6 מחליפי קישורים שישאירו אתכם פעורי פה

כל מי שבקיא מעט בתחום קידום האתרים, יודע שגוגל מייחסת משקל רב לקישורים הנכנסים לאתר. קישורים רלוונטיים מאתרים ברי סמכא, באנקורים מגוונים ובהקשר הנכון, מחזקים את כוחו של האתר ומרמזים לרובוטים של גוגל שמדובר באתר רלוונטי בתחומו.

אם פעם מקדם אתרים צריך היה לכתת את רגליו בחיפוש אחר אתרים שיסכימו לשיתופי פעולה בתחום הקישורים, הרי שהיום התחום הזה נגיש מאי פעם, תודות לקבוצות בפייסבוק וברשתות חברתיות אחרות, בהן מקדמי אתרים מציעים את מרכולתם, מוצאים את האתרים המתאימים להם, מקבלים רעיונות חדשים ועוד.

אולם כמו במרבית התחומים בחיים- אליה וקוץ בה. לצד מקדמי אתרים רציניים שמעוניינים לשפר את נתוני האתר שלהם בדרכים לגיטימיות, ומקפידים על כללי אתיקה מסוימים, או לכל הפחות דואגים לשמור על היגיון כלשהו בתחום, נפגוש מחליפי קישורים רבים שהתקשורת מולם תגרום לכם לתהות מה לעזאזל הם חשבו לעצמם כשהציעו את מה שהציעו, והאם הם באמת מועסקים על ידי חברת קידום אתרים לגיטימית.

החלפת קישורים היא שיתוף פעולה שמיטיב עם שני הצדדים- אתה מקבל קישור איכותי לאתר, ובתמורה מספק מאמר איכותי ומעשיר לאתר המארח, בנושא המבוקש. נשמע אידיאלי, לא? אז זהו. שלא.

הנה כמה דוגמאות של מחליפי קישורים שנתקלנו בהם בחודשים האחרונים, שגרמו לנו לספור עד 10 בכל פעם שראינו את שמם בתיבת המייל שלנו.

למה כל ההזויים תמיד עלי?
למה כל ההזויים תמיד עלי?

סניליות סלקטיבית

אחד הדברים המעצבנים בהחלפת קישורים הוא שרבים "שוכחים" את מה שסוכם, וזקוקים לריענון מתמיד. למשל, שינוי ברגע האחרון של האנקור, האתר המקושר, או נושא המאמר.

לרוב מדובר בעצלנות שמונעת מהצד השני לקרוא את הסטוריית ההתכתבות, בציפייה שנעשה את זה עבורו.

הצד החמור יותר של התקפי השכחה, הוא מקדמי אתרים ששולחים מאמר שלא רק שאינו קשור לאפיון שסוכם עליו, אלא אף פוסל את לגיטימיות העסק שבאתרו הוא מבקש להתארח.

מעשה שהיה כך היה: קיבלנו ממחליף קישורים מאמר המיועד לאתר של לקוח העוסק בשיווק נכסים באיזור גיאוגרפי מסוים, כשכל המאמר עוסק ב"למה לא לגור באיזור זה". טרו סטורי.

2

נאמנות מוגבלת ללקוח

עוד בעיה קשה מתחום האתיקה. פעמים רבות מחליפי קישורים פונים אליך בנוגע להחלפה ישנה, ומבקשים להחליף את האתר אליו קישרו. מעבר לעובדה שזה לא הוגן כלפינו, כי זו בעצם החלפה נוספת מבלי לקבל שום תמורה, הרי שיש כאן התנהגות לא הגונה כלפי הלקוח, או הלקוח לשעבר.

העובדה שלקוח עזב אותך לא אומרת שעליך לפגוע בו ולהסיר לו קישורים. התנהגות כזו מצד מחליפי קישורים פוגעת לא רק בלקוח, אלא גם בחברה, שמשדרת חוסר מהימנות וחוסר מקצועיות.

 3

איפה הקלאסה?

אם יש משהו שמעצבן אותי במיוחד, זה לשלוח לצד השני מאמר מקצועי שעבר הגהה, לאחר שווידאתי שהוא כתוב ברמה גבוהה ועומד בדרישות המיוחדות שהוגדרו באפיון, ולקבל בתמורה משהו שנראה כאילו נכתב על ידי ילד בכיתה ב'. מסרי לנקה.

ההנחה של מחליפי קישורים מסוימים שמי שעומד בצד השני פשוט יעלה מאמר לאתר של לקוח, מבלי לבדוק אותו ולוודא שהוא איכותי, היא לא רק מגוחכת, אלא גם מצביעה על רמת הרצינות שלו לגבי לקוחותיו הוא (כיוון שכידוע, אנו מצפים מאחרים את מה שאנחנו מצפים מעצמנו). אז בבקשה מכם, חסכו ממני את הצורך להחזיר לכם מאמרים, או לחילופין לשכתב אותם בעצמי, ופשוט תכבדו את מי שעומד מולכם.

You know what really grinds my gears? YOU!
You know what really grinds my gears? YOU!

פרופורציה, רבותיי!

עוד תופעה שיכולה לגרום לי לבהות במסך בתמיהה ולבדוק את עצמי כמה פעמים, היא מחליף קישורים שעל דעת עצמו משנה את מיקום הקישור שלי. אבל לא רק משנה, אלא מעביר את הקישור שלי לשורה האחרונה במאמר, כשאת הקישור שלו הוא משבץ בפסקה הראשונה, לא פחות.

5

ללא מילים

נניח שביצענו החלפה לפני כמה חודשים, והאתר שבו עלה המאמר שלנו שייך ללקוח שכבר לא עובד איתכם. נניח גם שמסיבה כלשהי, הלקוח הסיר את המאמר שלנו. הציפייה ההגיונית היא לקבל קישור אחר בתמורה, לא?

כנראה שלא בעיני כולם. לא מזמן נאלצנו להתפלמס עם מחליף שהציע לבחור אתר אחר לקשר ממנו, ואז החל לדרוש קישור נוסף בתמורה, בטענה שההחלפה לא שוות ערך. כשנתבקש לספק אלטרנטיבה שלדעתו היא שוות ערך, הוא שלח רשימה, ואז פסל כל בחירה שלנו. מיותר לציין שההחלפה הזו בוטלה, כמו גם התקשורת עם חברת הקידום המאד לא מקצועית הזו.

6

ובמקום הראשון- קישורים מוסתרים במאמר

המחליף שללא הספק השאיר אותנו עם פה פעור, ושלעד יסמל עבורנו את תחתית שרשרת המזון של מקדמי האתרים, היה זה שהגדיר מחדש את חוקי האתיקה, והשתיל לא פחות מ-5 קישורים נסתרים בקובץ הוורד, שהתגלו רק בעת הזנת התוכן למערכת הניהול. כשפנינו אליו בתמימותנו כי רבה, לבדוק מה פשר המעשה ההזוי, קיבלנו תשובות הזויות לא פחות, ביניהן, שהקישורים הגיעו לשם בטעות. מה עלה בגורל המקדם, אתם תוהים? בואו נאמר שהוא כבר לא עובד בתחום…

7

כותבת המאמר – לנה צלר- מנהלת תיקי לקוחות בתחום SEO בצוות אפליד

[TheChamp-FB-Comments]

שלחו לנו מייל

חדש בבלוג​

מקצועיות לאורך כל הדרך

קידום אתרים סמנטי
בלוג קידום אתרים מקצועי

שימוש במילות מפתח ו-LSI

על ידי שילוב מילות מפתח LSI באופן טבעי בתוכן האתר, ניתן לשפר אופטימיזציית מילות מפתח, לספק חוויית משתמש עשירה ורלוונטית יותר וכך- להגביר את סיכויי הדירוג הגבוה במנועי החיפוש.
הטכניקה של LSI מאפשרת להרחיב את הנושא המרכזי באמצעות מילים וביטויים נוספים וקשורים, מבלי להידרש לשימוש חוזר במילים זהות וכך להמנע מדחיסת מילות מפתח.מעולה לאיזון בין קידום האתר לבין טקסט רהוט וטבעי.

קרא עוד »
ייעוץ תקשורת וניהול משברים
בלוג קידום אתרים מקצועי

ייעוץ תקשורת וניהול משברים

לא הייתם חושבים לקבל עובד.ת לעבודה, בלי לקבל קורות חיים ויש להניח שאתם גם נוהגים לעשות תחקיר מקדים ברשתות החברתיות וברחבי הרשת. הגיוני.

קרא עוד »
כתיבת תוכן AI והשפעתו על SEO וגוגל
בלוג קידום אתרים מקצועי

כתיבת תוכן באמצעות AI: לשמור על איכות ולהימנע מענישת גוגל

במאמר זה, אנו נתאר כיצד ניתן לשמור על איכות גבוהה ולהימנע מהענישה של גוגל כאשר משתמשים בטכנולוגיות AI לכתיבת תוכן. נכיר גם את האופן שבו גוגל מתייחס לתוכן שנוצר על ידי AI מבחינת SEO, ונראה כיצד מדגישים בגוגל את חשיבותו העולה של מודל E-E-A-T על ידי פירוט השאלות אותן כל יוצר תוכן לשאול את עצמו בעת פרסום תכנים חדשים באתר.

קרא עוד »