שיטות טרגוט ברשת הדיספליי

רשת ה – Display של גוגל כוללת את כל המקומות בהם ניתן להציב פרסומות Adwords שאינם דפי תוצאות החיפוש של החברה וכוללת יותר משני מיליון אתרים שותפים ואתרים פופולאריים של גוגל עצמה כמו Gmail או Youtube. מגוון הפרסומות שבהן ניתן להשתמש הוא גדול למדי וכולל מלבד פרסומות טקסט, גם באנרים, פרסומות וידאו ואפילו אפשרות להטמיע פוסטים בגוגל פלוס ולהפוך אותם לפרסומת המתרחבת בלחיצה.

מכיוון שרשת ה – Display מגיעה לחשיפה של 90% מן הגולשים ברשת, גוגל מציעה מספר שיטות עיקריות להתמקדות בחתכים שונים של גולשים מלבד ההתאמה הקלאסית של מילות מפתח לכל מודעה. על מנת להגיע לאפשרויות המיקוד, יש לגשת אל טקסט "רשת המדיה" ואז לבחור את קבוצת המודעות הרלוונטיות על מנת להחיל עליה את המיקוד.

חתכי המיקוד שונים

מיקוד לפי רשימת אתרים

זהו מיקוד המאפשר למפרסם לכלול רשימה ספציפית של אתרים בהם הוא רוצה שהפרסומות שלו יופיעו. ניתן להחיל את המיקוד על כל האתר ולתת לגוגל לבצע התאמה פרטנית לפי מילות מפתח או לבחור מראש רק בדפים ספציפיים.

מיקוד בעזרת שיווק מחדש

מיקוד בעזרת שיווק מחדש מאפשר למשווק להתמקד באותם גולשים שכבר ביקרו באתר שלו בעבר ולפנות אליהם באמצעות מודעות מיוחדות המותאמות אליהם. לדוגמה, המודעה יכולה להציע להם 10% הנחה מכיוון שהראו התעניינות במוצר קודם לכן. העובדה שהגולש כבר מכיר את המותג גורמת לכך שאחוז הלחיצות על פרסומות שמוקדו באמצעות שיווק מחדש הוא גבוה יותר באופן משמעותי.

מיקוד לפי תחומי עניין או הרגלי קנייה

מיקוד לפי תחומי עניין מפנה את המודעה לאותם גולשים שהראו עניין בנושא מסוים. המעקב אחר הגולשים מתבצע באופן אנונימי (כך שלמפרסם אין מידע אישי על הגולש) בעזרת קובץ Cookie הנשתל במחשבו של הגולש על ידי אתרים שונים שניתן לזהות את הנושא העיקרי שלהם לפי מילות מפתח.

יש לציין שישנן שפות בהם ניתן גם לטרגט קהלים לפי הרגלי קנייה באמצעות מערכת חיפוש המוצרים של גוגל (Google Shopping), אך אפשרות זו אינה זמינה עדיין בעברית.

מיקוד לפי נושא

מיקוד לפי נושא הוא מיקוד המנתח את ההתאמה הנושאית של האתר ומאפשר למפרסם לבחור נושאים ספציפיים להתמקד בהם. אמנם אין כאן התאמה ספציפית לכל גולש, אך המיקוד עדיין אפקטיבי עבור אותם הגולשים שחסמו את האפשרות לשתול קבציCookie   במחשביהם.

מיקוד גיאוגרפי

מיקוד גיאוגרפי מאפשר לבצע מיקוד מדויק יותר לפי עיר, אזור או מדינה. בארץ החלוקה העיקרית היא לפי מחוז חיפה, המרכז, ירושלים, הצפון והדרום, כאשר בחיפושים סלולאריים אפשר לרוב להגיע למיקוד מדויק יותר. (העובדה שהתשתית של ספקיות האינטרנט פועלות ממספר מצומצם של מרכזיות מקשה על מיקוד גאוגרפי בחיפוש במחשבי Desktop).

מיקוד דמוגרפי

מיקוד גיאוגרפי הוא מיקוד לפי גיל ומין, אך הוא אפקטיבי במיוחד במידה ומשלבים אותו עם מיקודים אחרים מכיוון שלרוב הוא אינו מדויק ביותר בפני עצמו (ראו בהמשך). גוגל מסוגל לזהות את הנתונים הדמוגרפים של הגולש לפי מערכת ההפעלה והדפדפן בהם הוא משתמש, אך גם לפי הפרטים אותם הוא מוסר בפרופיל גוגל שלו או הגוגל פלוס שלו.

אפשרויות מיקוד

מלבד אפשרויות המיקוד השונות, יש שתי שיטות עיקריות לפיהן ניתן להחיל את המיקוד עצמו ולשלב בין מספר מיקודים שונים :

מיקוד והצעת מחיר

באפשרות זו, גוגל יציג את הפרסומות על סמך כל המיקודים שבחרנו עם אפשרות זו, כך שרק הקבוצות החופפות יוצגו.

הצעת מחיר בלבד

טירגוט אפשרות זו היא למעשה אפשרות של "או", כאשר ניתן לתת הצעת מחיר גבוהה יותר במידה וישנה חפיפה בין הקבוצות. (אפשרות זו לא פועלת עבור מיקוד למילות מפתח)

על מנת להמחיש את ההבדל בין שתי האפשרויות, נציג תרחיש בו אנחנו מעוניינים להתמקד בקהל יעד המתעניין בשיווק באינטרנט ולפרסם באתרים הקרובים לתחום. ולשם זאת נבצע הן מיקוד נושאי והן מיקוד לפי תחומי עניין.

במקרה זה, כאשר נפעיל את המיקוד הנושאי, נבחר במיקוד והצעת מחיר ואילו במיקוד לפי תחומי עניין נבחר בהצעת מחיר בלבד. במצב זה הפרסומות יוצגו באחד משני המצבים הבאים :

1.כאשר גולש שמתעניין בשיווק באינטרנט גם מבקר באתר העוסק בשיווק באינטרנט.

2.כאשר גולש שמתעניין בשיווק באינטרנט מבקר באתר כלשהו, ולא בהכרח בכזה שעוסק בשיווק באינטרנט (מכאן פעולת ה – "או").

במצב מספר 1, נוכל לתת הצעת מחיר ספציפית אשר "תדרוס" את הצעת המחיר הכללית למודעות בקמפיין מכיוון שזהו מצב ממוקד מאוד ששווה את הצעת המחיר הגבוהה יותר.

כמו כן, באופן תיאורטי היינו יכולים ללכת על בטוח ולבחור בשנה המקרים מיקוד והצעת מחיר, אבל אז יש סיכוי טוב שהיינו מקבלים קבוצה חופפת קטנה מדי.

בכל אופן, המצב היחיד שבו לא יוצגו פרסומות הוא מצב שבו גולש שאינו מתעניין בשיווק באינטרנט ייכנס לאתר העוסק בין היתר בשיווק באינטרנט, וזאת מהסיבה הפשוטה שאז סביר להניח שגם אם הוא יילחץ על המודעה, אחוזי ההמרה שלו יהיו נמוכים.

הכנסו והרחיבו הידע אצלנו! בניית אתרים לעסקים, קידום אתרים אורגני (seo) וממומן (ppc) ועוד…

[TheChamp-FB-Comments]

שלחו לנו מייל

חדש בבלוג​

מקצועיות לאורך כל הדרך

קידום אתרים סמנטי
בלוג קידום אתרים מקצועי

שימוש במילות מפתח ו-LSI

על ידי שילוב מילות מפתח LSI באופן טבעי בתוכן האתר, ניתן לשפר אופטימיזציית מילות מפתח, לספק חוויית משתמש עשירה ורלוונטית יותר וכך- להגביר את סיכויי הדירוג הגבוה במנועי החיפוש.
הטכניקה של LSI מאפשרת להרחיב את הנושא המרכזי באמצעות מילים וביטויים נוספים וקשורים, מבלי להידרש לשימוש חוזר במילים זהות וכך להמנע מדחיסת מילות מפתח.מעולה לאיזון בין קידום האתר לבין טקסט רהוט וטבעי.

קרא עוד »
ייעוץ תקשורת וניהול משברים
בלוג קידום אתרים מקצועי

ייעוץ תקשורת וניהול משברים

לא הייתם חושבים לקבל עובד.ת לעבודה, בלי לקבל קורות חיים ויש להניח שאתם גם נוהגים לעשות תחקיר מקדים ברשתות החברתיות וברחבי הרשת. הגיוני.

קרא עוד »
כתיבת תוכן AI והשפעתו על SEO וגוגל
בלוג קידום אתרים מקצועי

כתיבת תוכן באמצעות AI: לשמור על איכות ולהימנע מענישת גוגל

במאמר זה, אנו נתאר כיצד ניתן לשמור על איכות גבוהה ולהימנע מהענישה של גוגל כאשר משתמשים בטכנולוגיות AI לכתיבת תוכן. נכיר גם את האופן שבו גוגל מתייחס לתוכן שנוצר על ידי AI מבחינת SEO, ונראה כיצד מדגישים בגוגל את חשיבותו העולה של מודל E-E-A-T על ידי פירוט השאלות אותן כל יוצר תוכן לשאול את עצמו בעת פרסום תכנים חדשים באתר.

קרא עוד »