כך תכתבו תוכן שירתק את הקורא- באחריות

רבות דובר על כך שתוכן הוא המלך הבלתי מעורער של עולם קידום האתרים באינטרנט. היום, כשכל השיטות הישנות והלא ממש מוסריות לקידום אתרים כבר מזמן לא מהוות חלק מארסנל הכלים של מקדמי אתרים שמכבדים את עצמם, הדבר החשוב ביותר שתוכלו לעשות עבור האתר שלכם, הוא פשוט לספק חוויה איכותית ומשמעותית למבקר בו. אמור להיות מובן מאליו, לא? אז איך קורה שכ"כ הרבה תכנים, מיליונים, שנכתבים מדי יום בפוסטים ברחבי האינטרנט, הם תכנים שאף אחד לא באמת מעוניין או מסוגל לקרוא? איך ייתכן שבשלהי שנת 2015 אנשים עדיין כותבים תכנים עבור מנועי החיפוש, ולא עבור הגולשים?

במאמר הזה נשפוך אור על הדרך הטובה ביותר לכתוב תוכן, שמטרתו העיקרית היא לעניין את הקורא ולספק לו את מה שחיפש, ותוצאת הלוואי החיובית של תוכן שכזה, היא כמובן העלאת משך זמן השהייה בעמוד, ושלל תוצאות נחמדות אחרות שתורמות ישירות למאמצי הקידום שלנו. קדימה, מתחילים!

כתיבת תוכן לבלוג
כל מה שצריך לדעת כדי לכתוב את הפוסט המושלם

מי הקהל שיקרא את התוכן, ומה הוא רוצה?

זה נחמד לכתוב פוסט שיוכיח את כישורי הכתיבה שלכם. הרי מי לא אוהב להרגיש אינטלקטואל לרגע, לשתול מילים גבוהות במאמר, שישלחו את הקורא לחפש את משמעותן, ולהשתמש בניבי לשון וביטויים שסביר להניח שלא השתמשנו בהם מאז לימודי הפסיכומטרי? כל זה טוב ויפה, אבל אל תשכחו לשאול את עצמכם מי קהל היעד שלכם? מה מטרת האתר? לאיזו אוכלוסייה אתה פונים ומה המסר שאתם רוצים להעביר? בהנחה שביצעתם מחקר מילים וגיליתם מה הגולשים מחפשים, חשבו כיצד אתם יכולים לעזור להם למצוא את זה.

אם תגרמו לקורא למבוכה בעקבות כתיבה מסוגננת מדי שאותה הוא מתקשה להבין, או תבלבלו אותו במושגים שונים ומשונים, אתם עשויים לפספס את המטרה העיקרית, ולהרחיק אותו מהמסר שתרצו להעביר. קורא שלא נהנה מהתוכן, פשוט יזנח את העמוד. המרה בטח שלא תגיע מפה, ובנוסף הנטישה תאותת לגוגל שהגולש לא מצא את מה שחיפש באתר שלכם. אופס…

זרימת תנועה באתר
כמה מהקוראים שלכם מצאו את התוכן רלוונטי באמת?

בואו נתעכב רגע על עניין המטרה. המטרה שלכם, למרות מה שחשבתם, היא לא רק להביא להמרות. המטרה בראש ובראשונה היא לעניין את הקורא. אם תצליחו, גוגל יבין שהאתר שלכם רלוונטי, וידאג להפנות אליכם קוראים נוספים. עצם הרלוונטיות של התוכן לגולש היא שתביא את ההמרה המיוחלת. דוגמא להמחשה: אם הפוסט שלכם מבטיח לחשוף את הסודות הכמוסים של תעשיית הפרסום, אבל בפועל מדבר על אותם דברים שכולם יודעים כבר מזמן, הקורא יבין את זה אחרי פסקה אחת. אין לו מה לחפש בפוסט שלכם.

אז מה עושים? כותבים תוכן מתוך מחשבה אמיתית וכנה הצורך שממלא תוכן זה אצל הקורא. על אילו שאלות הוא יענה? מה הקורא מחפש והאם אנחנו מסוגלים לספק לו את זה? כתבו תוכן בעל ערך מוסף, והימנעו ממחזור תכנים שאינם תורמים בדבר.

אנו מציעים שירותי כתיבת תוכן

כותרת מטא מסקרנת ומפתה, תיאור מטא עם טעם של עוד

מה שהגולש רואה בעת החיפוש שלו, הוא כותרת ותיאור קצר. יש לכם 60 תווים בלבד על מנת לכתוב כותרת שתכריע האם הקורא ייכנס לעמוד שלכם, או לזה של המתחרה שלכם. אתם יודעים מה? קבלו עוד 160 תווים בשדה התיאור. עלינו. מקדמי אתרים רבים משתמשים בתגיות המטא על מנת לדחוף כמה שיותר ביטויי מפתח, אולם כותרת שכזו לא מרמזת ולא במעט על תוכן העמוד, ולהיפך- היא רק מאותתת שהעמוד נכתב לצורכי קידום בלבד. אבל היי, אתם לא כותבים עמודים עבור מנועי החיפוש, זוכרים?

אז איך משתמשים בתגיות המטא בצורה שתמשוך את הקורא לאתר שלכם, מבלי לוותר על צרכי קידום האתר? על הכותרת ליצור עניין- לתת מושג על תוכן העמוד, אבל להשאיר מקום ליצר הסקרנות, שיבוא על סיפוקו רק בעת קריאת המאמר.

בואו נמחיש את הדברים:

כותרת כמו "משרד פרסום, פרסום לעסקים קטנים, שיווק ופרסום, פרסום מקצועי"- Big No-No.

כותרת כמו "אפשר לפרסם בתקציב מוגבל, ולהצליח! רוצה לדעת איך?" – זה כבר יותר טוב. המטרה של התוכן מובנת, אולם כדי לדעת את מהותו, הקורא חייב להיכנס למאמר.

אותם הכללים חלים כמובן גם על שדה התיאור, שאמור להשאיר את הגולש עם טעם של עוד, ועם זאת להבהיר על מה הולך לדבר המאמר שלפניו.

 

איך נגרום לגולש לקרוא את התוכן עד סופו?

הנה הגענו למלכוד. מצד אחד, מאמר עומק אמיתי מכיל מספר רב של מילים, מעל 800 לפחות ליתר דיוק. זהו מאמר שנחשב לאיכותי בעייני מנועי החיפוש, וגם בפועל, כשאנו מעוניינים לכתוב על נושא מסוים, ההיגיון אומר שלרוב נזדקק ליותר מ-350 מילים כדי להעביר את המסר ולחלוק את הידע שלנו.

מצד שני, אנשים קצרים בזמן, ועוד יותר מכך, קצרים בסבלנות. לקוראים שלנו אין זמן לשטויות. הם לא רוצים לקרוא עוד ועוד פסקאות סתמיות שנכתבו רק כדי להשתמש בביטויי מפתח או להגדיל את מספר המילים בפוסט. הקורא מחפש את התכלס, את השורה התחתונה, ותפקידנו לספק לו את מבוקשו.

אז איך מוצאים את המינון הנכון?

חלוקה לפסקאות

אין ספק שנעים יותר לקרוא תוכן מסודר שמחולק לפסקאות עם כותרות רלוונטיות, מכיל בולטים המדגישים את הרעיונות העיקריים וכו', על פני בליל מילים בלתי נגמר. פסקאות המחולקות על ידי כותרות שנכתבו בצורה נכונה, גם מאפשרות לקורא לדלג בין חלקי המאמר ולהגיע למה שרלוונטי לו מהר יותר.

קישורים פנימיים בתוך אותו העמוד

דרך נוספת להפוך את התוכן לידידותי לקורא, ולסייע לגולש לנווט בתוכו, היא על ידי שימוש בקישורים פנימיים בתוך המאמר. שיטה זו יוצרת מעין תוכן עניינים, ומפנה לאזורים שונים בעמוד עצמו. נעשה זאת על ידי הוספת ID לכותרות המשנה במאמר, והוספת הפניות למיקומים השונים באותו העמוד מראש המאמר.

שימוש בתמונות

אופטימיזציה של תמונות
אז כמה מילים שווה תמונה אחת?

תמונות מעשירות את העמוד ברמה הויזואלית, ומקלילות את האווירה. תמונה אחת שווה אלף מילים, אז הנה, בעזרת שימוש בתמונות רלוונטיות ואסתטיות, הרווחתם עוד מילים מבלי להתאמץ:)

רצוי לעשות אופטימיזציה לתמונות, על מנת לא להכביד על זמן הטעינה של העמוד, וכן להשתמש בתגית Alt על מנת להסביר לגוגל מה יש בתמונה. תמונה תמשוך את תשומת הלב של הקורא ובגדול תנעים את חוויית השהייה בעמוד (לא בכדי ספרי ילדים מעוטרים בתמונות. תראו לי את הילד שתהיה לו סבלנות פשוט להקשיב לסיפור).

 

שימוש בשפה קלילה ונגישה

אז כמו שכבר ציינו קודם, אין צורך להתנשא. אתם לא צריכים להוכיח שום דבר לאף אחד. אם נושא הפוסט מאפשר, השתמשו בהומור, זה ינעים את מלאכת הקריאה, ויהפוך את החוויה לנעימה, גם אם מדובר במאמר מאד ארוך. כתבו ברמה גבוהה, ועם זאת נגישה. כבדו את הקוראים שלכם, והתנסחו בצורה שלא תיתן לקורא את התחושה שמוליכים אותו סחור סחור, אלא להיפך- העניקו לו את ההרגשה שבאמת יש לכם מה לתרום לו, ושווה לו להישאר.

מעבר לעמוד שיווק תוכני

ומה לגבי הפוסט הזה? מצאתם אותו כעומד בקריטריונים של עצמו?

כותבת המאמר – לנה צלר- מנהלת תיקי לקוחות בתחום SEO בצוות אפליד

שלחו לנו מייל

חדש בבלוג​

מקצועיות לאורך כל הדרך

קידום אתרים סמנטי
בלוג קידום אתרים מקצועי

שימוש במילות מפתח ו-LSI

על ידי שילוב מילות מפתח LSI באופן טבעי בתוכן האתר, ניתן לשפר אופטימיזציית מילות מפתח, לספק חוויית משתמש עשירה ורלוונטית יותר וכך- להגביר את סיכויי הדירוג הגבוה במנועי החיפוש.
הטכניקה של LSI מאפשרת להרחיב את הנושא המרכזי באמצעות מילים וביטויים נוספים וקשורים, מבלי להידרש לשימוש חוזר במילים זהות וכך להמנע מדחיסת מילות מפתח.מעולה לאיזון בין קידום האתר לבין טקסט רהוט וטבעי.

קרא עוד »
ייעוץ תקשורת וניהול משברים
בלוג קידום אתרים מקצועי

ייעוץ תקשורת וניהול משברים

לא הייתם חושבים לקבל עובד.ת לעבודה, בלי לקבל קורות חיים ויש להניח שאתם גם נוהגים לעשות תחקיר מקדים ברשתות החברתיות וברחבי הרשת. הגיוני.

קרא עוד »
כתיבת תוכן AI והשפעתו על SEO וגוגל
בלוג קידום אתרים מקצועי

כתיבת תוכן באמצעות AI: לשמור על איכות ולהימנע מענישת גוגל

במאמר זה, אנו נתאר כיצד ניתן לשמור על איכות גבוהה ולהימנע מהענישה של גוגל כאשר משתמשים בטכנולוגיות AI לכתיבת תוכן. נכיר גם את האופן שבו גוגל מתייחס לתוכן שנוצר על ידי AI מבחינת SEO, ונראה כיצד מדגישים בגוגל את חשיבותו העולה של מודל E-E-A-T על ידי פירוט השאלות אותן כל יוצר תוכן לשאול את עצמו בעת פרסום תכנים חדשים באתר.

קרא עוד »