איפה כדאי לפרסם, בפייסבוק או בגוגל?

כיום כולם כבר מסכימים שעסק שרוצה להשיג תוצאות, צריך לפעול במגוון פלטפורמות וערוצים. זה לא מספיק לעשות רק קידום אורגני, ומצד שני גם פרסום ממומן בלבד ללא תחזוקת האתר פוגע במאמצי הקידום והמיתוג.

אם כן, הרי שהמסקנה המתבקשת היא שכל עסק שרוצה להתקדם ולהשיג המרות, חייב לפרסם את עצמו בתשלום, לצד ניהול אופטימיזציה אפקטיבית לאתר שלו בתחום האורגני. השאלה הנשאלת היא- היכן לפרסם?

שיווק דיגיטלי ברשתות חברתיות ומנועי חיפוש

נראה כי כיום יש אינספור אפשרויות פרסום אונליין- כל הרשתות החברתיות, כולל פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין ושות', מציעות אפשרויות פרסום ממוקד ומפולח, זאת לצד פרסום במערכת הפרסום של גוגל– גוגל אדוורדס (Google Adwords), באנרים באתרים שונים ברחבי הרשת, פופ-אפים, מערכות לניהול תוכן, ניוזלטרים ועוד.

במאמר הבא נתמקד בהבדל בין פרסום בגוגל אדוורדס לפרסום בפייסבוק, וננסה לענות על השאלה לאיזה עסק עדיף לפרסם באיזו פלטפורמה, על מנת להגיע לתוצאות הטובות ביותר!

פרסום בפייסבוק- פילוח מדויק של הקהל

בעלי עסקים שזה עתה פתחו עמוד עסקי בפייסבוק, מנסים "לרמות את המערכת". 'למה אני צריך לשלם על פרסום הפוסטים שלי', שואל מנהל השיווק של חברת X, 'גם ככה האוהדים של העמוד יראו אותם בניוזפיד שלהם'.

אז זהו. שלא.

הידעתם שפוסט שתכתבו בעמוד שלכם ולא תקדמו אותו בתשלום, יגיע רק ל-5%-15% מהאוהדים? אם תקדמו את הפוסט שלכם בתשלום, הוא ייחשף לאחוז גבוה הרבה יותר (הכל תלוי בתקציב שלכם כמובן), על ידי כך שיופיע כחלק אינטגרלי מהפיד של הגולש, או בעמודה הצידית שלו. פרט לכיתוב החיוור Sponsored, הפוסט נראה כמו כל פוסט אחר ומשתלב בצורה מושלמת בפיד, וכך לא מעורר את האנטגוניזם לפרסום בולט ואגרסיבי.

פייסבוק מציעה מגוון רחב של אפשרויות פרסום, החל מקמפיין לייקים שמגייס אוהדים לעמוד העסקי, דרך קמפיין לידים שעוזר לכם לייצר המרות, וכלה בקמפיין התקשרות המאפשר לגולש להתקשר אליכם ישירות מהטלפון הנייד בו ראה את המודעה. עם עוד הרבה אפשרויות בין לבין, נראה כי מבחינת פרסום בפייסבוק, השמיים הם הגבול. האמנם?

אפשרויות פרסום בפייסבוק
אפשרויות פרסום בפייסבוק- מה תרצו להשיג?

לשיווק בפייסבוק יש את המגבלות שלו, ולא בטוח שכל עסק ירוויח מפרסום שכזה, לכן חשוב להתאים את סוג הפרסום למטרה שלנו. בואו נשתמש בדוגמא כדי להבהיר את העניין. היות ופייסבוק מאפשרת לנו לטרגט באופן מדוייק יחסית את קהל היעד שלנו, ניתנת לנו בעצם האפשרות לפרסם בדיוק למי שאנחנו רוצים להציג את המודעה, גם אם הוא לא חיפש את השירות שלנו, אלא רק מעצם כך שהוא עונה על נתונים שהגדרנו מראש: מיקום גיאוגרפי, סטטוס משפחתי, טווח גילאים, תחומי עניין ועוד.

כך למשל, אם אני עסק שמציע עיצוב חופה לחתונה, באפשרותי לפנות לנשים (כי בואו נהיה כנים עם עצמנו, לרוב הן אלה שירימו את הכפפה) בגילאי 22-37 שציינו באירועים המשמעותיים שלהן (Life events) את היותן מאורסות לאחרונה (3-6 חודשים). על ידי טירגוט כזה, קרוב לוודאי שנצליח להגיע לנשים רבות שזה עתה התארסו, וכעת הן ובני זוגם נמצאים בחיפוש אחר נותני שירותים בתחום האירועים בכלל והחתונות בפרט. וזה עוד לפני שהגדרנו תחומי עניין המרמזים על עיסוק בארגון החתונה! מודעה שכתובה בצורה משכנעת, בשילוב עם תמונה מנצחת- וההמרה המיוחלת בדרך.

מתי נעדיף לא לפרסם בפייסבוק?

פרסום בפייסבוק לא יעבוד כשאנו מנסים להגיע לקהל מאד מצומצם, או כזה שאין דרך לדעת את כוונותיו מן הנתונים הקיימים עליו בפייסבוק. לדוגמא- בעל מקצוע ספציפי מאד, אדם המחפש ברגע זה ממש נותן שירות כמו אינסטלטור או טכנאי מקררים, אדם שמתכנן רילוקיישן וזקוק לשירותי אריזה ועוד.

אז מתי קשה יותר להגיע לתוצאות בפרסום בפייסבוק, ועדיף לנסות דווקא את גוגל אדוורדס?

פרסום באדוורדס- מענה מדויק על הצורך

הרבה דברים נאמרו על אדוורדס, שגרמו לה להצטייר בתור מערכת פחות סקסית לפרסום- שהיא לא אפקטיבית בגלל עיוורון פרסומי, שעצם הפרסום בולט מדי ולא נטמע בצורה טבעית בעמוד בו נמצא הגולש, שיש הונאות קליקים ועוד. ועדיין, קשה למצוא היום עסקים שלא מקציבים סכום ייעודי בכל חודש לפרסום במערכת גוגל אדוורדס. מעבר לכך ניתן למצוא חברות שיווק רבות שמשקיעות בהכשרה בתחום הקידום הממומן כחלק אינטגרלי מקורס קידום אתרים ושיווק באינטרנט.

העניין עם גוגל אדוורדס הוא, שהפרסום פונה לגולש שחיפש בצורה ייזומה שירות מסוים. כשגולש מקליד שאילתה במנוע החיפוש, הוא בעצם מחפש מענה על בעיה או צורך כלשהו. במיוחד לאור עדכון האלגוריתם של גוגל, שבא לתרגם כל שאילתה לשאלה של ממש, ולתת תשובה ממשית לגולש- התחום הזה נהיה רלוונטי מאי פעם.

אם נמשיך בדוגמא של אדם המחפש טכנאי מקררים SOS, הרי שאם מישהו הקליד "טכנאי מקררים ברמת גן", סביר להניח שהוא אכן מחפש טכנאי מקררים ברמת גן. אלא אם מדובר במתחרה שרוצה לבחון את השוק, ובמקרה כזה יש לגוגל כלים לנטר הונאות של הקלקה על מנת למנוע בזבוז של התקציב.

טירגוט קהל למסע פרסום
איך נטרגט את הקהל שלנו בצורה הטובה ביותר?

אם כך, כשאנו רוצים להגיע לקהל בעל צורך מאד ספציפי, בעיקר אם מדובר בנקודת זמן ספציפית, יש טעם רב לפרסום באדוורדס, וכמובן שתמיד ניתן לשלב פרסום בפייסבוק לשם העצמת המותג שלנו, בתקווה שאם נפרסם פוסטים רלוונטיים ומעוררים לפעולה בעמוד שלנו, הגולשים יזכרו אותנו בפעם הבאה שיזדקקו לשירותים שלנו.

נחזור לדוגמא של עיצוב חופה. האם הכלה המיועדת תחפש בגוגל "עיצוב חופות"? יכול להיות. ויכול להיות שהיא בכלל לא יודעת שיש שירות כזה, וחושבת שעיצוב החופה הוא מובנה כחלק מעיצוב האולם כולו. כנראה שהיא לא תחפש שירות כזה בעצמה באופן אקטיבי, אבל אם בתור משתמשת בפייסבוק היא תראה את הפרסום הזה שמטורגט לפי הנתונים שלה, בצירוף קרוסלת תמונות אטרקטיבית, המציגה עיצובים מעניינים של חופות שונות- זה עשוי דווקא להיות משהו שמאד ידבר אליה- וכך מפרסום לקהל פאסיבי שבכלל לא חיפש את השירות שלנו- ייצרנו המרה, גם אם היא "רק" בצורה של יצירת קשר.

ובל נשכח את הרימרקטינג

טוב, זהו תחום שאסור להתעלם ממנו, לא בפייסבוק ולא באדוורדס. רימרקטינג היא האפשרות לחזור ולהציע את המודעה שלי למי שכבר ביקר בעבר באתר שלי, ומכאן שהביע התעניינות מסוימת במוצר שיש לי להציע.

כשחיפשתי קורס העשרה בתקופה מסוימת בחיי, נכנסתי במקרה לאתר כלשהו שבכלל לא היה בתחום שבו חיפשתי לימודים. עברו חודשיים, לא מצאתי קורס שיעניין אותי מספיק, אבל בכל ביקור שלי באינטרנט, המשיכה לרדוף אותי מודעה המפרסמת את הקורס ההוא, שבטעות הגעתי אליו. בזמנו, כשלא הייתי חלק מעולם השיווק, חשבתי שזה סימן מלמעלה שזה מה שאני צריכה ללמוד, וכך עשיתי:)

אבל גם למי שמודע באופן מלא למכלול אפשרויות הפרסום ומכבש הלחצים שמפעיל עלינו גוגל, יש בחזרתיות השגרתית על פרסום מסוים, ממש כמו גי'נגל ברדיו, כדי לגרום לאדם לפתח אהדה כלשהי למוצר או לבטוח במותג.

רוצים לפרסם את העסק שלכם ולא בטוחים כיצד? צרו עמנו קשר ונשמח לייעץ ולבנות עבורכם תוכנית פרסום אופטימלית!

 

כותבת המאמר – לנה צלר- מנהלת תיקי לקוחות בתחום SEO בצוות אפליד

קראו עוד בבלוג קידום אתרים שלנו!

שלחו לנו מייל

חדש בבלוג​

מקצועיות לאורך כל הדרך

קידום אתרים סמנטי
בלוג קידום אתרים מקצועי

שימוש במילות מפתח ו-LSI

על ידי שילוב מילות מפתח LSI באופן טבעי בתוכן האתר, ניתן לשפר אופטימיזציית מילות מפתח, לספק חוויית משתמש עשירה ורלוונטית יותר וכך- להגביר את סיכויי הדירוג הגבוה במנועי החיפוש.
הטכניקה של LSI מאפשרת להרחיב את הנושא המרכזי באמצעות מילים וביטויים נוספים וקשורים, מבלי להידרש לשימוש חוזר במילים זהות וכך להמנע מדחיסת מילות מפתח.מעולה לאיזון בין קידום האתר לבין טקסט רהוט וטבעי.

קרא עוד »
ייעוץ תקשורת וניהול משברים
בלוג קידום אתרים מקצועי

ייעוץ תקשורת וניהול משברים

לא הייתם חושבים לקבל עובד.ת לעבודה, בלי לקבל קורות חיים ויש להניח שאתם גם נוהגים לעשות תחקיר מקדים ברשתות החברתיות וברחבי הרשת. הגיוני.

קרא עוד »
כתיבת תוכן AI והשפעתו על SEO וגוגל
בלוג קידום אתרים מקצועי

כתיבת תוכן באמצעות AI: לשמור על איכות ולהימנע מענישת גוגל

במאמר זה, אנו נתאר כיצד ניתן לשמור על איכות גבוהה ולהימנע מהענישה של גוגל כאשר משתמשים בטכנולוגיות AI לכתיבת תוכן. נכיר גם את האופן שבו גוגל מתייחס לתוכן שנוצר על ידי AI מבחינת SEO, ונראה כיצד מדגישים בגוגל את חשיבותו העולה של מודל E-E-A-T על ידי פירוט השאלות אותן כל יוצר תוכן לשאול את עצמו בעת פרסום תכנים חדשים באתר.

קרא עוד »