עם או בלי www- זאת השאלה

רבות נשאל אודות המשמעות של הוספת או החסרת ה-www  מהדומיין של האתר. מקדמי אתרים תהו רבות מה ההשלכות של בחירה זו או אחרת בהקשר של SEO, סריקת האתר, הוספת עמודים ואינדקס, ובאופן כללי- כיצד שילוש ה-W הקדוש משפיע על האופן בו גוגל רואה את האתר שלנו. במאמר זה ננסה לשפוך מעט אור בנושא.

WWW- למה זה בכלל טוב?

דומיין עם או בלי www

בעבר, בימים בהם האינטרנט לא היה נחלת הכלל, וצליל הצפצוף הצורמני של החייגן ליווה בהתרגשות כל חיבור שלנו לעולם האינטרנטי, תפקידה של הקידומת WWW  היה לסמל, בעת פרסום אתר האינטרנט במדיה הכתובה, ובכל אמצעי אופליין אחר, כי בעל העסק הצטרף כעת להבטחה הגדולה של המאה ה-20, והוא בעל אתר באינטרנט הנמצא ב- world wide web (ראשי התיבות של WWW).

היום לקידומת הזו יש פחות משמעות, והיא משמשת בעצם הפניה (redirect). כשהגולש מקליד domain.com, מתבצעת הפניה ל- www.domain.com, אך מדובר כמובן באותו אתר ממש. השאלה היא, האם גם מנועי החיפוש רואים זאת באותו האופן?

איך בוחרים עם איזה דומיין ראשי להתנהל?

יש מספר פרמטרים שיכולים להשפיע על ההחלטה.

אורך הדומיין הוא אחד מהם. באם אתם בעלי דומיין ארוך ומסורבל, תעדיפו לקצר את תהליך ההקלדה של הגולש כדי להקטין את ההסתברות להקלדה שגויה, ולצורך זה תוותרו על ה-WWW.

באותו אופן, אם אתם בעלי דומיין בעברית, ההבדל בין הקלדת

דומיין.com

לבין הקלדת

www.דומיין.com

נעוץ בעובדה הפשוטה שבאופציה השנייה הגולש יצטרך להחליף פעמיים את שפת המקלדת. האם זהו שיקול חשוב? רק אתם תוכלו לתת את התשובה לשאלה זו.

קידום אתרים- קליעה למטרת האתר

אנחנו תמיד ממליצים להסתכל על מה עשו האתרים הגדולים והמצליחים, וללמוד מהם. אז אם תבחנו אתרים כמו אמזון, בבילון, ועוד אתר עלום שם, שנקרא גוגל- תופתעו לגלות שלמרות אופנת השמטת ה-www, אתרים אלה משתמשים בדומיין המלא, כולל קידומת ה-www. נכון, גם בלי זה כולם היו יודעים במה מדובר, ועדיין, יש לבחירה הזו סיבה. ייתכן שאחת הסיבות נעוצה ב-DNS– שירות המאפשר תרגום של דומיין לכתובת IP.

כשתקלידו domain.co.il, הדפדפן יחפש את האחראי על ניהול כתובת האתר (ה- A record) בכתובת IP  אחת, ובהקלדת www.domain.co.il יפנה הדפדפן לחיפוש ה- A record בכתובת IP  אחרת. אחת הדרכים לעקוף זאת היא על ידי שינוי הגדרה בקובץ ה- htaccess של האתר. זהו בעצם קובץ המשמש בין השאר לאיחוד כתובות ומניעת שכפול כתובות. בקובץ זה ניתן לעשות סוגי הפניות שונות בין קבצי האתר, ועל מנת למנוע שגיאות שיכולות לפגוע באתר, מומלץ מאד שרק למתכנת תהיה גישה לקובץ זה, ושכל שינוי יעבור דרכו.

על ידי הפנייה מסוג Cname ניתן ליצור מעין “מעגל סגור”, זאת על ידי הפניית הדומיין שמתחיל ב-www עם רקורד הפניה לדומיין ללא www, אשר יפנה לכתובת ה-IP של שרת האחסון, ובכך נוצרת סגירת מעגל. נשמע מסובך? תנו למי שאחראי על בניית האתר שלכם לעשות את העבודה!

ומה יכול מקדם אתרים לעשות?

בכלי מנהל האתרים של גוגל, תוכלו לגשת להגדרות, ולבחור שם דומיין מועדף. לעתים יהיה צורך ששני סוגי הדומיין יהיו רשומים בכלי מנהל האתרים, על מנת לאמת את בעלותכם על שתי הגרסאות. ברגע שתגדירו דומיין מועדף, גוגל יתייחס לכל קישור לגרסה השנייה של הדומיין, כאילו בוצע רידיירקט ממנו אל הדומיין המועדף. במידה ולא תבחרו דומיין מועדף, יש סיכוי שגוגל יתייחס לשתי גרסאות הדומיין כשני דפים שונים.

לדוגמא- אם בחרתם בדומיין www.domain.com כדומיין המועדף, כשגוגל יתקל באתר המקשר אל domain.com, הוא יתייחס לקישור כאילו היה ל-www.domain.com. כמו כן, גוגל ייקח בחשבון את העדפתכם בעת הצגת כתובת האתר בתוצאות החיפוש.

 לסיכום

למרות גישות שונות שקיימות כיום בעניין, המסקנה היא שאכן יש משמעות ברמת הגדרת האתר לנוכחותו של ה-www בדומיין. חלק מההגדרות נעשות ברמת הקוד, ועדיף שמתכנת יטפל בהן, וחלק מהן ניתן לבצע ישירות בכלי ניהול האתרים של גוגל. אם אתם לא בטוחים מה נכון לכם על מנת לקדם את האתר בצורה נכונה, אתם מוזמנים לתת למקצוענים לעשות את העבודה.

לא בטוחים איך לקדם את העסק? Uplead מציעה שירותי קידום ממומן, קידום אורגני, שיווק ברשתות חברתיות ועוד.

חייגו 03-6121039 ודברו איתנו או לחצו למילוי טופס

 

כותבת המאמר – לנה צלר- מנהלת תיקי לקוחות בתחום SEO בצוות אפליד