בניית האתר המושלם לקידום עסק מקומי

מכירים את התרחיש הבא? אתם משקיעים מאמצים בלקדם ביטויים שחשובים לכם, מתברגים במיקומים הראשונים, מתחילים לקבל לידים ו… מגלים שחלק גדול מהם לא רלוונטיים, כי הגולש גר רחוק מדי / לא מגיע למרכז באמצע שבוע / חשב במדובר בעסק בפריסה ארצית ושאר ירקות… אם זה נשמע לכם מוכר עד כדי תסכול, המאמר הבא הוא בשבילכם!

אם אתם מקדמים עסק מקומי, אתם כנראה מעוניינים לפנות לגולשים הרלוונטיים, שמהווים את קהל הלקוחות הפוטנציאלים שלכם: אלה שיש להם גישה פיזית (או לפחות מוטיבציה להגיע) לבית העסק. אבל איך, מכל בליל הגולשים באינטרנט, תגיעו דווקא למי שאתם צריכים?

אנחנו שמחים ששאלתם! על מנת למקד את מאמצי הקידום האורגני שלכם למי שהוא בעל פוטנציאל אמיתי להפוך ללקוח קצה, יש צורך בביצוע התאמות רבות באתר, on-page, וגם מאחורי הקלעים.

קידום אתרים מקומיים

קבלו צ’ק ליסט שיעזור לכם לבצע מתיחת פנים לאתר שלכם, כך שיתאים בדיוק לצרכים שלכם, וימשוך את הגולשים הרלוונטיים ביותר עבורכם:

תגיות מטא המתייחסות למיקום הגיאוגרפי-

טוב, זה אמנם קצת stating the obvious, אבל… האם תגית ה- Title ותגית ה- Description מכילות את מילת החיפוש הכוללת את המיקום הגיאוגרפי שלכם? קשה הרבה יותר לקדם את הביטוי “בתי קפה” מהביטוי “בתי קפה בפתח תקווה”, וגם פחות רלוונטי עבורכם, כי אתם מחפשים קהל שיגיע אליכם, ולא רק כזה שיתרשם מהאתר היפה שבניתם.

טיפ קטן: הופעת מילת המפתח בדומיין תורמת גם היא. זה לא אומר שצריך לרוץ להחליף דומיין, אבל אם אתם בדיוק בשלב הקמת האתר ועוד לא רכשתם את הדומיין, זוהי נקודה ששווה בהחלט לקחת בחשבון.

תמונות מתויגות נכון

האם בעמוד הבית קיימת תמונה? אם כן, האם היא כוללת תגית alt מתאימה? כזו, למשל, שמכילה את המיקום הגיאוגרפי שאתם מקדמים? כן? יופי. אפשר להמשיך J

עמוד Google my business

האם העסק שלכם מופיע ב- Google My Business בסיווג המתאים? וודאו כי כל פרטי יצירת הקשר (כתובת, טלפון…) ושעות פעילות העסק נכונים ומעודכנים, והתייחסו למיקום הגיאוגרפי שלכם גם בתיאור העסק.

שימו לב- שם העסק חייב להופיע בדיוק כפי שהוא, ללא שום תוספת שיווקית. אם העסק שלכם נקרא X””, עמודים כמו “X – בית הקפה הטוב ביותר בתל אביב” יושהו ללא אזהרה מוקדמת!

טיפ קטן: לאחרונה גוגל פלוס משהה עמודים בהם יש אפילו חריגה מינימלית בפרטים המוצגים. מספיק ששם העסק מופיע באתרכם עם מקף, ורשמתם אותו בלי מקף בעמוד הגוגל פלוס, על מנת להביא להשהיית העמוד. מספרי הטלפון, כתובות, ובעצם כל נתון שמוצג בעמוד העסקי של גוגל, חייב להיות זהה לחלוטין למוצג באתר.

רישום לאינדקסים לוקאליים

נכון שהיום כבר אין טעם להירשם לאינדקסים רק לצרכי קישורים (שכן אלה המופיעים באינדקסים הספאמיים הם גם ככה בעלי חשיבות נמוכה), אולם קיימים ברשת אינדקסים איכותיים ורלוונטיים מאד לתחומים מסוימים. אתרו אינדקסים בעלי נתונים חזקים, בעדיפות לכאלה המציגים עסקים באיזור הגיאוגרפי הרלוונטי לכם, ורשמו את העסק שלכם, כשאתם מקפידים על פרטים מדויקים וזהים לאלה המוצגים באתר ובעמוד הגוגל לעסק.

ביקורות

גוגל נותנת משקל רב לביקורות גולשים. אפשרו לגולשים מרחב נוח וזמין לכתוב ביקורות, לדרג ולהגיב. כמו כן, חשוב לזכור להגיב לביקורות, חיוביות ושליליות גם יחד.

טיפ קטן: הידעתם שביקורות וחוות דעת מהווים את אחת ההנעות לפעולה הטובות ביותר? השקיעו בהשגת ביקורות חיוביות, עודדו לקוחות קיימים ולקוחות עבר להשאיר ביקורת, גם בתמורה לתגמול כלשהו, כי ביקורת יכולה לבנות או להרוס עסק.

אמצעי הגעה

כשמחפשים אתרי תיירות מסוימים בחו”ל, לרוב תראו לצד הכתובת, הטלפון ושעות הפתיחה, גם תיאור של דרכי הגעה אפשריים למקום: אילו קווי אוטובוס, מטרו וכו’ מגיעים הכי קרוב ליעד. מעבר לנוחות שבעניין (אתם עושים עבור הגולש את העבודה וחוסכים ממנו את הצורך לחפש את אמצעי התחבורה הנוח ביותר להגעה אליכם, ובינינו, מי לא אוהב שעושים בשבילו את העבודה?), יש פה גם עניין פסיכולוגי. לפעמים כשגולש רואה את כתובת העסק, הוא עשוי להירתע כי הוא חושב שקשה להגיע לאיזור, חושש שלא ימצא חניה ועוד. אם תציינו גם דרכי הגעה אופציונאליות, תמליצו על חניון באיזור ועוד – זוהי פעולה שיכולה לעזור בהסרת המחסום הפסיכולוגי שעולה לעתים כשנוצר הצורך לנייד את עצמך למקום שאינך מכיר.

הטמעת מפה של גוגל בדף הנחיתה

מומלץ מאד להטמיע מפה של גוגל המציינת את המיקום המדויק של העסק. פעולה זו לא רק שתעזור לכם להיסרק נכון בשאילתות לוקאליות, אלא גם תמליץ על העסק שלכם בזמן אמת למי שנמצא באיזורכם ומחפש עסק מהקטגוריה שאליה אתם משתייכים (למשל מישהו שמסתובב בירושלים ומחפש “מסעדות מומלצות” מהטלפון הנייד).

טיפ קטן: ככל שעובר הזמן, התאמת האתר למובייל הופכת קריטית. גוגל השיקה כלי חדש לבדיקת תאימות במובייל. וודאו כי האתר שלכם נסרק נכון במכשירים הניידים, על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר, לא רק מבחינת מיקומים, אלא גם, ובעיקר, מבחינת המרות.

ועל בינג שמעתם?

נכון שקשה להאמין, אבל קיים עולם שלם מעבר לגוגל. הוא אמנם פחות זוהר ופחות אטרקטיבי, אבל הוא שם. בייחוד כשמדובר על קידום עסק לוקאלי בארה”ב או באירופה, אבל גם בארץ, חשוב להגיש את האתר לרישום המיקומים של בינג. זוהי בעצם המקבילה ל- Google places, והיא נקראת, באופן מפתיע לחלוטין, Bing places.

לחצו כאן להסבר מפורט על רישום עסק מקומי במנוע החיפוש של בינג

התהליך דומה מאד להגשת עסק מקומי לגוגל, ויכול בהחלט להביא לחשיפה גבוהה יותר.

איך לקדם אתר של עסק מקומי

 

מבולבלים? נשמח לייעץ לכם ולבנות עבורכם את תוכנית הקידום האופטימאלית לעסק שלכם! צרו קשר כבר היום.

כותבת המאמר – לנה צלר- מנהלת תיקי לקוחות בתחום SEO בצוות אפליד