בניית קישורים איכותיים

כך תבנו קישורים שיעזרו לאתר שלכם להתקדם בתוצאות החיפוש

כל בעל אתר רוצה באופן טבעי להופיע במקום גבוה במיוחד בתוצאות החיפושים הרלוונטיים מבחינתו בגוגל, שהרי אין טעם באתר אם לא מגיעים אליו גולשים רבים ככל האפשר. הבסיס לקבלת ציון גבוה ממנועי החיפוש השונים, ובראשם כמובן גוגל, מורכב מ-2 חלקים: תוכן איכותי ולינקים איכותיים גם כן.
בניית קישורים מתאימים מחייבת מיומנות גבוהה במיוחד. גוגל מעדכנת בתדירות גבוהה למדי את המדיניות שלה, בעיקר בגלל שבעבר מקדמי אתרים רבים נקטו בגישות פסולות ויצרו המוני לינקים בלי ערך אמיתי לגולשים, ומי שיבנה את הקישורים בלי לקחת בחשבון את הנהלים העדכניים של גוגל (ושל שאר מנועי החיפוש) עלול לגלות שהאתר שלו לא רק שאינו מתקדם בתוצאות החיפוש, אלא גם מתדרדר בדירוג (ועלול אף להיענש ע”י גוגל!).

פרופיל קישורים

מהם נכסים דיגיטליים ולמה הם חשובים לבניית קישורים?

הבסיס לבניית קישורים הוא זיהוי הנכסים הדיגיטליים שלכם – כלומר הדפים באתר שאליהם יובילו הקישורים. חשוב מאוד שהנכס יהיה בעל ערך אמיתי, כך שבעלי אתרים איכותיים ישמחו להוציא אליו לינק שכן הדבר יאפשר להם להעניק ערך מוסף של ממש לגולשים שלהם. בנוסף, כשהגולשים לוחצים על קישור ומגיעים לתוכן סתמי, הם יצאו ממנו במהירות ומאחר ששיעור נטישה גבוה פוגע בציון בגוגל, המטרה לא תושג.
בין התכנים המומלצים ליצור אליהם קישורים: מידע עדכני בתחום הפעילות שלכם שמעניין את הציבור הרחב, תוכן מצחיק (או לחילופין מרגש) ואינפוגרפיקה מושקעת.

מאילו אתרים להוציא קישורים לאתר שלכם?

השכבה השנייה של שירות בניית קישורים היא מציאת האתרים האופטימליים להנחת הלינקים אל האתר שלכם. הבחירה מבוססת על 2 פרמטרים: ראשית, חשוב מאוד שהאתר המפנה אליכם יהיה איכותי ואמין – גם כי לאתרים שכאלה ציון גבוה בעצמם בגוגל, ועל כן הלינק נחשב יותר מבחינת מנוע החיפוש, וגם כי הגולשים יסמכו יותר על הקישור וילחצו עליו יותר; ושנית, כדאי כמובן שהאתר יהיה רלוונטי לתחום הפעילות שלכם או משיק אליו בדרך כזו או אחרת.
בהקשר זה כדאי לדעת שישנם כלים שמספקים מידע לגבי העוצמה של כל עמוד ובהתאם אומדן לגבי כדאיות בניית הלינק מכל עמוד.

מה חשוב לדעת על הקישור עצמו?

הקישור עצמו מופיע על גבי טקסט, שנקרא טקסט עוגן (Anchor Test). מצד אחד טקסט, עוגן שמכיל במדויק את מילות המפתח שלגביהן מקודם האתר (למשל “צימר זול”) הוא באופן טבעי מתבקש, אבל כדאי לדעת שבהקשר זה ההמלצה היא להימנע ממצב שבו מרבית הלינקים הם כאלה – שכן גוגל עלולה לראות בהם קישורים לא טבעיים, ולא להעלות את הדירוג של האתר שלכם. בהתאם, ההמלצה היא לגוון את טקסטי העוגן שעל גביהם מופיעים הקישורים הנכנסים ולהשתמש בביטויי זנב ארוך.