מתקדמים לסרטונים- פרסום וידאו בפייסבוק

אי אפשר להתווכח עם הנתונים. פייסבוק מדווחים כי חלה עלייה במספר הסרטונים והצפייה בהם. לא מאמינים? תפתחו את הפייסבוק שלכם ותראו בעצמכם – הפיד שלנו (הקיר שלנו בפייסבוק, אליו מוזרמים כל התכנים של החברים שלנו ושל קבוצות ודפים להם עשינו לייק), מלא בסרטוני וידאו וזה לא עניין של מה בכך. זה בדיוק הזמן להתחיל לשים דגש על קידום העסק בפייסבוק על ידי שימוש בסרטוני וידאו. המדריך הבא ינסה לתת דגש על מה חשוב להקפיד וממה ממש, אבל ממש כדאי להימנע.

סרטוני פייסבוק – למה זה טוב?

  • הם קלים לעיכול – סרטונים נחשבים לאחת הדרכים היותר אפקטיביות להעברת מסרים.
  • החבר של החברה של החבר שלך יחשפו לסרטון – אם הסרטון מצליח לתפוס את המשתמשים בפייסבוק, יש להם פוטנציאל לתפוצה רחבה באופן וירלי, לעיתים ללא קידום ממומן. ככל שהסרטון יהיה מעניין הוא יקבל יותר שיתופים, לייקים ותגובות של המשתמשים בפייסבוק, אליהם נחשפים החברים של אותם משתמשים מפרגנים, וגם החברים עשויים לשתף, לתת בלייק להגיב, כך שהחברים שלהם יחשפו לסרטון ואז… טוב, הבנתם את הרעיון.
  • פייסבוק מעודדת את פרסום הסרטונים באמצעות מהלכים שונים, שפותחו להנגשתם בפיד. לדוגמה: הניגון אוטומטי של הסרטונים, ויצירת אפשרות נפרדת לקידום ממומן של סרטונים, כך שנוכל להגיע לכמות רבה ככל האפשר של חשיפה. בנוסף, כאשר תשתפו סרטון יוטיוב בפייסבוק, תוכלו לראות שפייסבוק הורידה משמעותית את ההנעה לצפייה בסרטונים אלו:

מצאו את ההבדלים:

סרטון שהועלה לפייסבוק ושותף בפייסבוק:

קידום בפייסבוק באמצעות מודעת וידיאו

סרטון שהועלה ליוטיוב ושותף בפייסבוק:

סרטון שהועלה ליוטיוב ושותף בפייסבוק

הניגון האוטומטי של סרטונים שמועלים באמצעות פייסבוק, מגרים את הצופה להמשיך לצפות, בעוד ששיתוף סרטון מיוטיוב בפייסבוק הוא סטטי, קל יותר לדלג עליו ולהמשיך לגלול במורד הפיד. לכן, בפייסבוק נעדיף תמיד להעלות סרטון באופן ישיר.

למי מפרסמים? בואו לקרוא על בניית קהל דומה (Lookalike) בפייסבוק

אז הנה הטיפים המנצחים שלנו:

אז הכנתם סרטון לתפארת ועדין, אין לכם הרבה צפיות. מדוע זה קורה? ובכן, לא כל סרטון הוא מעניין, רלוונטי לקהל היעד ויופץ בקלות, אך יש מספר דברים שתוכל לעשות על מנת שהסרטון שלכם יהיה בעל פוטנציאל וירלי. הנה מספר הנחיות ליצירת סרטון פייסבוק מנצח:

1. מתחילים מ-ה-ת-ח-ל-ה!

אמ;לק: שימו דגש על 3 השניות הראשונות של הסרטון. ביתר הרחבה: 3 השניות הראשונות הן אלו שתופסות את המשתמש וגורמות לו להמשיך לצפות בסרטון שלנו. מדוע זה כל כך קריטי? כאמור, כאשר המשתמש בפייסבוק נתקל בסרטון, הוא מתחיל להתנגן אוטומטית אך ללא סאונד. אם נייצר עניין ב-3 שניות הללו, נגביר את הסיכויים ללחיצה על ה”Play” וצפייה בסרטון. לכן, הימנעו מהנטייה הטבעית להציג שקופית פתיחה עם לוגו ושם החברה. זה בזבוז מוחלט של ה-3 שניות הראשונות! במקום זאת, העבירו בפריים הראשון מסר ויזואלי שיתפוס את המשתמש. זו יכולה להיות שאלה שתגרום לצופה להמשיך לצפות כדי לקבל את התשובה או פשוט… תתפשטו! טוב, לא באמת. הכל תלוי במוצר שלכם ותדמיתו. במקרה של באזפיד, זה עובד לא רע.

2. אורך הסרטון

איך נגיד את זה במילים עדינות… אל תחפרו! לאף אחד כיום אין סבלנות לקלוט סרט באורך מלא בפייסבוק. לכן, הכינו סרטון קצר וקולע, כאשר העדיפות היא לא לעבור את ה-2:00 דקות. חושבים שזה בלתי אפשרי לייצר סרטון כזה קצר? חשבו שנית. קבלו מצעד של פרסומות באורך של 30 שניות:

3. ספונטני זה הכי אחי(?)

לפעמים דווקא סרטונים שאינם ערוכים בקפדנות, אלא צולמו באופן ספונטני, אפילו באמצעות הסמארטפון, הם אלו שתפסו את הקהל. זה נותן טאץ’ אותנטי ומגביר את האמינות והאהדה למוצר. יש לציין שזה לא מתאים בכל המקרים. הגבול בין תפיסת מוצר או שירות כאותנטי, לבין תפיסה של חוסר מקצועיות ואפילו “חפריות” הוא דק. לכן, מומלץ להיזהר ולהתייעץ עם אנשי מקצוע. בסרטון הבא שצילמו על מנת לקדם ערב התרמה לנוער בסיכון, זה עובד טוב. תנו לחבר’ה האלה דקה לשיר ותראו מה קורה.

4. השתמשו באנימציה ואינפוגרפיקה

אז אנחנו יודעים מהי אנימציה, אבל מה זה בדיוק אינפוגרפיקה? שמחים ששאלתם. כפי שאתם יכולים לנחש, אינפוגרפיקה היא הצגת אינפורמציה באמצעות צורות גרפיות, או במילים אחרות, הצגה חזותית של מידע ורעיונות, באופן שקל להבנה ולתפיסה. גם תכנים הנחשבים “כבדים”, מסובכים או קשים להפצה לקהל הרחב, אפשר להקליל באמצעות סרטון אנימציה מעניין המשלב אינפוגרפיקה כמו הסרטון הבא.

5. טון וז’רגון

במקרה זה, זה מאוד תלוי במוצר ובמסר שרוצים להעביר. בין אם תרצו להעביר מסר חברתי ולרגש את הצופה, או לקדם את המוצר שלכם, ההמלצה שלנו היא לשמור על חדות בהעברת המסרים וקצב מהיר, כלומר, אל תשעממו את הצופה! כמו כן, שימרו על שפה פשוטה. אנחנו רוצים לדבר לעם בשפתו – לא כולם מכירים את הז’רגון המקצועי שלנו ואנחנו לא רוצים לייצר ניכור ובלבול.

6. מסר

כפי שאתם בוודאי יודעים, המוצר או השירות שאתם מספקים, צריך לתת מענה על צורך מסוים. כך גם הסרטון. חישבו עליו כעל מענה לשאלה או מתן פיתרון לבעיה. תוכלו לעשות זאת באמצעות הצגת שאלה או משפט “טיזר” בפריים הראשון, הקשורה באופן לא ישיר למוצר שלכם. מה הכוונה? הנה דוגמה שתבהיר את הכל. נניח שאתם מספקים שירות משלוחי מוצרים אמין במיוחד מחו”ל. נקרא לו לשם הדוגמה משלוחיישן. אל תתחילו את הסרטון בשאלה: “איך משלוחיישן יכול לעזור לכם?”. זה לא מעניין אף אחד. התחילו במקום במשפט כמו “הזמנתי סמארטפון מארה”ב והכל השתבש!”. בסרטון תציגו את כל מה שיכול להשתבש ואיך אצלכם זה בחיים לא יקרה, כי השירות שלכם פשוט מעולה.

7. הימנעו מקלישאות

כמה פעמים ראיתם סרטון שחור- לבן, בו מופיעים גבר או אישה דוממים עם מבט מעורער, המעבירים מסרים הכתובים על דפי נייר, כשברגע מתנגנת מוזיקה דרמטית? אם התשובה היא שלא נשארו לכם אצבעות בידיים וברגלים לספור את כמות הפעמים, זו האינדיקציה שעליכם להימנע מלקפוץ על הטרנד התורן. אבל אם כבר הלכתם לכיוונים הללו, היו יצירתיים, כמו החבר’ה האלה כאן:

לא בטוחים האם סרטונים הם הדרך הנכונה ביותר לקדם את עצמכם בפייסבוק, ומה האפשרויות הטובות ביותר להגיע לקהל היעד שלכם? פנו אלינו ונשמח לייעץ!

כותבת המאמר- ליזי א. קריספין- תקציבאית דיגיטל בחברת Uplead