מה בין עיצוב אתר מחדש ל- SEO?

בעלי עסקים רבים מחליטים לעשות מתיחת פנים לאתר שלהם, מכל מיני סיבות. בין אם העיצוב הנוכחי מיושן, בין אם עקב מעבר למערכת ניהול אחרת, ובין אם מדובר פשוט ברצון להתחדש ולהתרענן, כל שינוי מהותי שמתרחש באתר עשוי להשפיע על מאמצי הקידום האורגני ועל מיקומיו בתוצאות החיפוש.

נכון שתמיד יש לקחת בחשבון שהאתר יחווה "תקופת התאקלמות" לאחר השינויים הרבים שיתבצעו בו, אולם עיצוב מחודש של האתר הוא גם הזדמנות מצוינת לבחון את עבודת הקידום שנעשית, לבדוק מה עובד יותר ומה פחות, ולנצל את המומנטום לביצוע שינויים גם בתחום האופטימיזציה, כך שתוצאת הלוואי של העיצוב המחודש תהיה שיפור בדירוגי האתר במנועי החיפוש.

First things first – מתי כדאי בכלל לשנות את עיצוב האתר?

לא כל אתר צריך לעבור עיצוב מחדש, ובוודאי שאי אפשר לעמוד בקצב של שינויי המגמות בתחום. אולם יש מקרים בהם שווה לשקול את העניין. הנה שניים מהמקרים העיקריים:

  1. חוויית משתמש לא מספקת – אם האתר שלכם ללא ממיר, או שזמן הביקור הממוצע נמצא במגמת ירידה, כדאי לבדוק את חוויית המשתמש. האם האתר קל לניווט? האם משפך הפעולות עד להמרה המיוחלת הוא פשוט וברור? האם העיצוב מושך את העין ורלוונטי לתחום העיסוק של האתר?
  2. מעבר למערכת ניהול אתר חדשה – אם החלטתם שמערכת הניהול הנוכחית של אתכם לא מספקת לכם את כל האפשרויות והפתרונות להם אתם זקוקים, ואתם שוקלים לעבור למערכת ניהול חדשה שנותנת לכם מענה מדויק יותר, הרי שזו הזדמנות מצוינת לרענן את העיצוב, להתאימו לצרכים החדשים שלכם, ולשפר את חוויית המשתמש. דוגמא מצוינת היא דווקא תחום ה- SEO. מערכות מסוימות לניהול אתרים מאפשרות פעילות SEO מגוונת, והן מאד אינטואיטיביות למשתמש, ומציעות שלל אופציות לאופטימיזציית האתר ללא התערבות של מתכנת; זאת בעוד שמערכות אחרות מאפשרות את המינימום ההכרחי בתחום ה-SEO, ואינן ידידותיות למשתמש, כשכל פעולה שתרצו לבצע דורשת פנייה למתכנת והתעסקות בקוד.

כמה דברים שכדאי לבדוק לפני העיצוב המחודש

ראשית הגדירו מטרות. האם חשוב לכם להביא יותר לידים? להתאים את העיצוב לטרנדים הנהוגים כרגע בשוק, בתחום הפעילות של העסק? להעלות את זמן השהייה הממוצע של מבקרים באתר? לפני שאתם מבצעים את השינויים באתרכם, כדאי להתחמש בכמה נתונים, על מנת שהעיצוב החדש יניב את התוצאה המצופה.

  • כדי לדעת היכן למקד את המאמצים, יש לערוך קודם כל מחקר מתחרים. כנסו לאתרים המובילים בתחום ושימו לב מה משותף לעיצוב. לעתים תבחינו כי ישנן מגמות קבועות בתחומים מסוימים – צבעים מובילים, מיקום ההנעה לפעולה בעמוד הבית, מבנה הפוטר והתפריטים הראשיים ועוד. אם משהו עובד לאחרים, זה המקום להבין מה, ומדוע.
  • בדקו מהם העמודים בעלי הטראפיק הגבוה ביותר באתר, והשוו אותם לעמודים הממירים ביותר באתר. האם יש קורלציה בין השניים? אם לא, צריך לבדוק מה חסר בעמודים בעלי הטראפיק הגבוה על מנת להפוך לעמודים הממירים, ולהתייחס לכך באפיון האתר החדש.

SEO לאחר עיצוב אתר

אז איך שומרים על דירוג האתר ואף משפרים אותו?

קודם כל, חשוב לקחת בחשבון שכל אתר יחווה כנראה טלטלה זמנים עקב שינויי עיצוב. הסיבה לכך היא שלגוגל לוקח זמן לסרוק את כל מבנה האתר מחדש, ללמוד אותו ולהביא זאת לידי ביטוי בתוצאות החיפוש. אין מה לדאוג, כל עוד כל הצד הטכני מבוצע בזמן ובצורה נכונה, השינוי ייקלט במהרה ואתם תתחילו לראות תוצאות.

וכעת לצד הטכני:

לפני שהאתר החדש באוויר

  • בפגישתכם עם מעצב האתרים ועם מי שהולך לבנות לכם את האתר החדש, חשוב לאפיין בדיוק מירבי עד כמה שניתן, כולל ירידה לפרטים הקטנים ביותר, את הדרישות שלכם, המטרות של האתר, וכמובן להתייחס לכל הפונקציות הנדרשות לכם באתר לצורך ביצוע עבודת SEO איכותית.
  • וודאו כי בזמן בניית האתר החדש, למנועי החיפוש לא תהיה גישה לאתר שנמצא בבנייה, על מנת שלא יאונדקסו עמודים כפולים, וכן כדי למנוע מצב שגולש יגיע בטעות לגרסה שנמצאת בבנייה. אם האתר לא נבנה על שרת נפרד אלא על תת תיקייה בשרת הנוכחי, יש לוודא שתיקייה זו חסומה לרובוטים של גוגל בקובץ הרובוטס txt.
  • צרו קובץ הפניות 301 מקיף. לאחר שהאתר החדש יעלה, יהיה קשה הרבה יותר לאתר URLים ישנים ולהבין לאן יש להפנותם. הדרך הטובה ביותר להכין את הקובץ היא לייצא את מפת האתר הנוכחית, לבצע רישום מדויק לאן אמור כל עמוד להוביל, ולהזין את ה- url החדש של כל עמוד בהקדם האפשרי. במקרה שקרתה תקלה והאתר החדש עלה לפני שבוצעו כל ההפניות, תוכלו לבצע בגוגל את פקודת sites ולראות את כל העמודים של האתר שמאונדקסים בגוגל. כך תוכלו לראות אילו מן הכתובות הישנות יש להפנות ולאן. מצב זה כמובן אינו אופטימלי ורצוי להימנע מכך עד כמה שניתן.

אחרי שהאתר החדש עלה

  • הריצו בדיקה טכנית על כלל האתר. אפשר לעשות זאת באמצעות כלים שונים, למשל ה-Screaming frog, על מנת לקבל תמונת מצב על עמודים בעייתיים, כפל בתכנים, בתגיות מטא ועוד.

שמירה על דירוג האתר לאחר עיצוב מחדש

  • לאחר שווידאתם שהכל תקין, העלו את מפת האתר החדשה ועדכנו אותה בכלי המנהלים של גוגל, ובסיום הגישו את הדומיין לאחזור מחדש (Fetch as Google) על מנת לזרז את קליטת העדכונים.
  • וודאו כי אם הייתה פקודת Noindex באזורים באתר שאמורים להיסרק, הפקודה הוסרה, וכי האתר פתוח לסריקה תקינה של הרובוטים.
  • בצעו בדיקה אקראית של הפניות שבוצעו על מנת לוודא שהקובץ שייצרתם תקין.
  • עדכנו את היעדים שהגדרתם באנליטיקס על מנת לבחון יעדים רלוונטיים.
  • בצעו שחזור תגיות מטא בהקדם האפשרי.
  • בנו היררכיית קישורים פנימיים חדשה נכונה וחכמה, כזו שתהיה מובנת והגיונית גם לגולש וגם למנועי החיפוש.
  • בדקו את זמן הטעינה של האתר החדש. תמיד כדאי להתייחס לשיפור זמן הטעינה כפרמטר חשוב כבר בשלב האפיונים.

עוקבים אחרי השינויים במיקומים

בימים הראשונים שלאחר עליית האתר החדש, חשוב להיות עם יד על הדופק ולבדוק כל הזמן שלא פספסנו שום דבר. שימו לב האם יש עלייה בשגיאות 404 (האם יש הפניות שלא בוצעו כראוי?), בדקו תקינות של קובץ הרובוטס ומפת האתר ועוד.

כדאי לבדוק כל כמה ימים את ההשפעה על מיקומי האתר בגוגל ולהריץ את פקודת sites על מנת לראות תמונת מצב עדכנית.

חשוב לזכור שלכל שינוי לוקח זמן להיסרק ולהיקלט. אם קיצצתם בצורה דרסטית את מספר העמודים באתר, ובייחוד אם מדובר היה בעמודי תוכן, הדבר ישתקף במיקומים, ויש לשים על כך דגש בעבודת הקידום.

חשוב מאד לא להסיר עמודים אליהם הובילו קישורים חיצוניים רבים על מנת לא לפגוע בפרופיל הקישורים הנכנסים לאתר.

לאחר כשבועיים שלושה, תוכלו לבחון את אפקטיביות השינויים שבוצעו, ולהבין את שיפרתם את חוויית המשתמש. התייחסו לכמות הטראפיק הכללית לאתר, בדקו מהם העמודים שמביאים את הטראפיק הממיר ביותר, בצעו בקרה על זמן הטעינה של האתר, השוו בין זמן השהייה הממוצע בעמודי הנחיתה לפני ואחרי השינוי… זה הזמן להכות בברזל בעודו חם, ולבצע שינויים נוספים באם יש צורך בכך.

בהצלחה!

כותבת המאמר – לנה צלר- מנהלת תיקי לקוחות בתחום SEO בצוות אפליד

צריכים עזרה בשיפור יחס ההמרה? מתלבטים איך לשפר את מיקומי האתר, גם לאחר עיצוב מחדש? צרו איתנו קשר ונשמח לעזור לכם!

שלחו לנו מייל

חדש בבלוג​

מקצועיות לאורך כל הדרך

בלוג קידום אתרים מקצועי

מה זה Google SGE וכיצד יכול לשפר את תוצאות החיפוש שלך?

מנוע החיפוש של גוגל הוא אחד מהכלים החשובים ביותר בעידן הדיגיטלי העכשווי וכפי שתמיד הייתה בחזית החדשנות, היא משיקה כעת כלי חדש בשם Google SGE המבוסס בינה מלאכותית וטכנולוגיות מתקדמות המאפשרים גישה מתקדמת וממוקדת יותר לחיפוש וקבלת מידע.

קרא עוד »
קידום אתרים סמנטי
בלוג קידום אתרים מקצועי

שימוש במילות מפתח ו-LSI

על ידי שילוב מילות מפתח LSI באופן טבעי בתוכן האתר, ניתן לשפר אופטימיזציית מילות מפתח, לספק חוויית משתמש עשירה ורלוונטית יותר וכך- להגביר את סיכויי הדירוג הגבוה במנועי החיפוש.
הטכניקה של LSI מאפשרת להרחיב את הנושא המרכזי באמצעות מילים וביטויים נוספים וקשורים, מבלי להידרש לשימוש חוזר במילים זהות וכך להמנע מדחיסת מילות מפתח.מעולה לאיזון בין קידום האתר לבין טקסט רהוט וטבעי.

קרא עוד »
ייעוץ תקשורת וניהול משברים
בלוג קידום אתרים מקצועי

ייעוץ תקשורת וניהול משברים

לא הייתם חושבים לקבל עובד.ת לעבודה, בלי לקבל קורות חיים ויש להניח שאתם גם נוהגים לעשות תחקיר מקדים ברשתות החברתיות וברחבי הרשת. הגיוני.

קרא עוד »
כתיבת תוכן AI והשפעתו על SEO וגוגל
בלוג קידום אתרים מקצועי

כתיבת תוכן באמצעות AI: לשמור על איכות ולהימנע מענישת גוגל

במאמר זה, אנו נתאר כיצד ניתן לשמור על איכות גבוהה ולהימנע מהענישה של גוגל כאשר משתמשים בטכנולוגיות AI לכתיבת תוכן. נכיר גם את האופן שבו גוגל מתייחס לתוכן שנוצר על ידי AI מבחינת SEO, ונראה כיצד מדגישים בגוגל את חשיבותו העולה של מודל E-E-A-T על ידי פירוט השאלות אותן כל יוצר תוכן לשאול את עצמו בעת פרסום תכנים חדשים באתר.

קרא עוד »