הטעויות הבסיסיות ביותר בפרסום בפייסבוק

פרסום בפייסבוק עובד. בכך אין בכלל ספק. שאלת מיליון הלייקים היא, כיצד עושים אותו נכון? כיצד מנצלים את המשאבים שניתנו לנו בצורה האופטימלית ביותר, על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר עבור הלקוח שלנו? ומהן הטעויות שעושים מרבית המפרסמים?

הנה כמה מהטעויות הנפוצות. קראו, הימנעו, ותתחילו לקבל לידים!

פנייה לגולשים שלא עשו לייק לעמוד:

מחקרים הוכיחו שטרגוט של גולשים שכבר אוהדים את העמוד, משיג קרוב ל-700% (!!!) יותר קליקים, ומגדיל את כמות ההמרות בכ-400% .

המסקנה היא שהשלב הראשון הוא לגייס קהל אוהדים רחב ואיכותי מספיק. השקעה זו תתמוך במאמצי הפרסום העתידיים שלכם בפייסבוק.

מה הסיבה? מעבר לכך שהגיוני שפנייה לקהל שעשה לייק לעמוד העסק (בהנחה שקהל זה לא מורכב רק מדודה של סבתא, אמאבא והחבר מהתואר הראשון) תהיה רלוונטית יותר לגולש שהראה איזו זיקה לתחום בו עוסק העסק, הרי שסביר יותר שהמרה תתרחש כשפונה אלינו עסק או מותג שאנו כבר מכירים (ואנו מכירים אותו כי… עשינו לו לייק), מאשר עסק עלום שם שמעולם לא שמענו עליו.

ניהול עמוד פייסבוק עסקי

והנה דוגמא להמחשה:

אני מקבלת שוב ושוב מודעה מטעם אוניברסיטת תל אביב. המודעה מרשימה, ואפילו אפריז ואומר שסביר להניח שהייתי מקליקה עליה. לולא הייתי סטודנטית באוניברסיטת ירושלים. עשיתי לייק לאונ' ירושלים כי העדכונים שיגיעו משם רלוונטיים אלי. אני יכולה להיות סטודנטית בירושלים גם אני גרה בתל אביב, לכן פנייה של אונ' תל אביב אלי בניסיון לפתות אותי להשתתף באירוע שהיא מארגנת, רק בגלל שבפרופיל שלי כתוב שאני גרה בתל אביב, פשוט לא רלוונטית.

פנייה לקהל רחב מדי

בארה"ב קוראים לזה "סינדרום הסופרבול". מדובר על קמפיין בתקציב עצום, המכיל 2-3 מודעות, שפונות ל… כולם. המפרסם יוצא מתוך הנחה שמה שהוא מפרסם רלוונטי לכולם, ופה מתחילה הטעות.

נניח שאני רוצה לפרסם סוכנות נסיעות. אני יוצאת מתוך נקודת הנחה שכולם טסים: צעירים אחרי צבא, משפחות עם ילדים, פנסיונרים וקשישים. אז אני אטרגט את כולם, או במילים אחרות, אשלח את לחמי על פני המים ואקווה לקבל חלה. טעות!

הבעיה היא, שמודעה אחת לא יכולה להיות רלוונטית לאלפי אנשים המרכיבים אוכלוסיות הנבדלות זו מזו ברמה הסוציואקונומית, הדמוגרפית וכו'. נכון, סביר להניח שכולם טסים לחו"ל. אבל לאן? באיזה תקציב? באיזו תקופה?

בתאריכי החופשות הסטודנטיאליות, אצור מודעה שמכוונת לסטודנטים. המלל שלה, התמונה, וכל האריזה, תהיה מותאמת במלואה עבור הסטודנט שיקרא אותה. התקציב שלו מוגבל, וכך גם הזמן שלו, ובהתאם, גם היעדים אליהם הוא מסוגל לטוס.

אני לא ארצה שחייל משוחרר יראה את המודעה הזו. הוא מחפש טיול ארוך ליעד רחוק, בתקציב אחר, שיאפשר לו למשוך את הטיול למשך תקופה ארוכה. הוא כנראה ילון במקומות פשוטים ולא יהיה לו מסלול קבוע מראש. ולכן אראה לו מודעה שתענה על הצורך שלו: אשדר לו חופש, ספונטניות, הרפתקאות…

אבל… מודעה כזו ממש לא תדבר לפנסיונר. הוא יכול להשקיע סכום רציני יותר, וסביר להניח שיחפש טיול בסגנון אחר לגמרי. אולי טיול נושא? אולי עם קבוצה או מדריך צמוד? אני ארצה לשווק לו משהו יוקרתי יותר, שמשדר נוחות, ביטחון, יציבות…

בקיצור, הכלל של "אחד בשביל כולם" פשוט לא עובד כשמדובר בפרסום בפייסבוק.

התמקדות בויז'ואל אחד בלבד למודעה

אחד הכלים הנהדרים בהם אנו יכולים להשתמש הוא ה- a/b testing, שמאפשר לבחון תגובת גולשים למודעות שונות. גם אם אתם חושבים שהתמונה שבחרתם היא המוצלחת ביותר, והיא זו שתביא להמרה המיוחלת, בסופו של דבר מה שקובע הוא הניסיון בשטח.

רצוי מאד לבחון כל מודעה בכמה וריאציות, כשהדגש הוא על הויז'ואל, התמונה, שהיא האלמנט הראשון שקופץ לעין, והיא שתקבע אם הגולש יטרח בכלל לקרוא את הקופי הגאוני שכתבתם. התמונות שאתם מעלים למודעות צריכות להיות איכותיות, וכמובן בפרופורציות הנכונות. לא בטוחים כיצד? היעזרו במערכות, כמו זו למשל, המאפשרות ליצור תמונות ממותגות למדיה החברתית, במימדים המדויקים לכל סוג מדיה.

שיווק דיגיטל

להתעלם ממועדים שאינם מתאימים לפרסום

בעוד שחשוב לנו לתזמן פרסומים לפי מועדים מסוימים, כמו חגים, חופשות, עונות מסוימות בשנה ועוד, הרי שחשוב גם לזכור שיש מועדים בהם פרסום העסק שלך יכול להתפרש בצורה שלילית. נכון, אין חוק שאוסר על העלאת מודעה בפייסבוק בערב יום השואה או ביום הזיכרון, אבל התחושה המתקבלת היא לא ממש נעימה, בלשון המעטה.

דוגמא לטעות שיכולה לעלות בבזבוז תקציב, ולסכן את המפרסם במוניטין של חוסר רגישות ומודעות חברתית, היא פרסום לרגל יום העצמאות, בערב יום הזיכרון. הצמידות בין שני ימים כ"כ מנוגדים היא בעייתית בהמון מישורים, והמדיה החברתית היא אחד מהם. משפחות שכולות לא ירצו לראות בפיד שלהם פרסום של חוגגים שיושבים מסביב למנגלים, או של הזמנה למסיבת השנה. תזמנו נכון את הפוסטים שלכם, והימנעו ממצבים מביכים ומשפיכת כספים מיותרת.

סתימת פיות

אחת הטעויות החמורות שאפשר לעשות בניהול מדיה חברתית היא מחיקת תגובות גולשים. גם אם מישהו קטל את העסק שלך, מסיבה מוצדקת או ממניע מופרך לגמרי- מחיקת תגובה שכזו משמע הסתרה, חוסר שקיפות וחוסר אמינות.

אם לעמוד שלך יש לייקים, סביר להניח שכשאת/ה ראית את התגובה הבעייתית, היו עוד כמה שראו אותה, ויישארו לעקוב אחר ההתפתחות ולראות את תגובת בית העסק. הדבר הפשוט ביותר לעשות הוא להעלים את התגובה ולהעמיד פנים שהכל בסדר. אלא שהאוהדים שלך אינם טיפשים, ופעולה כזו מצדך תיתפס כתבוסתנות, או כהודאה בטעות.

הדבר הנכון לעשות הוא לכתוב תגובה פוליטיקלי- קורקטית, מנומסת ומאופקת, לגלות אמפתיה לתחושת הגולש (שוב, אין משמעות לאם התחושה נכונה בעיניך) ולשאול כיצד ניתן לשפר את הרגשתו, או לחילופין להציע אלטרנטיבה. אם המגיב התלונן על איכות השירות, המוצר ועוד, כדאי מאד לפנות אליו באופן אישי ולהסדיר את העניין, וכמובן להגיב לפוסט ולכתוב שהעניין נמצא בטיפול מול הלקוח, על מנת לשדר שהעסק לוקח אחריות, ושחשוב לבעל העסק שלקוחותיו יהיו מרוצים.

להעדיף כמות על איכות

ישנה תפיסה מוטעית של בעלי עסקים, המעדיפים כמות על איכות, ולעתים מעודדים את המפרסם לרכוש לייקים פיקטיביים.

יש היגיון בהנחה שכשגולש רואה תיבת לייקים באתר העסק, עם עשרות אלפי אוהדים, משהו בתת מודע משדר לו שעמוד הפייסבוק של העסק פופולארי, מעניין ובעל ערך מוסף, ושמדובר בעסק אמין ומוכר.

הבעיה היא, שבעת קניית לייקים פיקטיביים, אתם גוזרים מראש על הקמפיין שלכם פחות חשיפות לקהל שיכול היה לראות רלוונטי. היות וקהל האוהדים הוא אחד הקהלים הממירים (כפי שציינו בתחילת מאמר זה), חשוב לטרגט אותו נכון, ובצורה המדויקת ביותר שאפשר לצורך השגת מטרות העסק.

אז איך עושים את זה נכון?

השורה התחתונה היא: תנו למקצוענים לעשות את העבודה! צוות שמנוסה בניהול של מדיה חברתית ומכיר את עולם הדיגיטל על בוריו, ידע לצפות מראש טעויות מן הסוג הזה, להימנע מהן, ולחסוך לכם הרבה כסף.

פנו אלינו להצעת מחיר או לייעוץ מקצועי! 03-6121039

כותבת המאמר – לנה צלר- מנהלת תיקי לקוחות בתחום SEO בצוות אפליד

[TheChamp-FB-Comments]

שלחו לנו מייל

חדש בבלוג​

מקצועיות לאורך כל הדרך

בלוג קידום אתרים מקצועי

מה זה Google SGE וכיצד יכול לשפר את תוצאות החיפוש שלך?

מנוע החיפוש של גוגל הוא אחד מהכלים החשובים ביותר בעידן הדיגיטלי העכשווי וכפי שתמיד הייתה בחזית החדשנות, היא משיקה כעת כלי חדש בשם Google SGE המבוסס בינה מלאכותית וטכנולוגיות מתקדמות המאפשרים גישה מתקדמת וממוקדת יותר לחיפוש וקבלת מידע.

קרא עוד »
קידום אתרים סמנטי
בלוג קידום אתרים מקצועי

שימוש במילות מפתח ו-LSI

על ידי שילוב מילות מפתח LSI באופן טבעי בתוכן האתר, ניתן לשפר אופטימיזציית מילות מפתח, לספק חוויית משתמש עשירה ורלוונטית יותר וכך- להגביר את סיכויי הדירוג הגבוה במנועי החיפוש.
הטכניקה של LSI מאפשרת להרחיב את הנושא המרכזי באמצעות מילים וביטויים נוספים וקשורים, מבלי להידרש לשימוש חוזר במילים זהות וכך להמנע מדחיסת מילות מפתח.מעולה לאיזון בין קידום האתר לבין טקסט רהוט וטבעי.

קרא עוד »
ייעוץ תקשורת וניהול משברים
בלוג קידום אתרים מקצועי

ייעוץ תקשורת וניהול משברים

לא הייתם חושבים לקבל עובד.ת לעבודה, בלי לקבל קורות חיים ויש להניח שאתם גם נוהגים לעשות תחקיר מקדים ברשתות החברתיות וברחבי הרשת. הגיוני.

קרא עוד »
כתיבת תוכן AI והשפעתו על SEO וגוגל
בלוג קידום אתרים מקצועי

כתיבת תוכן באמצעות AI: לשמור על איכות ולהימנע מענישת גוגל

במאמר זה, אנו נתאר כיצד ניתן לשמור על איכות גבוהה ולהימנע מהענישה של גוגל כאשר משתמשים בטכנולוגיות AI לכתיבת תוכן. נכיר גם את האופן שבו גוגל מתייחס לתוכן שנוצר על ידי AI מבחינת SEO, ונראה כיצד מדגישים בגוגל את חשיבותו העולה של מודל E-E-A-T על ידי פירוט השאלות אותן כל יוצר תוכן לשאול את עצמו בעת פרסום תכנים חדשים באתר.

קרא עוד »