זה, סביר פחות שיעבור לתיבת דואר הזבל הידועה לשמצה.

צרו אינטרקציה:

באמצעות הניוזלטר, תוכלו לא רק להגדיל מכירות, אלא אף למשוך אנשים לאתר שלכם, לעמוד הפייסבוק שלכם ועוד. עודדו קבלת הטבות על ידי ביצוע פעולות מסוימות: השתתפות בסקר, מילוי חוות דעת, תחרויות נושאות פרסים ועוד. הדגישו בכל שלב את הרווח של הלקוח מביצוע הפעולה, והימנעו משיווק אגרסיבי מדי. אף אחד לא אוהב להרגיש שמנסים לסחוט ממנו כסף. הקפידו לנסח את הניוזלטר בצורה שתרתק את הקורא, ושמרו את הפן הפרסומי לחלק האחרון של המייל.

מינון, רבותי, מינון!

לא משנה כמה הניוזלטר שלכם אטרקטיבי, אף אחד לא רוצה לקבל דוא"ל מאותה החברה 3 פעמים ביום. תחשבו על זה כמו על בן זוג שמחזר עליכם, אבל הופך למאוס בגלל חיזור אינטנסיבי מדי. והאמת היא, שסביר להניח שאין לכם משהו באמת חשוב ומעניין להגיד בתדירות כה גבוהה.

הקפידו על מינון נכון של דיוור, מקדו את הדיוור האגרסיבי יותר לתקופות שחשובות לכם בהתאם לסוג התעשייה אליה אתם משתייכים, אבל לעולם אל תשכחו שמטרת הניוזלטר היא קודם כל לעניין את הלקוח הפוטנציאלי, ולא להלאות אותו במבצעים ופרסומות.

אם אתם לחוצים למכור, תוכלו ליצור לחץ על הקורא על ידי הגבלת ההטבה בזמן. משפט בסגנון "2 מקומות אחרונים נותרו", או הצבת שעון שסופר לאחור את השעות, הדקות והשניות שנותרו עד תום המבצע, הוכחו כיעילים בזירוז יכולת קבלת ההחלטה על הרכישה.

איך להגדיל את רשימת התפוצה?

ככל שרשימת התפוצה שלכם רחבה וממוקדת יותר, כך גדל הסיכוי להמרה. תמיד חשוב להוסיף בעמוד הבית פונקציה המאפשרת לגולש להירשם לשירותי הניוזלר.

  • דרך אחת "לפתות" את הגולש להירשם היא לקרוא לו להצטרף למועדון הלקוחות על מנת ליהנות מהטבות ומבצעים בלעדיים, הנחות לפני כולם ועוד, כשבעת הרשמה, על הלקוח לאשר את הוספתו לרשימת התפוצה על מנת שיוכל ליהנות מן ההטבות.
  • דרך נוספת היא להציע הטבה קונקרטית לנרשמים: "הירשמו לרשימת התפוצה שלנו על מנת לקבל עדכונים שוטפים, וקבלו כבר היום X% הנחה לקנייה הנוכחית".
  • אפשרות אחרת היא לשלוח הזמנה להרשמה בעת ביצוע רכישה. ברגע שהלקוח הפך מלקוח פוטנציאלי ללקוח קיים וביצע את הרכישה, הרי שהדבר מעיד כי הוא מגלה עניין במוצר או במותג שלכם, ולכן הגיוני לחשוב שהוא עשוי להתעניין במוצרים או בשירותים נלווים / נוספים שיש לכם להציע.
  • אופציה נחמדה היא להציע מוצר משלים לקנייה הנוכחית או למוצר הנמצא בסל הקניות, ו"על הדרך" להציע ללקוח להירשם לרשימת התפוצה על מנת לא לפספס מבצעים נוספים מאותה קטגוריה בה התעניין.

לא להיכנס לרשימה השחורה

היום יותר מאי פעם ישנה הקפדה על ענייני הספאם למיניהם. למעשה, חוק הספאם מסדיר את העניין ומאפשר לאדם שמקבל דואר שלרשימת התפוצה שלו לא נרשם או אישר הרשמה, לתבוע את בית העסק ללא הוכחת נזקים. עם זאת, החוק עדיין אינו מוסדר בנושא של שיווק בדואר האלקטרוני והמחוקק לא אסר באופן גורף פרסום מסוג זה כשמדובר בעסקים קטנים. חשוב לזכור כי תמיד חייבת להיות האפשרות לבטל את ההרשמה לדיוור האלקטרוני. על מנת שהניוזלטר שלכם לא יסווג כדואר זבל באופן אוטומטי, אתם מחויבים לכלול כפתור או קישור להסרה מרשימת התפוצה!

שלחו לנו מייל

חדש בבלוג​

מקצועיות לאורך כל הדרך

בלוג קידום אתרים מקצועי

מה זה Google SGE וכיצד יכול לשפר את תוצאות החיפוש שלך?

מנוע החיפוש של גוגל הוא אחד מהכלים החשובים ביותר בעידן הדיגיטלי העכשווי וכפי שתמיד הייתה בחזית החדשנות, היא משיקה כעת כלי חדש בשם Google SGE המבוסס בינה מלאכותית וטכנולוגיות מתקדמות המאפשרים גישה מתקדמת וממוקדת יותר לחיפוש וקבלת מידע.

קרא עוד »
קידום אתרים סמנטי
בלוג קידום אתרים מקצועי

שימוש במילות מפתח ו-LSI

על ידי שילוב מילות מפתח LSI באופן טבעי בתוכן האתר, ניתן לשפר אופטימיזציית מילות מפתח, לספק חוויית משתמש עשירה ורלוונטית יותר וכך- להגביר את סיכויי הדירוג הגבוה במנועי החיפוש.
הטכניקה של LSI מאפשרת להרחיב את הנושא המרכזי באמצעות מילים וביטויים נוספים וקשורים, מבלי להידרש לשימוש חוזר במילים זהות וכך להמנע מדחיסת מילות מפתח.מעולה לאיזון בין קידום האתר לבין טקסט רהוט וטבעי.

קרא עוד »
ייעוץ תקשורת וניהול משברים
בלוג קידום אתרים מקצועי

ייעוץ תקשורת וניהול משברים

לא הייתם חושבים לקבל עובד.ת לעבודה, בלי לקבל קורות חיים ויש להניח שאתם גם נוהגים לעשות תחקיר מקדים ברשתות החברתיות וברחבי הרשת. הגיוני.

קרא עוד »
כתיבת תוכן AI והשפעתו על SEO וגוגל
בלוג קידום אתרים מקצועי

כתיבת תוכן באמצעות AI: לשמור על איכות ולהימנע מענישת גוגל

במאמר זה, אנו נתאר כיצד ניתן לשמור על איכות גבוהה ולהימנע מהענישה של גוגל כאשר משתמשים בטכנולוגיות AI לכתיבת תוכן. נכיר גם את האופן שבו גוגל מתייחס לתוכן שנוצר על ידי AI מבחינת SEO, ונראה כיצד מדגישים בגוגל את חשיבותו העולה של מודל E-E-A-T על ידי פירוט השאלות אותן כל יוצר תוכן לשאול את עצמו בעת פרסום תכנים חדשים באתר.

קרא עוד »