גוגל נכנסת לשוק המלצות התוכן

קשה לדמיין את חיינו ללא גוגל. אפילו הביטוי Google it הפך למטבע לשון לגיטימי ורשמי לחלוטין. אבל האם גוגל ממשיכה להשתלט על כל חלקה, פנויה או לא, בעולם האינטרנטי בכלל, ובעולם שיווק האונליין בפרט?

אאוטבריין וטאבולה, מאחוריכן!

גוגל השיקה לאחרונה כלי המלצות תוכן משלה, ""Matched content units, ובתרגום חופשי- יחידות תוכן מותאמות. הכלי מיועד בשלב זה למפרסמים במערכת ה-Adsense. הוא שונה במעט ממערכות המלצות התוכן המוכרות לנו כיום: טאבולה (Taboola) ואאוטבריין (Outbrain), ומיד נעמוד על ההבדלים, אולם ניתן גם לראות דמיון רב בין הכלים השונים, ולא רק ברמה הוויזואלית.

מטרת הכלי החדש היא לקדם תכנים הרלוונטיים לגולש באתר שלך, מתוך האתר שלך, ועל ידי כך להגדיל את כמות הדפים הנצפים בביקור, את משך זמן השהייה הממוצע באתר, וכמובן את מעורבות הגולש.

בעצם, בניגוד למערכות המלצות התוכן הקיימות כיום, שמטרתן היא לשווק תכנים איכותיים ורלוונטיים לגולש, לחזק אזכורים חיוביים של אתרים ועוד, על ידי הפניה לתכנים החיצוניים לאתר (שיווק תוכני מאפשר פרסום תכנים חיצוניים לאתרך באופן שנראה טבעי לגולש, מבלי להעניק לו תחושה של פרסום או שיווק גרידא), הרי שהכלי החדש שמציע גוגל עוזר לך לשמור על הגולשים שלך בתוך האתר, וליהנות מכל היתרונות שמציע פעולה זו, לא רק לצרכי SEO, אלא גם ובעיקר לצרכים האמיתיים של הגולש: תוכן רלוונטי המותאם במיוחד עבורו.

לעת עתה הכלי החינמי הזה מיועד אך ורק לתכנים בתוך האתר עצמו, אולם סביר להניח כי בעתיד תנצל גוגל את הפלטפורמה הזו גם לצרכי פרסום ממומן.

המלצות תוכן

למי מתאים כלי ה- Matched contentהחדש?

על פי המלצת גוגל, הכלי מתאים לאתרים בהם התוכן מורכב ממאמרי עומק, או כפי שהם מכונים על ידי גוגל- Long-Form Content- תוכן המורכב ממספר מילים גבוה (ההגדרה לכך היא לא חד משמעית, נהוג להחשיב תוכן כ- Long-Form Content אם הוא מכיל בין 700 ל-1500 מילים), ובעל תמונות הקשורות ישירות לתוכן זה. ההמלצה של גוגל היא למקם את יחידת המלצות התוכן מתחת או מעל ליחידת מודעות Adsense, כיוון שיחידות תוכן מותאמות יכולות לשפר את הנראות ושיעור מעורבות הגולשים במודעות המוצבות באתר.

אז איך יוצרים יחידת תוכן מותאמת?

הטמעת הכלי היא פשוטה יחסית (לחצו להסבר) וכוללת כמה שלבים, ביניהם יצירת קוד מודעה באופן הרגיל תוך בחירת גודל שמתאים לתבנית האתר, ובחירת “Matched content” בסוג המודעה; שמירה וקבלת קוד; ולסיום- הטמעת הקוד באתר בעמוד הרצוי, כשהמיקום המומלץ על ידי גוגל, כפי שכבר צוין, הוא בתחתית התוכן וכן מעל או מתחת ליחידת מודעות, באם קיימת.

יש לחכות כרבע שעה מרגע שמירת היחידה ועד להטמעת הקוד באתר, על מנת לאפשר את עיבוד הנתונים במערכת והופעתם התקינה באתר. אם אתם ממש קצרי רוח ולא מעוניינים להמתין, אל דאגה- עד שיעובדו הנתונים, יחידת התוכן תתפקד כיחידת מודעות רגילה.

כיצד גוגל יודע להמליץ על התוכן הרלוונטי לגולש?

על מנת לסייע לגוגל להבין את המאמרים ולהמליץ על התוכן המתאים ביותר לגולש המבקר באתרכם, דאגו מעבר לעבודת האופטימיזציה הרגילה של SEO, להוסיף לכל מאמר תוכן תמונה רלוונטית וייחודית למאמר זה.

עבודת קידום אתרים איכותית מבטיחה בכל מקרה שהתוכן באתר עבר אופטימיזציה בכל הקשור לתגיות מטא, תיוג תמונות, היררכיית כותרות נכונה, שימוש בביטויי מפתח, ושאר הדרכים שמלמדות את מנועי החיפוש במה עוסק התוכן.

אם אתם מעוניינים להרחיב את מערכת הכלים הנמצאת בשימוש באתר שלכם, ולעזור לעצמכם להגיע אל ראש תוצאות החיפוש בביטויים החשובים לכם, אל תהססו לפנות אלינו. הצוות המקצועי של אפליד כבר ידאג למקם אתכם בדיוק היכן שתרצו להיות.

חייגו 03-6121039 או מלאו את הטופס ונשמח לספר לכם עוד

כותבת המאמר – לנה צלר- מנהלת תיקי לקוחות בתחום SEO בצוות אפליד

[TheChamp-FB-Comments]

שלחו לנו מייל

חדש בבלוג​

מקצועיות לאורך כל הדרך

קידום אתרים סמנטי
בלוג קידום אתרים מקצועי

שימוש במילות מפתח ו-LSI

על ידי שילוב מילות מפתח LSI באופן טבעי בתוכן האתר, ניתן לשפר אופטימיזציית מילות מפתח, לספק חוויית משתמש עשירה ורלוונטית יותר וכך- להגביר את סיכויי הדירוג הגבוה במנועי החיפוש.
הטכניקה של LSI מאפשרת להרחיב את הנושא המרכזי באמצעות מילים וביטויים נוספים וקשורים, מבלי להידרש לשימוש חוזר במילים זהות וכך להמנע מדחיסת מילות מפתח.מעולה לאיזון בין קידום האתר לבין טקסט רהוט וטבעי.

קרא עוד »
ייעוץ תקשורת וניהול משברים
בלוג קידום אתרים מקצועי

ייעוץ תקשורת וניהול משברים

לא הייתם חושבים לקבל עובד.ת לעבודה, בלי לקבל קורות חיים ויש להניח שאתם גם נוהגים לעשות תחקיר מקדים ברשתות החברתיות וברחבי הרשת. הגיוני.

קרא עוד »
כתיבת תוכן AI והשפעתו על SEO וגוגל
בלוג קידום אתרים מקצועי

כתיבת תוכן באמצעות AI: לשמור על איכות ולהימנע מענישת גוגל

במאמר זה, אנו נתאר כיצד ניתן לשמור על איכות גבוהה ולהימנע מהענישה של גוגל כאשר משתמשים בטכנולוגיות AI לכתיבת תוכן. נכיר גם את האופן שבו גוגל מתייחס לתוכן שנוצר על ידי AI מבחינת SEO, ונראה כיצד מדגישים בגוגל את חשיבותו העולה של מודל E-E-A-T על ידי פירוט השאלות אותן כל יוצר תוכן לשאול את עצמו בעת פרסום תכנים חדשים באתר.

קרא עוד »