סטוריז באינסטוש – על מה כל המהומה?

אינסטגרם השיקה בשבוע שעבר שירות חדש, אך לא מקורי במיוחד: הפיצ’ר הזה נקרא סטוריז, והוא מאפשר לכם לשתף תמונות או סרטונים, עם כל מיני תוספות, כמו אימוג’ים, כיתובים ואייקונים מצחיקים, כשכל “סטורי” יעלם לאחר יממה.

נשמע מוכר? זה לא מקרי. מדובר בהעתקה די בוטה מהסנאפצ’ט (וללא כל ניסיון להסתיר את זה), והרשת סוערת. אפילו השם זהה. ההבדל הוא שאפשרויות עריכת הסטוריז של סנאפצ’ט, כיאה למקור, מוצלחות הרבה יותר בשלב זה, עם שלל אפקטים, סטיקרים, ועוד המון תוספות שלא קיימות באינסטוש.

 מה היתרון בסטוריז של אינסטגרם?

אחת המטרות בהשקת הסטוריז היא לאפשר לחברים שלכם להציף לכם את הפיד, מבלי שירגישו קרציות. אם פעם היינו חושבים פעמיים לפני שהיינו מעלים עוד תמונה, מחשש שיאשימו אותנו בהספמת האינסטגרם, הרי שהסטוריז, תודות להיותם זמניים, מאפשרים להעלות פוסטים בתדירות גבוהה, מינוס תחושת האשמה.

אז איך זה עובד?

אם יש לכם את הגרסה האחרונה של האינסטגרם, הפיצ’ר אמור כבר להיות מעודכן אצלכם, או להופיע בימים הקובים. תבחינו בחלקו העליון של המסך בתמונות של חברים, במסגרת עגולה. אלו הם הסטוריז, נעים מאד. לחצו על התמונה לצפייה בסטורי, והחליקו ימינה או שמאלה כדי לעבור בין החברים.

בפינה השמאלית העליונה של המסך, תראו כפתור +. אם תלחצו עליו, תוכלו להעלות סטורי משלכם. אם גם אתם עוסקים בשיווק באינסטגרם, זהו בהחלט פיצ’ר שתשתמשו בו.

סטוריז באינסטגרם - שיווק באינסטגרם

  1. לוחצים על לחצן ה- (+)
  2. מצלמים תמונה או סרטון
  3. כעת תוכלו לקשקש על התמונה שלכם, להוסיף אימוג’ים או להשתמש בפילטרים השונים
  4. פרסמו את הסטורי שלכם על ידי לחיצה על ה”וי”. הסטורי יופיע בחלק העליון, וכן בפרופיל שלכם
  5. תוכלו לשמור את הסטורי שלכם על ידי פתיחתו, לחיצה על שלוש הנקודות (…) בחלק הימני התחתון של המסך, ובחירה בשמירה.
  6. תוכלו לראות מי צפה בסטורי שלכם ולחסום צופים לא רצויים

Introducing Instagram StoriesToday, we’re introducing Instagram Stories, a new feature that lets you share all the personal moments of your day, not just the ones you want to keep on your profile. As you share multiple photos and videos, they appear together in a slideshow format: your story.

With Instagram Stories, you don’t have to worry about overposting. Instead, you can share as much as you want to throughout the day — with as much creativity as you want. You can bring your business’ story to life in new ways with text and drawing tools. The photos and videos will disappear after 24 hours and won’t appear on your profile grid or in feed.

People will see stories from accounts they follow in a bar at the top of their feed — from their best friends and their favorite business accounts. When there’s something new to see, the account profile photo will have a colorful ring around it.

To view your business’ story, your followers tap on your profile photo. It’s easy for them to view stories at their own pace: tap to go back and forward or swipe to jump to another account’s story. If they want to comment on something they see, they can tap and send a private message to that account on Instagram Direct. Unlike regular posts, there are no likes or public comments.

Your story follows the privacy settings of your account. If you set your account to private, your story is visible only to your followers. However, you can also easily hide your entire story from anyone you don’t want to see it, even if they follow you. When watching your own story, swipe up to check out who’s seen each photo and video. You can even choose to feature a particular part of your story by posting it on your profile.

Instagram has always been a place for people and businesses to connect. And now you can do so in more ways—sharing highlights and everything in between, too.

Instagram Stories will be rolling out globally over the next few weeks on iOS and Android. To learn more, check out: https://help.instagram.com/1660923094227526

Posted by Instagram for Business on Tuesday, August 2, 2016

מה אתם חייבים לדעת על שיווק באמצעות סטוריז?

הדבר שחשוב ביותר לזכור הוא, שהיות והאינסטגרם נמצא בבעלות פייסבוק, תוכלו להיות בטוחים שהפלטפורמה הזו תאפשר לכם חשיפה מטורפת. אם יש לכם חשבון אינסטגרם עסקי עם כמות יפה של עוקבים, הרי שהכלי הזה מאפשר לכם לשווק את עצמכם ואת העסק שלכם בצורה מעניינת ואטרקטיבית הרבה יותר מסתם תמונה או וידיאו.

האופציה הזו נהדרת לעסק שרוצה לפרסם פוסט קונקרטי (למשל מבצע) שצריך להיות רלוונטי ל-24 שעות בלבד.

יתרון נוסף לסטוריז, שלא היה קיים עד עכשיו באינסטגרם, הוא האפשרות לראות מי התעניין בתוכן שפרסמנו, גם אם לא הגיב.

בשורה התחתונה, למרות הפורמט המועתק כמעט לחלוטין, מדובר בשינוי מרענן לאחת מהרשתות החברתיות הגדולות והפעילות ביותר, ועד שלא נראה בפיד האינסטגרם שלנו אנשים עם אוזני כלבלב ולשון מבצבצת, או כאלה שיורקים אש, נרשה לעצמנו להישאר עם הספק שמדובר בתוספת חדשה ומרעננת לשגרה הדיגיטלית שלנו.

כותבת המאמר – לנה צלר- מנהלת תיקי לקוחות בתחום SEO בצוות אפליד