פנו מקום למלך החדש – פרסום פרוגרמטי

מהפכה דיגיטלית

אם במקרה, ממש במקרה, לא שמתם לב – אנחנו נמצאים בליבה של מהפכה בעולם הדיגיטלי.

עולם הפרסום, מאז ומתמיד, עבד בצורה מאד ברורה – מי שמעוניין לפרסם מודעה/ תוכן באתר מסויים, מנהל מו״מ עם בעל האתר על מיקום, גודל, כמות, וכמובן – עלות, ולאחר הפרסום – המפרסם אוסף את הנתונים ומחליט אם המהלך היה אפקטיבי או לא; והאם לשפר, לשנות, להמשיך או להשהות.

בעבר- זה עבד יופי. אבל מה עושים כאשר רוצים לשלוט בקהל היעד שיצפה במודעה? או יותר נכון- במי לא יצפה בה? איך ניתן לוודא שהקהל אשר נחשף לפרסום – הוא אכן הקהל הרלוונטי עבור המפרסם? ובכלל, מה אני, בתור מפרסם, יכול להסיק אודות הנתונים שקיבלתי לאחר פרסום – כאשר אין לי מושג על הקהל שנחשף אליי?

לא עוד פרסום רק בפייסבוק ובאדוורדס

בשנים האחרונות, בשקט בשקט, קמו להן פתרונות דיגיטליים בשמות שונים ומאיימים. ביטויים מפוצצים נזרקים לאוויר : בורסות פרסום, מערכות אקסצ׳יינג׳, RTB, DPM, DSP, SSP  ועוד.. המשותף לכל אלו הוא אחד – כולן מערכות פרסום פרוגרמטיות אשר מטרתן העיקרית היא אחת – ייעול של אפשרויות רכישות שטחי פרסום תוך שמירה על איכות ודיוק בטרגוט קהל היעד אליו מופנה הפרסום.

אם עד היום, השתמשתם בפרסום ממומן בפייסבוק ובאדוורדס, או בקנייני מדיה אשר תפקידם היה למצוא לכם את המחיר הטוב ביותר עבור פרסום באתר/אתרים – מערכות הפרסום הללו מאפשרות לכם לקבל תוצאות מרובות וטובות יותר, בעלות פחותה – וללא התערבות אנושית ( כמעט ). בנוסף ליכולות הפילוח המדוייקות של מערכות אלו, ניתן בעזרתן להגדיל את אפשרויות הפרסום הרגילות שאנו רגילים אליהן, תוך שימוש ב HTML5 בשלל סוגי מודעות זמינות בכל הפלטפורמות, ללא כל תלות בגודל המסך ו/או בסוג הדפדפן.

התנהלות משופרת

ההתנהלות היומיומית בעולם הפרוגרמטי היא כזו – מפרסמים מעוניינים להציג מודעות לקהל יעד מאד ספציפי—-> ומוכנים לשים על כל מודעה כזו סכום כסף מסויים —–> לאחר קביעת הביד —–> נכנסים למכרז. מערכות הפרסום, אשר יודעות לקבל נתונים מעשרות ומאות אלפי אתרים בו זמנית, ולנטר משתמשים לפי פעולות, מין, גיל, שעות גלישה, סוג מכשיר ועוד – מציגות את המודעות לאותם המשתמים על סמך הצעות המחיר אשר המפרסמים הסכימו לתת. כל התהליך אורך פחות משניה אחת לכל פעולה, ולכן זכה לכינוי Real Time Biding -פרסום בזמן האמת.

פרסום בזמן אמת

מה יוצא לנו מזה?

רמת אופטימיזציה טובה ומדוייקת יותר

כאשר אנו מבצעים רכישת מדיה פרוגרמטית, יש לנו אפשרות לבצע בכל רגע נתון אופטימיזציה לקמפיין ולדעת איזה כלי משיג עבורינו את התוצאות הטובות ביותר, במחיר הטוב ביותר, וביעילות הטובה ביותר.

מידע ונתוני דאטה

הפרסום הפרוגרמטי מאפשר לנו לעלות במקביל עם מספר כלים במספר מקומות, ולצבוע קהל יעד רלוונטי, אשר נוכל להתאים לו מסרים שיווקיים נוספים במסגרת אותו הקמפיין, או במסגרות קמפיינים עתידיים.

אין יותר מחיר פיקס

אם בעבר היינו משלמים מחיר פיקס עבור מספר מסויים של חשיפות, כיום אנחנו יכולים להשיג את אותה כמות חשיפות, במחיר נמוך בהרבה, ואף להופיע במספר אתרים במקביל , ולא להתחייב לאתר אחד בלבד.

שליטה

כפי שנאמר- אין יותר צורך להתנהל מול בעלי אתרים/ אנשי המכירות של האתרים. לא עוד מיילים, שיחות, מו״מ – הקנייה הפרוגרמטית מאפשרת לנו להתחרות על המדיה בכל רגע נתון, ונתונה לשיקול דעתינו הבלעדי.

בתחילת העשור, מספר הסוכנויות והחברות אשר עשו שימוש במערכות הנגשה מסוג זה היו מעטות מאד, אך בשנים האחרונות, לאט לאט, מפרסמים ״אוזרים אומץ״ ועוברים לשיטות פרסום אוטומטיות.

תוכן פרוגרמטי

גם עולם התוכן הפך לפרוגרמטי, ואולי אף נפוץ יותר בשנה האחרונה. הכניסות של טאבולה ואאוטבריין לשוק המלצות התוכן הכניס תחרות אמיתית בעולם רכישת התוכן. מערכות אלו יודעות ( ברוב המקרים ) להציג עבור הגולש תוכן אשר רלוונטי עבורו ע״פ מספר גורמים אשר משוקללים תחת האלגוריתם המפותח. לא מאמינים? כנסו לכתבה באחד מהאתרים הגדולים בארץ, פתחו את אותה הכתבה במחשב של חבר, וגללו לסוף הכתבה. שם תמצאו המלצות תוכן – אנחנו בספק אם תראו את אותן ההמלצות בשני המחשבים.

פרסום פרוגרמטי

פרסום פרוגרמטי

 

 

 

 

 

פחות עובדים – יותר מערכות אוטומטיות

נשאלת השאלה האם בדומה למהפיכה התעשייתית אשר החליפה פסי ייצור אנושיים במכונות, אנו מתקרבים לעידן חדש בו מערכות אוטומטיות ישלטו בשוק הפרסום וידללו את הצורך בידיים פועלות. אמנם לדעתינו, אין סיבה לבהלה, אך כן צריכים להיות מודעים למגמה ההולכת וגדלה בעולם הדיגיטל.

סביר כי הצורך בצוותי מכירה אשר ידאגו להצבת מודעות באתרים יירד בהדרגתיות, אך עדיין – יש צורך בגורם אנושי מיומן אשר יידע לייעל את העבודה האוטומטית של המערכות, יידע להפיק נתונים ולתעל את המשך העבודה.

אל תטעו לרגע, תהליך הפרוגרמטיזציה עדיין בתחילתו, ודורש השקעות מרובות אשר לא תמיד נראות כמשתלמות. כפי שלעיתים זול יותר להשתמש בכח אדם מאשר בהטמעה של מכונות, כך גם בעידן הפרוגרמטי שאנו נמצאים בו, לעיתים עדיין זול ומשתלם יותר להעסיק עובדים אשר יידעו להתעסק עם מערכות צד ג׳ מאשר להטמיע מערכת כזו בתוך החברה עצמה.

לא מעוניינים להישאר מאחור ברגע האמת? פנו אלינו לייעוץ בנושא פרסום ושיווק פרוגרמטי.

 

כותב המאמר – ליאור שניידר – מומחה SEO ואסטרטג תוכן מצוות אפליד

 

שלחו לנו מייל

חדש בבלוג​

מקצועיות לאורך כל הדרך

בלוג קידום אתרים מקצועי

מה זה Google SGE וכיצד יכול לשפר את תוצאות החיפוש שלך?

מנוע החיפוש של גוגל הוא אחד מהכלים החשובים ביותר בעידן הדיגיטלי העכשווי וכפי שתמיד הייתה בחזית החדשנות, היא משיקה כעת כלי חדש בשם Google SGE המבוסס בינה מלאכותית וטכנולוגיות מתקדמות המאפשרים גישה מתקדמת וממוקדת יותר לחיפוש וקבלת מידע.

קרא עוד »
קידום אתרים סמנטי
בלוג קידום אתרים מקצועי

שימוש במילות מפתח ו-LSI

על ידי שילוב מילות מפתח LSI באופן טבעי בתוכן האתר, ניתן לשפר אופטימיזציית מילות מפתח, לספק חוויית משתמש עשירה ורלוונטית יותר וכך- להגביר את סיכויי הדירוג הגבוה במנועי החיפוש.
הטכניקה של LSI מאפשרת להרחיב את הנושא המרכזי באמצעות מילים וביטויים נוספים וקשורים, מבלי להידרש לשימוש חוזר במילים זהות וכך להמנע מדחיסת מילות מפתח.מעולה לאיזון בין קידום האתר לבין טקסט רהוט וטבעי.

קרא עוד »
ייעוץ תקשורת וניהול משברים
בלוג קידום אתרים מקצועי

ייעוץ תקשורת וניהול משברים

לא הייתם חושבים לקבל עובד.ת לעבודה, בלי לקבל קורות חיים ויש להניח שאתם גם נוהגים לעשות תחקיר מקדים ברשתות החברתיות וברחבי הרשת. הגיוני.

קרא עוד »
כתיבת תוכן AI והשפעתו על SEO וגוגל
בלוג קידום אתרים מקצועי

כתיבת תוכן באמצעות AI: לשמור על איכות ולהימנע מענישת גוגל

במאמר זה, אנו נתאר כיצד ניתן לשמור על איכות גבוהה ולהימנע מהענישה של גוגל כאשר משתמשים בטכנולוגיות AI לכתיבת תוכן. נכיר גם את האופן שבו גוגל מתייחס לתוכן שנוצר על ידי AI מבחינת SEO, ונראה כיצד מדגישים בגוגל את חשיבותו העולה של מודל E-E-A-T על ידי פירוט השאלות אותן כל יוצר תוכן לשאול את עצמו בעת פרסום תכנים חדשים באתר.

קרא עוד »