הקידום האורגני במובייל – לא מה שהכרתם

זהו לא סוד כי מרבית החיפושים היום מתבצעים מסמארטפונים (כ-60% ליתר דיוק). כעת הכריזה גוגל כי היא תתחיל לאנדקס את גרסת המובייל של האתר, באם קיימת, בעת חיפוש ממכשירים ניידים, ולא את גרסת הדסקטופ כפי שקרה עד כה.

בעוד שמרבית עדכוני האלגוריתמים בשנים האחרונות נועדו לספק מענה מדויק ורלוונטי עד כמה שניתן לגולש, בין השאר על ידי הצגת תוצאות אמינות ורלוונטיות עד כמה שניתן לשאילתה והתעלמות מאתרים לא איכותיים או לא רלוונטיים לגולש, הרי שהשאיפה היום היא להציג לגולש אתרים בעלי מהירות טעינה גבוהה, תצוגה ידידותית לנייד, חוויית משתמש איכותית ועוד, ועל פי מדדים אלה ואחרים ייקבע ציון האיכות של האתר, במובייל ובדסקטופ.

מה שחשוב להדגיש הוא, שלא תהיה התאמה של תוצאות החיפוש לגולש במובייל או לגולש ממחשב נייח. התוצאות שיתקבלו יהיו משותפות לכלל הגולשים, ועל כן העדכון משפיע על האופן בו יוצגו התוצאות גם בעת גלישה ממחשב רגיל.

חיפוש במובייל

אז מה אומר העדכון?

אז ככה. במקרה של אתר שיש לו גרסת מובייל, גוגל יאנדקס קודם כל את הגרסה הניידת. מה שחשוב להבין הוא, שגוגל ינתח את תוצאות הסריקה של אתר המובייל וניתוח זה ישפיע הן על תוצאות הגלישה מנייד והן ממחשב נייח. מה זה אומר? פרמטרים של האתר הנייד, כגון מהירות טעינה, תוכן, תגיות, נתונים מובנים ועוד, ישפיעו על דירוג האתר גם בעת חיפוש ממחשב רגיל.

אם לאתר אין גרסת מובייל, תיסרק הגרסה הרגילה של האתר. כלומר, אתר שאינו רספונסיבי לא ייהנה מהשינוי בדירוג האתר שלו בעת חיפוש ממכשירים ניידים.

עדכון אלגוריתם של גוגל

להילחץ?

רק אם זה עושה לכם טוב. בכל מקרה, הצעד הראשון הוא לבדוק האם האתר שלכם מקבל את תגית ה- Mobile friendly של גוגל. עושים את זה כאן.

יש לוודא את בריאות האתר – כל הפרמטרים הקלאסיים המשפיעים על דירוג אתר רגיל, רלוונטיים גם למובייל. הווה אומר, כל דבר שעשוי לפגוע באתר, כמו קישורים שבורים, עמודי 404, עמודים “כבדים” שגורמים לטעינה איטית, תוכן כפול, שכפול תגיות מטא ועוד – הם נושאים שיש לטפל בהם בהקדם. מהירות טעינה הינה פרמטר קריטי (מחקרים מוכיחים כי הגולש הממוצע לא ימתין מעל 3 שניות לטעינת עמוד). במידה ונתקלתם בעמודים שטעינתם איטית במיוחד, בדקו אפשרות לכיווץ קבצי תמונות, צמצום html ועוד צעדים שיכולים לתרום למהירות טעינה אופטימלית (על AMP שמעתם?).

כמו כן, חשוב לוודא שכל האתר פתוח לסריקה (למשל על ידי בדיקת קובץ robots.txt) ושאין משאבים חסומים. רצוי מאד להימנע מקבצי פלאש, שכן אלה פוגעים בחוויית המשתמש במובייל.

יש לוודא שלא נוצר “לופ הפניות” – קישורים והפניות בתוך אתר מובייל צריכות להיות ל-url הייחודי של אתר המובייל, ולא לאתר הרגיל (זאת, כמובן, במידה ולאתר המובייל יש url ייחודי משלו).

הדבר החשוב הנוסף, ואולי החשוב ביותר, שתצטרכו לעשות הוא לוודא התאמה לוקאלית של האתר שלכם, במידה ומדובר בעסק מקומי. החיפושים במובייל הם שונים מחיפושים במחשב הנייח, ומאופיינים בסוג של “דחיפות” – הגולש מחפש מידע שהוא זקוק לו ברגע זה: היכן הוא יכול לקנות / לאכול / לראות / למצוא שירות מסוים. היות וגוגל משתדלת לתת לגולש את התוצאות הרלוונטיות ביותר לחיפוש שלו, הרי שמובן מאליו כי התוצאות הלוקאליות של עסקים שנמצאים בקרבת הגולש, הן אלה שיקבלו את הדירוג הגבוה יותר.

מה עוד תוכלו לעשות כדי לסייע לעסק שלכם להיסרק נכון במובייל?

  • פתיחת עמוד עסקי ב- Google my business ועדכון כל המידע האקטואלי ביותר
  • הוספת מפה לעמוד הנחיתה, עם ציון מיקומו המדויק של העסק
  • תגיות אלט עם אזכור מיקומי (למשל – לתמונה של מסעדה ניתן אלט: “____, מסעדת שף בתל אביב”).
  • ייצור תגיות מטא עם אזכור גיאוגרפי
  • רישום לאינדקסים מקומיים רלוונטיים
  • רישום באתרי ביקורות
  • הוספת דרכי הגעה ברורות לעמוד הנחיתה

סריקה נכונה של האתר במובייל

לסיכום…

העדכונים שחלים בשנים האחרונות במגמות הגלישה והחיפוש שלנו משתנות במהירות, וזה היה רק עניין של זמן עד שהניידים ישתלטו על תוצאות החיפוש. בסה”כ מדובר בשינוי מבורך שמטרתו לתת את חוויית המשתמש האיכותית ביותר לגולש, והרי זה בעצם מה שאנחנו מחפשים, לא? אז קדימה, לעבודה, שלא תגידו שלא אמרנו!

כותבת המאמר – לנה צלר- מנהלת תיקי לקוחות בתחום SEO בצוות אפליד

צריכים עזרה באופטימיזציה של אתר המובייל? מתלבטים איך לשפר את מיקומי האתר? צרו איתנו קשר ונשמח לעזור לכם!